auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota Corolla Verso: C1208 Stuurhoeksensor Verso 2.2 D-cat

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 D-CAT 150 PK

Zit met een storing van een Verso 2.2 D-Cat type AUR10 van bouwjaar 2006. Soms onder het rijden houdt de auto in en verschijnt het slip controle lampje waarop kort daarna een storing in het systeem komt, namelijk C1208 stuurhoeksensor. Lichtjes van TRC en VSC gaan dan ook branden. Als de auto opnieuw gestart wordt is de storing weer weg. Probleem doet zich meestal voor in een flauwe bocht naar links waarbij dan eerst het slip symbool verschijnt, naar mijn idee al veel te snel want zo hard en scherp is de bocht niet.
Stuurhoeksensor calibratie uitgevoerd, maar mocht niet baten. Sensor + bedrading doorgemeten maar leek in orde. Toch de stuurhoeksensor vernieuwd en gecalibreerd maar probleem bleef. Yaw rate sensor met een andere Verso uitgewisseld en gecalibreerd maar ook geen resultaat. Tot slot de ABS actuator unit gewisseld en gecalibreerd maar dit mocht het ook niet zijn.
Is er iemand die dit al eens heeft meegemaakt of nog een idee heeft?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Geplaatst door

SUPRA (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Interessante vraag SUPRA en ik ben erg benieuwd of je nog een oplossing hebt weten te vinden?

Siem

Siem Bijman 690
badge vip badge

15 jaar

als ik je verhaal zo lees lijkt het op een doorgesleten kabel van de sensor voor of breuk
omdat ook trc lampje reageert.
groetjes ferdiv

ferdiv3017 0
badge

15 jaar

hey hallo,

abs sensoren al doorgemeten? verwacht daar een probleem.

mvg robbie f

robbie f 0
badge

15 jaar

Probleem lijkt te zijn opgelost. Blijkt maar weer dat je vaak te moeilijk zoekt en de oplossing iets eenvoudigs is.
Bij deze auto bleek dat de 4 bouten van het stuurhuis er wel op zaten maar niet goed vast zaten (lekker gevaarlijk). In de bochten rijdend boog deze iets weg, waardoor de vsc regeling in werking ging. Wellicht een te kleine hoekverdraaing met een toch te hoge waarde van de Yaw-rate sensor wat de computer doet besluiten tot het in werking treden van de vsc regeling. Vreemd vindt ik het wel dat de storing stuurhoeksensor er bij komt, dit zou toch niet uit hoeven te maken.
Gelukkig is het opgelost (daar gaat het om), maar helemaal verklaren doe ik het niet!
Bedankt voor het meedenken.

SUPRA 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.