Toyota Avensis 1998: co uitstoot

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 233, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 81

ben vandaag naar autokeuring geweest in belgie en voor de 7 de keer een rode kaart wil niet meer in het verkeer voor te hoge co uitstoot zelfs in een orginele Toyota Garage kunnen ze mij niet vertellen dat ik elk met co uitstoot rood.
is er nog iemand die problemen mee heeft.
verleden jaar nieuwe lambdasonde,bougies,katalysator en injectoren en nog altijd het zelfde.

alvast bedankt
bigfredje

bigfredje

Geplaatst door bigfredje (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 1 jaar geleden

Tja, er zijn zo veel oorzaken die te rijk lopen (en dus een hoog Co) kunnen veroorzaken. Weet je toevallig ook de waardes van alle gassen? Dus Co, Co2, O2, Hc en lambda getal bij stationair en op toeren.

bigfredje (0), 1 jaar geleden

lambda was goed 1002 co bij stationair 55 was goed op toeren varieerde van 44 tot 78 en mag maar 30 zijn.
bedankt voor reactie oldford

oldford (0) PRO, 1 jaar geleden

Co bij stationair is ook nog maar net goed. Een goede katalysator komt makkelijk onder de 0,1%.
Lambda is goed, dus lambdaregeling werkt kennelijk.
Zonder de rest van de waardes hou ik het op een overleden katalysator.

Wat heb je vorig jaar gebruikt bij het vernieuwen van de katalysator?
Een nieuwe originele? Een gebruikte? Of een nieuwe van een of ander after market merk?

bigfredje (0), 1 jaar geleden

hallo oldford
is nieuwe Katalysator van bij ons autodistribution auto gamma van welk merk weet ik niet,
maar zal het morgen vragen die mijn wagen onderhoud .
alvast bedankt

harry4203 (450) PRO, 1 jaar geleden

Ga er maar voorzichtig vanuit dat die niet goed is😢

Highway (120) PRO, 1 jaar geleden

Inderdaad aftermarket zijn niks waard. sloop of een nieuwe. Heb ervaring met een saab en een audi bij een originele alles goed.

bigfredje (0), 1 jaar geleden

heb navraag bij de man die mijn auto onderhoud en de Katalysator is van Walker vroeger Bosal

bigfredje (0), 1 jaar geleden

er is nog altijd geen oplossing volgens het bedrijf die mijn auto helemaal hebben uit getest blijven erbij dat het de Katalysator is en deze valt nog onder garantie ,heb al de documenten moeten overmaken aan het bedrijf Walker vroeger Bosal zij gaan dit onderzoeken en dan zien of ik een nieuwe Katalysator krijg,ondertussen al 2x weer naar de autokeuring geweest en weer rode kaarten.

oldford (0) PRO, 1 jaar geleden

In Nederland is diegene die je betaalt hebt voor de katalysator verantwoordelijk voor de garantie naar de klant. Als klant heb je niets met de fabrikant te maken. Als jouw garage garantie wil claimen bij de fabrikant (na de kat onder garantie vervangen te hebben) dan moeten ze dat zelf doen (dat heet het recht van regres). Dit zijn Europese regels dus ik denk dat die in Belgie hetzelfde dan wel bijna hetzelfde zullen zijn.

bigfredje (0), 1 jaar geleden

bedankt oldford voor de informatie zal het eens navragen bij de instanties

check

Beste antwoord, geplaatst door bigfredje (0), 1 jaar geleden

met pijn in het hart heb ik mijn auto aan de kant moeten zetten nogmaals 3 rode kaarten op 14 dagen tijd ,hebben andere aangeschaft.
toch allemaal bedankt voor een oplossing te vinden maar helaas.
in eerste instantie oldford

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.