Kan een mooie Corolla Verso kopen van 2004 met een G3 LPG installatie. Maar volgens de folder van Toyota kan een VVT_I niet op lpg en er wordt dan ook geen garantie meer op gegeven. Wat is eigenlijk het probleem met de VVT-I motoren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De levensduur van de cilinderkop en het klepgebeuren kan niet worden gegarandeerd. Toyota geeft een negatief advies voor inbouw van een LPG installatie in vrijwel al haar huidige produkten.
Advies om in een grote boog om deze auto heen te lopen of rekening te houden veel pittige rekeningen voor onderhoud.
alles is mogelijk, maar of dat verstandig is?
wordt niet gadviseerd door toyota zit de auto nog in garantie dan komt die te vervallen op de gehele auto.
het is gebleken dat de nieuwe motoren (vvt-i) van toyota er slecht tegen kunnen, en verkort de levensduur enorm.
Is dat ook het geval met de 2.4 vvt-i die in de camry (2003) gemonteerd is, deze zie je zo af en toe wel op lpg staan
18 jaar
ja dat geldt voor elke model type toyota, vvt-i is geen geschikte motor voor lpg, toyota heeft in de eerste series vvt-i lpg gehad, later is die uit de lijst gehaald ivm allerlei storingen en problemen, motoren zijn erg gevoelig op storingen en helemaal als er gas ingebouwd wordt. koop nooit een toyota als er een gas instalatie in zit, kost je dadlijk meer geld dan dat je het wilt besparen om op gas te rijden,
Wat is een feit en wat is een fabel
Feit is dat de VVT-I motoren geen klepzetels meer hebben, maar lokaal uitgehard zijn (in de kop). Op benzine gaat dit net goed, op LPG vaak niet. Na 80.000km kun je uitgestelde kleppen krijgen (hoeft niet, afhankelijk van rijstijl).
Feit is dat er in de folder staat dat de garantie vervalt. Echte feit is dat alleen wanneer aangetoond kan worden dat de storing/probleem door LPG veroorzaakt word je garantie niet geldt, dus een kapotte accu of waterpomp wordt gewoon onder garantie vervangen.
Feit is dat bovenstaande in de folder kwam toen de D4-D motor uitkwam. Bovenstaande is dus een dwingend argument om de LPG rijders aan een
(stinkende, ratelende en ongezonde) diesel te krijgen, om de investeringen terug te verdienen.
Feit is, een VVT-I motor kan prima op LPG (LPI) als deze correct is ingebouwd (bv door mesman in Son), en om geen kleppenprobleem te krijgen de kop aangepast moet worden.
Feit is dan dat deze gas inbouw ongeveer 1000 euro duurder (eh, wat kost een roetfilter voor een diesel) is dan voor een ander merk. Dus rond de 3100 euro.
Laat dat nu ook al snel het verschil zijn tussen een diesel en en benzine auto (nieuw), dus zelfs dan rij je op LPG nog goedkoper dan op diesel, simpelweg omdat diesel meer dan 2x zo duur is als LPG en een diesel niet 2x zo zuinig is als LPG (lpg 1:11 vs diesel 1:17)
Kortom als deze Corolla voorzien is van een correct ingebouwde LPI installatie en een kopaanpassing heeft gehad, dan hoef je niet op problemen te rekenen.
hmm, ik zie dat deze posting vrij oud is, dus wat heb je gedaan?
17 jaar
Mooi, een diesel offensief !
Hmm, wat heet mooi,
In (verstandige landen) buiten europa tolereert men geen (particuliere) diesels in dichtbevolkte gebieden. Oftewel, je kunt je afvragen waarom het Mercedes en VW niet lukt om een dieselvoet op Amerikaanse grond te krijgen. Ze durfen het niet omdat ze terecht bang (vooral de modernere diesel is nu eenmaal gevaarlijker voor de mens dan benizne/lpg uitlaatgassen) zijn voor schadeclaims.
Toyota heeft het zakelijkgezien (hmm wel korte termijn gedachte) goed aangepakt. In europa zijn (misschien waren) ze zo dom om dat wel te toleren. Na grondig juridisch onderzoek heeft Toyota dus besloten om alleen voor de europese markt een eigen direct ingespoten diesel te ontwikkelen. Dat kost enorm veel geld (zeker gezien de kwaliteitseisen van Toyota). Die moeten terugverdient worden voordat diesel als particuliere brandstof verboden wordt. Of diesel echt verboden gaat worden is natuurlijk twijfelachtig, maar het hangt in de lucht. Het cijfermateriaal tegen diesel groeit met de dag. Waarschijnlijk kan het roetfilteroffensief dit niet stoppen.
Emotioneel gezien blijft een leuke benzine(LPG) motor nu eenmaal interessanter voor de echte "driver" dan een dieselmotor, dus voor de echte autorijderliefhebber is het anti-dieseloffensief alleen maar goed.
17 jaar
Lekkere reactie Erdogan!! Ik zal niet meer bij Scholten komen, jij zult aan mijn auto werken......
Een Toyota op LPG niet kopen.....wat een complete onzin.
Mijn huidige heeft 175000km gelopen en de dunste plaatjes zijn 3.10!! Geen enkele probleem dus!!
Een 'nieuwe' VVTI met een goed ingebouwd LPG systeem en aangevuld met Flashlube is ook geen enkel probleem.
17 jaar
Op gas moet je koken niet rijden.
Ja en beesten horen in de dierentuin
17 jaar
Diesel is voor vrachtauto's
17 jaar
Ik zou het niet doen er staat al bij toyota in de folders dat er gas op komt dat de garantie vervalt want er zijn wel een paar kapot gelopen op gas
Groeten Paul
17 jaar
Ik denk ook dat het eerlijk gezegd niet verstandig is om er lpg in te zetten.
Deze vvti motoren lopen sowieso op een heel arm benzine mengsel.
dat word op gas verschrikkelijk heet daardoor, met als gevolg inbranden van de zetels.
De leanburn motoren waren ook geen lang leven beschoren op gas.
Bij sommige motoren moet je het gewoon niet doen.
17 jaar
nogmaals, dat is niet de reden. De reden van de tekst in de folder was de introductie van de diesel. Diesel verkoop je aan veelrijders, en die reden bij Toyota destijds op LPG. Kortom om de inversteringen van de ontwikkeling van de dieselmotor terug te verdienen moesten er dieselauto's verkocht worden (ten koste van onze gezondheid).
Ze lopen ook niet kapot op LPG, als je je een beetje verdiept hebt dan weet je dat alleen de kleppen uitgesteld raken. Je moet dus vroeg of laat de kop laten aanpassen (kleppenzetels plaatsten)
Er rijden VVT-I auto's op LPG. Zelfs voor de Lexus IS200 heben ze een LPI installatie (er rijd er eentje in de omgeving van Apeldoorn). Tevens staan er enkele Celica's op LPG. Laatst nog een zilvergrijze gezien die vanaf de importeur incl. kopaanpassing op LPG (LPI) stond. Er stond al 220.000km op de teller. volgens de dealer had deze Celica geen problemen gehad en hij verwachtte ook nog geen problemen met deze Celica.
Er kan zelfs LPG en de Celica T-sport (VVTL-I 192 pk)geplaatst worden.
Kortom het kan prima, maar je moet je kleppenspeling in de gaten houden, en je kunt inderdaad het proces vetragen door Flashlube. Wordt de klepspeling te klein, dan kop aanpassen en vervolgens weer 300.000 km probleemloos rijden.
Meer weten, zoek eens op 1zz-fe
17 jaar
Er zijn zeker vvti motoren die op gas liepen kapot gelopen en heeft niks te maken met diesel verkoop
17 jaar
[quote=ambaas]nogmaals, dat is niet de reden. De reden van de tekst in de folder was de introductie van de diesel. Diesel verkoop je aan veelrijders, en die reden bij Toyota destijds op LPG. Kortom om de inversteringen van de ontwikkeling van de dieselmotor terug te verdienen moesten er dieselauto's verkocht worden (ten koste van onze gezondheid).
Ze lopen ook niet kapot op LPG, als je je een beetje verdiept hebt dan weet je dat alleen de kleppen uitgesteld raken. Je moet dus vroeg of laat de kop laten aanpassen (kleppenzetels plaatsten)
Er rijden VVT-I auto's op LPG. Zelfs voor de Lexus IS200 heben ze een LPI installatie (er rijd er eentje in de omgeving van Apeldoorn). Tevens staan er enkele Celica's op LPG. Laatst nog een zilvergrijze gezien die vanaf de importeur incl. kopaanpassing op LPG (LPI) stond. Er stond al 220.000km op de teller. volgens de dealer had deze Celica geen problemen gehad en hij verwachtte ook nog geen problemen met deze Celica.
Er kan zelfs LPG en de Celica T-sport (VVTL-I 192 pk)geplaatst worden.
Kortom het kan prima, maar je moet je kleppenspeling in de gaten houden, en je kunt inderdaad het proces vetragen door Flashlube. Wordt de klepspeling te klein, dan kop aanpassen en vervolgens weer 300.000 km probleemloos rijden.
Meer weten, zoek eens op 1zz-fe[/quote]
vraag me af... indien men zegt DIESEL IS VOOR VRACHTAUTO'S, we diegene nog wel serieus kunnen nemen ?
paul,
Dat is zoals amerikanen denken en doen maar vooral een reactie op "gas is om te koken".
Zoals je misschien wel weet heeft Jaquar affabriek een XJ op LPG met 265pk en dezelfde auto op benzine op 245 pk, dus gas is beslist niet alleen om op te koken.
17 jaar
Ik rij zelf ook op gas, ik zou het persoonlijk bij sommige motoren gewoon niet doen.
En effe kop aanpassen kost ook niet niks, er word vaak een ruilkop gemonteerd die aan gepast is.
Dit kost ook een lieve som geld en flash lube monteren is ook niet gratis.
Tel alles eens bij elkaar op en de toch nog altijd grotere storings gevoeligheid op lpg.
Er komt immers een systeem bij wat ook onderhoud vergt.
Er zijn gewoon autos met bepaalde type motoren waarbij je het gewoon niet moet doen.
En geloof me, alle verhalen ten spijt, je kunt er op leeg lopen als het geen goede combi is.
Ik spreek uit ervaring met verschillende automerken op lpg gereden te hebben.
17 jaar
Kopaanpassing voor een vvt-i motor kost tussen de 800-1000 euro. Flashlube is dan niet meer nodig. De totale prijs voor een LPI installatie is dan 2100 (ringtank)+1000) ongeveer 3000 euro.
Omslagpunt benizne LPG ligt dan op 17000 km per jaar tov 12000 zonder kopaanpassing (BV Mitsubishi). Storingsgevoeligheid is tegenwoordig erg laag voor de G3 installaties, maar statistisch zitten er meer onderdelen in de auto, dus het klopt de totale storingsgevoeligheid hoger is dan alleen op benzine.
Onderhoud?? wat voor onderhoud heb je aan een G3 gasinstallatie.
De vraag is hier of een VVT-I motor op LPG kan, en dat is bewezen dat dat kan. Storingsgevoeligheid is op een Toyota met LPI niet hoog (ik heb met mensen van de importeur gesproken tijdens een proefrit in een Celica T-sport bij de importeur). Het feit dat de VVT-I motoren geen klepzetels meer hebben is het enige probleem. dus.......
ZIe www.mesman.nl
17 jaar
Dus wat we hier FEITELIJK lezen, is dat Ambaas anders oordeelt dan de fabrikant.
Nou Ambaas, dan kun je toch ook wel garant staan voor een probleemloos autogebruik?????
Kan de auteur lekker ongestoord zijn nippel blijven gebruiken.......
Mocht ie een storinkje krijgen, meldt hij zich wel bij jou.....
En, Ambaas, je vergeet een belangrijk punt: er zijn legio mensen die diesel rijden omdat hun dat bevalt vanwege de motorkarakteristiek en NIET alleen om de centjes.
Kijk maar eens bij onze oosterburen!
Je denkt toch niet dat Toyota B.V. afhankelijk is van wat gaspuffende Hollandertjes...???
17 jaar
[quote=Santa]En, Ambaas, je vergeet een belangrijk punt: er zijn legio mensen die diesel rijden omdat hun dat bevalt vanwege de motorkarakteristiek en NIET alleen om de centjes.
Kijk maar eens bij onze oosterburen!
Je denkt toch niet dat Toyota B.V. afhankelijk is van wat gaspuffende Hollandertjes...???[/quote]
Hier sluit ik mij idd bij aan, ikzelf niet direct maar vele van mijn klanten rijden diesel omdat ze dat gewoon fijn vinden rijden. Mensen die helemaal niet zoveel kilometers rijden, maar lekker willen dieselen, en de hogere houderschaps belasting met liefde betalen.
Sytze
Ik zou met mijn kilometrage per jaar best kunnen dieselen, maar ik rijd relatief veel kleine afstanden en ik denk dat een diesel hier eerder inwendig zal vervuilen.
Een diesel komt daardoor niet op bedrijfstemperatuur en dat zal ook weer gevolgen hebben voor het onderhoud.
Met gas treed dit probleem niet op, is immers een schone brandstof en geeft weinig vervuiling.
Maar idd, een diesel trekt veel beter, met name onderin.
Daar laat juist een gasauto het liggen, om te versnellen moet je flink doorhalen.
Dat is met lpi al wel een stuk beter geworden.
Gas levert nou eenmaal minder energie.
17 jaar
Ik rij ook relatief veel kleine afstanden en dan kleeft er nog een groot nadeel aan gas! Elke morgen breng en haal ik de kids van school. De school is plm. 4 kilometer van huis. Ik start de auto die op benzine start, vervolgens ga ik rijden om tot de conclusie te komen dat ie vlak voordat ik um uitzet omdat ik bij school ben, op gas overschakeld. Dan stap ik na 5 minuten weer in om hetzelfde tafereel nog es mee te maken, nu vice versa. Als ik thuis parkeer dan hoor ik "klik" en schakeld die weer over op gas. Ik betaal dus belasting voor gas, maar het enige wat leeg raakt is mijn benzine tank! Oke er is een oplossing......door 1x plankgas te geven schakeld ie gelijk over op gas. Ben nog aan het overpeinzen wat op termijn de meeste financiele schade teweeg brengt, plankgas in de vrij met koude motor is evenmin een aanbeveling.
Diesels lopen wel direct op diesel, en dat kan een voordeel zijn......
Syte
Als je een vialle installatie hebt gaat tie snel over op gas.
Bij een temp van 40 graden schakelt tie over.
Dat is bij mij een 5 a 600 meter rijden en hij is over.
Ik blijf zeggen, een diesel is leuk op de lange afstand, maar niet voor het ritje naar school en de boodschappen om de hoek
En daar word een auto nog altijd veel voor gebruikt, tenminste de mijne.
Vandaar het rijden op gas.
En er komt nog iets bij, de accijns voor diesel gaat weer fors omhoog, dus moet je nog meer gaan rijden om eruit te springen.
Dan is gas opeens nog aantrekkelijker dan diesel of benzine.
Een diesel is dan eigenlijk alleen nog maar leuk in de lease, maar niet meer voor de particulier.
Want wie rijd meer dan 30.000 prive?.
17 jaar
Ouwe Santa........
17 jaar
retourtje noordpool eens per jaar ?????, dan kun je beter rendieren gaan houden.
Groeten Marcel
Toch nog even een reactie van mij (zucht, ik wordt zo moe van die diesel discussie)
Iemand vraagt hier om informatie, of een VVT-I op LPG kan. Meestal wil iemand daar dan ook graag over geinformeerd worden, hij/zij zit dan niet te wachten op "goed" bedoelde tips om vooral wat anders te kiezen. Die keuze wil hij graag zelf nemen.
@ Santa
Ik oordeel niet anders dan de fabrikant, die heeft namelijk geen explicitite uitspraak gedaan hieromtrent. De importeur heeft hieromtrent een explicite uitspraak gedaan (In Frankrijk mag je namelijk wel van die importeur LPG inbouwen). Daarnaast levert Toyota ook affabriek LPG motoren. Vaak in Camry die als Taxi's worden ingezet
Ik zal alle vrienden die problemen met hun dieseltje hebben naar jouw sturen. Eigenlijk had ik dit even een paar jaar eerder moeten weten want "we" hebben nogal wat problemen gehad. Vooral problemen met de turbo's, overmatige slijtge, koeling (verwarming) en diesel electronica.
Motorkarakterisitek is persoonlijk. Er zijn ook veel mensen die het erg irritant vinden dat met het oplopen van het toerental het vermogen afneemt, en dus weer voor een leuke benzine motor kiezen. Daarnaast willen niet alle mensen een dure auto die klinkt alsof er een pak spijkers meedraait onder de motorkop. Maar dit is allemaal persoonlijk dus hier ga ik niet verder op in
Wat vinden onze oosterburen er van: lees dit
http://img135.imageshack.us/img135/7/die...
Omschakelen benzine LPG. Ook ik heb een LPI installatie en ook deze schakeld na 500 a 600 meter over op LPG.
De keuze die je maakt is aan jouw. Onze regering acht ons allen in staat om de juiste keuze te maken en denkt hierbij dat wij integere en zeer bewuste burgers zijn. Wij kunnen dus niet achteraf roepen "wir haben es nicht gewust", dat heb je namelijk wel!
Gegroet
Ach kijk ook even hier voor achtergrond info:
www.freewebs.com/dieselinfo
17 jaar
[quote=ambaas]Toch nog even een reactie van mij (zucht, ik wordt zo moe van die diesel discussie)
@ Santa
Daarnaast willen niet alle mensen een dure auto die klinkt alsof er een pak spijkers meedraait onder de motorkop. Maar dit is allemaal persoonlijk dus hier ga ik niet verder op in[/quote]
Dat doe je dus WEL.............
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar