hallo,
Bij kzj met 3.0 (bj 1994) motor hebben wij volgende probleem;
af en toe (feitelijk vrij weinig) moet er water in de radiator bijgevuld worden!
waterbakje blijft immers op niveau staan!?
als motor koud gestard word zie ik wel luchtbellen in waterbakje!! of zou dit eigen zijn aan deze motoren?
wagen rookt wel nix wit en tempratuur blijft schoon normaal!!
iemand een idee?
zouden deze motoren gevoelig zijn aan...?
Geplaatst door nopel (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Land Cruiser? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Land Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
Vex (0) PRO, 16 jaar geleden
Onlangs ook gehad, scheur van kulas naar inlaat kanaal, komt vaak voor bij deze wagens, Nieuwe kulas en terug bollen.
nopel (0) PRO, 16 jaar geleden
hallo
wat waren de syptomen bij de de jouwe??
tis eigenlijk ni zo erg... miss afwachten
hebde idee wa zo een culas kost??
Vex (0) PRO, 16 jaar geleden
ik heb er een maand of 2 overgedaan om uiteindelijk te concluderen dat koppakking of culas stuk was.
Eerst weinig waterverbruik ongeveer 2liter in maand, maar begon meer en meer te worden uiteindelijk duwde die het water uit het reservoir naast radiator, heb wel in het hele begin nog iets in radiator gedaan tegen lekken, heeft toen halve maand geholpen toen is het plots erger geworden.
Ik geloof iets van een 800 voor imitatie culas.
In jouw geval zou ik gewoon afwachten en kijken of het erger wordt.
nopel (0) PRO, 16 jaar geleden
kga inderdaad nog eventjes afwachten,
kheb vandaag nog eens gekeken en water in reservoir borrelt! bij gas geven is het zelfs nog iets erger!
kvrees dus voor't ergste!
heeft er iemand informatie voor het vervangen van cilinderkop??
alles is welkom!
alvast bedankt!
nopel (0) PRO, 16 jaar geleden
hallo,
ben vandaag begonnen met de cilinderkop te demonteren...
waarschijnlijk zal deze gebarsten zijn...
wat vinden jullie een goede oplossing;
-Naart schijnt zou deze eventueel hersteld kunnen worden, maar sta daar zo beetje wantrouwig tegenover, iemand al evaring...?
- naamaak cilinderkop....(heeft me iemand verteld dat deze ni echt betrouwbaar zijn)
- orginele (duure kop)
toyhil (0) PRO, 16 jaar geleden
Hallo,
Ben je al wat wijzer geworden?
Ik dacht dat deze motoren ook een oliekoeler geplaatst hebben tegen het motorblok.
Het zou nog kunnen dat het motorblok hierachter is gescheurd.
Niet te hopen maar zou kunnen. Heb het al eens gezien maar weet niet meer zeker of dit een 2L motor of de kz was
Als de kop eraf is kun jer iig makkelijker bij om te controleren
nopel (0) PRO, 16 jaar geleden
hallo
Zoals verwacht is de cilinderkop dus gebarsten!
Kga deze week nieuwe monteren, klopt het dat cilinderkop bouten hergebruikt mogen worden??
Vex (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=nopel]klopt het dat cilinderkop bouten hergebruikt mogen worden??[/quote]
Ik heb ze toen nieuw gezet, moest volgens revisie bedrijf
nopel (0) PRO, 16 jaar geleden
hallo,
nieuwe kop is gemonteerd en motor draait/start prima!!!
MAAR.: ik vind da waterslang (bovenaan rasdiator) vrij hard is, kan deze wel induwen ma vrij moeilijk!!
ik zie geen belletjes meer in mijn expantievat!
het water in het vatje stijgt wel +- 1,5 cm als hij warm staat!(radiator dop zal dus wel ok zijn...
motor heeft wel altijd snel zijn tempratuur, is dit normaal?
meter van temrpatuur blijft wel mooi in het midden!
ieman een idee?
toyhil (0) PRO, 16 jaar geleden
Hallo,
Dit was ook bij mij het geval. Had ook eerst kop vervangen en alles leek ok, helaas een scheurtje in blok achter oliekoeler. Zie eerdere bijdrage
succes
dennis
nopel (0) PRO, 16 jaar geleden
hallo
das minder...
wa heb je dan moeten doen??
is het de oliekoeler zelf of het blok?
zou het kunnen dat bij opwarmen motor de slangen hard worden??
toyhil (0) PRO, 16 jaar geleden
Hallo,
Het motorblok was gescheurd, dus deze is toen vervangen voor een nieuwe(alles overbouwen)
Om zeker te zijn moet je de oliekoeler verwijdern en het blok erachter inspecteren. Bij mij kon je de scheur goed zien door het oppervlak te spuiten met dat rode "detectiespul" (ben ff de naam ervan kwijt)
Dat de slangen harder worden is niet abnormaal, temperatuurverhoging van vloeistof in een afgesloten systeem geeft drukverhoging, maar hoeveel harder en hoe snel???
nopel (0) PRO, 16 jaar geleden
denk dat normaal zal zijn bij mij...
kheb het even op ne nissan motor met zelfde koelsysteem gecontroleerd en was ongeveer gelijk
was bij jou cullas dan ook gescheurd?
bij mij zijn we 100% zeker da cullas gescheurd was. bellen in koelsysteem zijn ook verdwenen!!
Hoeveel kost zo ne motorblok?? om omver te vallen vrees ik!?
nopel (0) PRO, 16 jaar geleden
hallo
denk en hoop dak probleem gevonden heb!!!
thermosthaat zal waarschijnlijk kapot zen!
10 kilometer gaan rijden en motor stond goe heet maar den retour van radiator ijskoud!!!!
nu zonder thermosthaat... gene druk meer op slangen (motor komt wel ni goe warm)
dus morgen nieuwe gaan kopen!!
kheb thermo al nekeer in een kommeke gelegd... en ging pas open als mijn water goe doorkookte (meete dan zon 95 graden)
zou moeten op 82 graden opengaan!!
Hopelijk ist opgelosd