Als de auto in rust is loopt er en (spook) lekstroom van 220 mA, terwijl er volgens de garage maar +/- 20 mA mag lopen.
Gevolg is dat de 12Volts accu redelijk snel leeg loopt tot onder de 12 V.
Wie herkent dit?
Geplaatst door keesl (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Auris? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Auris of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
kaleido 1 (945) PRO, 3 jaar geleden
Herkennen als zodanig niet , want kan van alles zijn , onderzoek zal de oorzaak geven , zekeringen 1 vor 1 er uit en kijken bij welke de lekstroom verdwijnt en van daaruit verder.
mvg,Kees - keesl (0), 3 jaar geleden
harry4203 (315) PRO, 3 jaar geleden
niet een of andere interface aangesloten op je obd-stekker oid? trekhaak?
mvg, Kees - keesl (0), 3 jaar geleden
snoeck (0) PRO, 3 jaar geleden
ik herinner mij iets vaag van een probleem in het dashbord waardoor de batterij kan leeglopen, de oplossing is een update van de software denk ik
keesl (0), 3 jaar geleden
Beste snoeck,
De garage heeft een update uitgevoerd. Het "half" aanraken van de alarmknop zou deze lekstroom veroorzaken. De update hielp niet. Na vergelijking bij een andere auto lijkt het normaal. De lekstroom begint met +/- 200 mA en zakt na heeeeel lang wachten tot 40mA.
Ik ben er nog niet zeker van dat dit normaal is. Ik krijg nog steeds meldingen ( van ANWB Connected) dat de accuspanning te laag is. Na de vorst periode ga ik nog eens een lange meting doen.
mvg, Kees
harry4203 (315) PRO, 3 jaar geleden
kijk nou eens hoe lang het duurd voordat ie naar 40mA zakt zonder die anwb-dongel. deze dingen geven echt problemen, toevallig 2 keer gehad bij een toyota.
snoeck (0) PRO, 3 jaar geleden
Beste Kees,
wij hebben hier ook al problemen gehad met systemen die aangesloten zijn op de obd stekker. Er komen steeds foutmeldingen die er niet zijn.
Zonder de alarmknop aan te raken kan de batterij ook leeglopen volgens mij.
Vriendelijke groeten,
Bert Snoeck
keesl (0), 3 jaar geleden
Harry4203,
Met en zonder dongel zakt de lekstroom in ongeveer 15 minuten terug. Ik heb de ANWB gevraagd wat het normale stroomverbruik van de dongel is en of er problemen bekend zijn. Ze hebben nog niet geantwoord.
Ik blijf het vreemd vinden. Als ik een rit van 250 km heb gemaakt krijg ik na twee dagen weer een melding dat de accuspanning lager is dan 12V.