Toyota Verso 2006: MMT bak koppeling

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1800

Hopelijk heeft iemand ervaring met de MMT bak van de Toyota Corolla verso , ik heb er 2 vragen over.

Ik heb de auto nu 4,5 jaar en toen ik hem kocht zijn de koppelingsplaten onder garantie vervangen omdat hij soms doorslipte.

- Zo lang ik hem ken schakelde hij eigenlijk prima, het enige dat mij op viel was dat hij, alleen als je heel rustig rijdt en weinig gas geeft in stadsverkeer, soms de 3 over slaat, dus 1-2-4-5. Als je bv de snelweg op gaat dan schakelt hij wel gewoon 1-2-3-4-5 . Is dit normaal of een fout? Svp alleen reageren als je zelf ook echt ervaring hebt met deze MMT bak.

- Weet iemand hoeveel km de koppeling mee zou moeten gaan bij normaal gebruik door iemand die netjes rijdt met gevoel voor de auto, ik neem netjes het gas een beetje terug om hem soepel te laten koppelen etc.

- Onlangs heb ik de bakolie laten vervangen bij de dealer. Hen viel op dat de koppeling/bak blijkbaar niet meer optimaal ingesteld was aangezien dan de auto moet gaan 'kruipen' als je de rem los laat. Dat was in het begin ook echt zo nadat de koppeling vervangen was, dat is echter in de loop van die 4,5 jaar steeds minder geworden, verder schakelde en koppelde hij wel prima. Ze adviseerden me om de bak te resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw 'in te leren' , echter na die reset koppelt hij ineens ontzettend lomp, alsof iemand handmatig schakelt en de koppeling veel te snel laat opkomen. Ik ben daar best wel van geschrokken want de dealer zegt nu dat de koppeling dus niet in orde is omdat hij niet meer goed aan kan leren zoals het hoort. Ik zit nu met een auto die ruw schakelt en dat was niet zo voordat zij hem gereset hebben. Ik hoop dus dat het weer beter gaat werken als ik er een tijdje in gereden heb, anders heb ik een enorm probleem dat ik niet had voordat ik naar de dealer ging.

Zijn ze niet verplicht om de auto in dezelfde staat terug te brengen als dat deze was voordat ik ze er aan liet knutselen? Ik begrijp wel dat ze het zelf ook niet verwacht hadden dat het juist erger werd, maar nu zeggen ze dat de koppeling vervangen moet worden terwijl daar geen reden toe was voordat ik er heen ging!

Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

HarrieToyota

Geplaatst door HarrieToyota (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Verso? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

harry4203 (105) PRO, 1 jaar geleden

Dit wordt natuurlijk een beetje wellen/nietes discussie tussen jou en de dealer, maar resetten en inleren van zo'n soort koppeling of ie nou in een toyote zit of een ander merk is altijd een risico. Op de moment dat de koppeling een bepaalde slijtagegrens heeft overschreden lukt het inleren niet meer optimaal, ik vind eigenlijk wel dat ze dit risico hadden moeten melden. Ik zou er wel eerst zo een poosje mee rijden, je hebt wel kans dat het nog een stuk verbeterd.

    Thanks, ja dat begrijp ik, ze hadden me inderdaad erbij moeten zeggen dat het een risiko is, want de auto koppelde voor de reset prima, dus dan had ik het nooit gedaan, sterker nog, mijn eerste ingeving was zelfs om niet akkoord te gaan...ze hebben me overgehaald. Omdat ik zo veel gelezen heb over de MMT problemen dat ik dacht dat het beter is om er af te blijven voordat er iets mis gaat ermee!

    Dus dat kan wel echt nog veranderen als ik er zo in week in blijf rijden? Ik heb ook een beetje het gevoel dat het niet goed is voor de koppeling als hij zo lomp bediend wordt als nu, als daarmee niet nog meer kapot kan gaan dan wil ik het wel even afwachten of het zich weer vanzelf goed instelt, het blijft immer toch alleen maar software toch? - HarrieToyota (0), 1 jaar geleden
    Weet jij trouwens ook of zo'n koppeling eerder gemiddeld 70.000 mee zal gaan of het dubbele? Ik weet namelijk zeker dat een monteur van datzelfde bedrijf mij voordat ik de afspraak maakte verteld heeft aan de telefoon dat zo'n MMT koppeling van een Yaris bij 80.000 versleten kan zijn, maar dat een verso een veel grotere degelijkere koppeling heeft die wel het dubbele zou moeten halen bij normaal gebruik. Ik rij absoluut rustig en met gevoel voor de koppeling dus dan zou hij
    nu nog lang niet versleten kunnen zijn na 70.000 lijkt me.... - HarrieToyota (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Verso of stel zelf een nieuwe vraag.