close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Avensis 2003: Motor houd inbij 2500 -3000 toeren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: d4d

Ook ikheb het probleem dat bij het trekken van onze vouwwagen de motor in storing gaat. Error P1250.
Motor schoon gemaakt met Lindemann reiniger. Sinds dien houd de motor in bij 2500 - 3000 toeren. Nu de vouwwagen er achter hangt, is het een ramp. Heuvel op is terrugschakelen geen optie. Motor gaat naar ongeveer 3000 toeren en houd heel erg in. In zijn 4 en 5 gaat de motor tussen de 2750 en 3000 toeren ossileren, trekken - inhouden. Wie heeft er hints.. Hier in frankrijk naar een garage gaan heeft geen zin. Taal en zoeken naar een probleem. ..! Ik heb op internet gelezen dat de vrij komende roet de katalystator heeft dicht gemaakt...? Wie o wie kan mij er meer over vertellen. Ik ben onderhand ten eide raad. Het is een leuke gezins auto, maar met iets er achter is het een ramp. Groeten vanuit frankrijk, Marco de Vries.

Geplaatst door

Marco41 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

tja,daar hebben de diesels meer last van als ze ineens flink moeten werken in de bergen. welk toerental schakel je normaal over? pas je het nieuwe rijden toe? veel problemen mee onderweg. inderdaad dat de kat verstopt raakt door roet,maar vooral ook de EGR klep.
ga eens rijden zonder vouwwagen en laat de motor eens flink werken,rookt de motor dan ook flink? wordt het hierna wat beter?
in ieder geval fijne vakantie!

maarten4874 0
badge

14 jaar

SVC klepjes?

Nico8119 0

14 jaar

Beste Maarten en Nico, bedankt voor jullie reactie.
SVR klepjes zijn al vervangen. Motot al flink laten werken zonder vouwwagen. Er komt geen roet of pluim uit.
Het nieuwe rijden hanteer ik niet, nu zeker niet. Ik laat hem zonder vouwwagen flink op toeren komen.
Als de katalystaor verstopt is, hoe ik ik hem ontstoppen. Ik heb er al flink met een hamer op geklopt en toen verder gereden. Geen verbeterend resultaat. EGR klep..., is reinigen op een vakantie adres een optie..? Nog meer hints of tips...? We gaan pas volgende week donderdag weer met vouwwagen rijden.? Groeten, marco de Vries.

Marco41 0

14 jaar

nu lees ik net dat je 10 januari ook al problemen had met dit euvel. is er toen iets aan gedaan? en zo ja,wat?

maarten4874 0
badge

14 jaar

Beste Maarten,
Toen zijn de SCV klepjes vervangen. Helaas heeft het geen resultaat gehad. In nederland zonder aanhanger ook twee keer de storing gevallen, Error 1250. Daarom Lindemann geprobeerd omdat er vaak te lezen is dat de schoepen van de turbo vervuild zijn en niet snelgenoeg kunnen reageren. helaas val ik nu van de regen in de drup.
Voor mijn vakantie is hij nog uitgelezen en er stond alleen error 1250 in. Alles is gewist. Tijdens mijn heer reis is de motor één keer zonder vermogen komen te staan. waarschijnlijk weer error 1250.
Iemand nog hints of tips...,?

Marco41 0

14 jaar

hallo ik heb ook zoiets gehad en heb toen de stekker van de egr klep gehaald je krijgt wel een foutmelding maar wel weer vol vermogen
misschien het proberen waard.

ludwin 0

14 jaar

Stekker van de EGR klep afgehaald. Eventjes vermogen terug maar helaas nof niet zo als het hoort. Wel wat meer vermogen, maar te kort om lekker met een vouwwagen te rijden. Heeft er iemand nog tips...?

Marco41 0

14 jaar

Na mijn vakantie langs geweest bij de officiele toyota dealer. deze hebben de auto uitgelezen. Error was commonrail druk. Kwam niet bovende 100 PA. Volgens de monteur raadzaam om alles schoon te maken.
Gister de complete luchtinlaat vanaf de turbo tot aan het inlaat spruitstuk gedemonteerd en schoongemaakt. Alle kleine slangetjes doorgeblazen met lucht. Spruitstuk lag vol met zwarte drap. Uit een aantal slangetjes kwam roet. Hij lijkt nu weer goed te trekken. Maandag weer naar mijn werk. Kan dan kijken of hij echt weer goed trekt.

Marco41 0

14 jaar

Is dit een D-cat diesel?.

primera p11 0

14 jaar

Beste primera p11,
Waar kan ik vinden of het een D-cat diesel is...?

Marco41 0

14 jaar

hey hallo
dit is geen d-cat diesel, vermoedelijk heeft het met je egr te maken. maar kan net zo goed de schoefjes zijn van de turbo die vast zitten. zelf ga ik voor de laatste optie aangezien de turbo bij een avensis verso best wel thermisch belast wordt.

mvg robbie f

robbie f 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.