Toyota Corolla: olie verbruik

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3ZZ-FE

Ik heb nog bovag garantie. Bij dealer gekocht de auto is daar ook gekocht nap geeft ook aan 29.557. Ik heb gezien dat deze motoren later olie zuipen. Vraag is doet elke motor dat of is dat een bepaald
percentage? Ik weet dat de auto´s uit japan beter zijn dan de europese, heeft iemand daar een idee over. Ik weet dat de auto´s voor 2000 deze problemen niet hadden. Zelf heb ik nog geen problemen.

Gerard

Poulis01

Geplaatst door Poulis01 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

daandc (0) PRO, 13 jaar geleden

Het klopt dat de japanse toyota,s beter zijn dit komt omdat hier denso onderdelen op zitten .

Maar ook de europesche toyota,s zijn daarom niet in zijn geheel slechter hoor .

Wat betreft olie gebruik is er een serie corolla,s verso die onder de coulance regeling viel qua olie verbruik .

Poulis01 (0), 13 jaar geleden

Allereerst bedankt voor de reactie, kenteken deel 1 staat op 14 maart 2001 en chassisnr.: begint met ¨JT¨ dus moet het in principe een jap zijn. Zover ik tot nu toe kon achterhalen hebben niet
alle 3ZZ-FE motoren dat probleem, zijn de japanners op dit punt ook beter? Toyota schijnt een lijst te hebben welke motornumers/chassisnr problemen hebben met hoog olieverbruik, is jouw daar iets over bekend. Ik denk dat ik toch maar even een gesprek ga hebben met de toyota dealer, ik heb nog een paar maanden bovag garantie. Je kunt het volgens mij niet zondermeer zien of je een risico motor hebt? Bij deze is ook het probleem dat er na zoveel jaar nog zo weinig op de teller staat, dan komen deze problemen ook nog niet naar voren. Ik wist wel iets van motor problemen maar ik dacht
dat het alleen bij de allereerste exemplaren was.

daandc (0) PRO, 13 jaar geleden

Welke exemplaren hieronder vielen weet ik niet maar wel dat een serie was ja .

Maar als ik zo kijk heb jij geen verso ?

Dus geen probleem dus .

En jt is inderdaad nog een goeie zuinig op zijn dus .

Poulis01 (0), 13 jaar geleden

Allereerst bedankt, ik denk ook dat ik blij mag zijn dat ik een japanner heb. In amerika zijn geloof ik ook alle Toyota´s worden daar ook geproduceerd vandaar ook de problemen. Het waren daar ook de amerikaanse onderdelen die problemen veroorzaakten. Zelf denk ik dat modificaties enz. het eerste door het moederbedrijf in dit geval japan worden doorgevoerd. Ik ben er ook achtergekomen dat mijn auto misschien nog problemen met de motor kan hebben, toyota is daar vaag over zoals te vaak naar mijn mening. Deze problemem met zuigers enz. en ook bekend moeten gewoon eerder worden opgelost. Je hebt het over een verso maar dat is een versie die na 2001 is gemaakt dus nieuwer dan de mijne in ieder geval is. Maar ik heb ook gezien dat er redelijk wat problemen met de nieuwe(re) toyota´s zijn, dat verwacht je toch niet van zo´n merk!!!

daandc (0) PRO, 13 jaar geleden

Tja gerard toyota is door de jaren heen te hard gegroeid en moest uitwijken naar het buitenland om goedkoper te kunnen bouwen / polen / tjechie etc .

Wat de amerika betreft die zo hard liepen te schreeuwen we gaan het onderzoeken waarom de gaspedalen blijven hangen bij toyota daar hoor je niks meer van want ze kwamen er achter dat die in noord amerika geproduceerd werden .

En de denso ,s die hadden daar geen last van .

En ten derde ja dat toyota de beste was in de jaren 90 deze motoren die waren onverslijtbaar en technisch zeer goed dit zal niet meer gemaakt worden daar het allemaal goedkoper moet en veel voor weinig .

petrus b52 (0), 13 jaar geleden

alle oudere auto's met een gietijzeren motor hebben t probleem van olieverbruik niet zo. Wel alle aluminium motoren...behalve de nieuwste type. Hoog olieverbruik...oplossing ...reviseren...kosten meer dan 6000...
Dus koop liever een oudere of een nieuwe.... de verso bv van 2005 tot 2009 hebben dit probleem...
Kan onder de garantie vallen... minder dan 180000 km... en altijd bij de toyotagarage... ook t vullen van olie...
er komt vermoedelijk een nieuwe "garantie" dit wil zeggen dat 'n ieder 1/3 betaald...toyota,...dealer...gebruiker....
t potje is op bij Toyota...te veel wagens die gereviseerd moesten worden.

Poulis01 (0), 13 jaar geleden

Hallo, dat klinkt niet optimistisch, ik weet dat sommige motorblokken ernstige problemen hebben. Maar is het redelijk om aan te nemen dat alle 3zzfe deze problemen hebben. Ik meen gehoord te hebben dat alleen een bepaald percentage last had. Is er ook een klein beetje in te schatten na welke kilometerstand de problemen optreden? Is er ook nog een verschil tussen de Europese en Japanse auto´s?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.