gister is mijn vriendin stil komen te staan met met mijn corolla 2.0d hij wilde niet meer in zn 1 of 2 zat gewoon vast! na een tijd stil getstaan te hebben lukt het om de auto in zn 2 te krijgen en hem naar huis te rijden in zn 2!
Nu had ik al een paar dagen het gevoel dat hij erg laag zat, ik moest heel diep trappen om te ontkoppelen. Ook een paar maal geschakeld zonder dat hij voldoende ontkoppeld was krgggg krgggg terwijl ik voor mijn gevoel normaal ontkoppelde.
opvallentdis dat bij koude moter het probleem minder leek te zijn. bij korte ritten in de stad schakelde hij alleen wat stroef ,maar na 80 km snelweg was het elke keer alsof er iest bleef kleven en zat hij ineens heel diep.
zelf denk ik de het hydrolische bediening van de koppeling ofzo??? of denken jullie dat deze verschijnselen eerder op een probleem met de plaaten/ drukgroep duiden??
wat ook opvallens was dat de pook soms vast lijkt te zitten!
alvast bedankt
grt w
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ward ik ben met je eens dat het op de bediening van de koppeling kijkt.
het lijkt erop dat er lucht in zit.
kijk eens bij het pedaal en bij de bak of je daar lekkage ziet.
zie je niks dan het systeem ontluchten en verversen.
lekt hij dan de cilinder vervangen en verversen en ontluchten.
de koppeling wordt nog al vergeten wat betrefd het verversen van de vloeistof.
groetjes jan.
hoi,
probleem opgelost, het bleek in inwendig lekke hoofdkoppelings cylinder te zijn, ook meteen maar de werk cylinder vervangen, nu koppelt hij weer als nieuw! uitwendig was geen lekkage te zien!
grt w
16 jaar
kijk daar ging het om.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar