Toyota Avensis: SCV kleppen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: D4D

beste leden ,

Helaas ben ik voor de tweede keer in twee jaar aan de beurt dat mijn scv kleppen vervangen moeten worden van mijn Avensis D4D 11-2001, km 237000.
Heeft iemand hier meer ervaring mee, en misschien de oplossing, dat ik na vervangen over twee jaar niet weer aan de beurt ben. De kosten zijn elke keer erg hoog.
Heeft misschien de soort diesel ermee te maken , ik tank altijd Tango
Heeft een reinigingmiddel Forté enig zin om toe te voegen ??
Wie kan mij helpen met de oplossing, de auto geeft nu oranje managmentlampje steeds aan. ( houdt overigens niet in)

alvast bedankt voor jullie reactie

Han

Han3930

Geplaatst door Han3930 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Je kunt er een keer V-power ingooien,25 liter en een flesje forte reiniger.
Misschien dat dat soelaas bied,hij word er niet slechter van.

joery2903 (0), 13 jaar geleden

heb ook een toyota gehad en bij mij ook 2 keer scv kleppen stuk, bij mij lag het aan de diesel die ik tankte ..!

[b]Bedrijfsnamen noemen draagt niet bij aan de oplossing[/b]

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Kan nooit aan de diesel liggen,voldoet gewoon allemaal aan de europese richtlijnen,wat je ook tankt.
ik rij corolla verso diesel,ook scv klepjes vervangen bij 125.000km,was nog garantie.
Als het naar diesel ruikt gooi ik het erin,nooit geen problemen gehad,welk merk dan ook.
Bij de V-powerachtige dieselsoorten zitten meer dope's in om je brandstof systeem schoon te houden en te smeren.
Op zich niks mis mee,alleen ik zou dat eens in de zoveel tankbeurten tanken,maar niet elke keer.
Maar het is een dooddoener om te zeggen,het ligt aan de getankte diesel.
Het is gewoon een minpunt van deze auto,komt meer dan gemiddeld voor.

Nico8119 (0), 13 jaar geleden

Mijn ervaring met een oude Corolla waar ik zo'n 40k per jaar mee reed: Als je verstuivers niet zo goed meer zijn, dan kun je zomaar tot 10% verschil in verbruik hebben tussen diesel met goede dopes en diesel met slechte dopes. Dan merk je zelfs het verschil met gas geven!

Hans4040 (310) PRO, 13 jaar geleden

diesel met slechte dopes worden hier niet verkocht...

Het Besluit kwaliteitseisen brandstoffen wegverkeer is de uitwerking van richtlijn 93/12/EEG over de kwaliteit van benzine en dieselbrandstof. Hierin wordt bepaald dat benzine en diesel moeten voldoen aan de in de richtlijn gestelde normen.
Bron: overheid.nl

Nico8119 (0), 13 jaar geleden

Dat dacht ik vroeger ook. Maar verklaar eens waarom ik gemeten over duizenden kilometers met exact dezelfde rit een verschil in verbruik van 8 a 10% had tussen diesel van de witte pomp en diesel van de merk pomp? Ik ben er achter gekomen doordat mijn auto opeens veel beter trok zonder dat er iets aan was gebeurt. Na wat gekraak van de hersenen over hoe dat kon kwam ik tot de conclusie dat ik bij een merkpomp had getankt i.p.v. bij de 'goedkope' witte pomp. De verbuikscijfers van de diesel van de witte pomp wist ik al. Na een paar tankbeurten met merkdiesel werd al snel duidelijk dat de diesel van de witte pomp eigenlijk duurder was dan die van de merkpomp.

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Kijk,het zal ongetwijfeld je brandstof systeem schoner houden met als gevolg dat je minder diep het gas intrapt om snelheid te hoeven maken.
Maar dat verschil is miniem,tenminste,ik merk maar heel iets verschil.
Maar,er zit verschil in,dat ben ik met je eens.

Het valt me wel op dat het vulpistool van de verrijkte brandstoffen een kleinere doorlaat hebben,daardoor vul je vaak wat meer af in liters.
Je hebt daardoor minder schuimvorming,dus tank je wat meer liters,misschien zit daar wel een psychologisch foefje.

Let er maar eens op bij de pomp.

toyotarav4 (0) PRO, 13 jaar geleden

bij koud weer zijn de scv klepje s soms de boosdoener maar het komt vooral door de brandstofkwaliteit
een oplossing is een addetief in een fles voor het reinigen van injectoren of het brandstofsysteem rechtstreeks aan te sluiten en de retour terug te laten vloeien in de fles zo kan de moter ongeveer 25 minuten op dit reinigingsmiddel blijven draaien en is alles gereinind
dan allas weer aansluiten en normaal ben je terug verlost van een vervanging van de scv klepjes

Robvae (0), 13 jaar geleden

Toyota diesel lust geen total dieselolie

http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/3...

Han3930 (0), 13 jaar geleden

Hoi Stefaan,

Ik snap er niets van , maar ja daar ben jij profeesinal voor. Woon je misschien in de buurt van den Bosch ? dan kom ik ervoor naar jouw toe, heb in de kosten van de garage geen zin.

gr Han

wvg (0) PRO, 13 jaar geleden

Han, het probleem met de scv kleppen komt wel vaker voor en de enige oplossing is gewoon vervangen maar ik heb ook nog een vraag aan jou , is het probleem wat jij had met dat gierende geluid 4 jaar terug opgelost zo ja wat is er aan gedaan. ik heb op dit moment een klant die precies het zelfde probleem heeft wat jij toen had.

bigjim (0), 13 jaar geleden

Helaas is hier geen oplossing voor. Ik heb ze al elk jaar (40 000km) moeten laten vervangen en zit ondertussen al aan mijn vierde setje SCV kleppen....

Toyota kent het probleem, maar omdat ze deze motoren niet meer maken, laten ze het "uitfaseren" en is de enige oplossing ze telkens vervangen. Prijskaartje 400 eur!

Met geen oplossing bedoel ik ook echt geen oplossing: ik tank steeds merkbrandstof, en na elke vervanging ben ik veranderd van merk tankstation. Bij elk onderhoud gooit de garage er ook allerlei additieven in van tientallen euros, en het heeft allemaal niet mogen baten.

Mijn volgende auto wordt terug weer gewoon een BMW :-D

ensimage (0), 13 jaar geleden

Beste leden,

telkens je diesel tankt met je D4D moet je een dosis diecyl toevoegen (merk elf).
Dit is aan te raden voor de bovensmering van elke common rail motor. Je injectie en je kleppen worden hierdoor gesmeerd en de kans dat je problemen krijgt met brandstof injectie zal tot het minimum herleid worden.
Ik tank altijd Q8 en toch reeds 1 x delta SCV kleppen na 175 000 km.
Het is de eerst keer dat er iets vervangen is dat niet tot het preventief OH behoord van de wagen.
Het is waarschijnlijk wel zo ( ik rij reeds gans mijn leven met TOYOTA) dat er door de ingenieurs iets fout gelopen is tijdens de productie van de hogedruk pomp.

primera p11 (0), 13 jaar geleden

ik rij ook een D4-D,maar al ruikt het maar naar diesel gooi ik het er al in.
Bij mij zijn de klepjes in de garantie periode vervangen,er staat inmiddels 185.000km op.
Dat is de enigste keer dat ze vervangen zijn.
Ik houd me daar ook totaal niet mee bezig,gooi er van alles in,witte pomp,super markt diesel in frankrijk,tinke,tanke,toenke of hoe heet die goedkope diesel.
Hij rijd er allemaal best op,bij V-power is tie wat zuiniger, misschien zou ik dat om de zoveel tankbeurten moeten doen.
Is misschien wel beter voor de pomp,maar denk er niet zo over na.
Scv klepjes komen meer dan gemiddeld voor bij toyota,is dus een zwak punt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.