Klant belt op want auto blijft niet doorlopen na starten. Ontsteking blijft het wel doen, maar de injectoren worden na een paar tellen niet meer aangestuurd. Ook bij de computer gemeten en daar hetzelfde.
De vraag is eigenlijk hoe je nu kunt bepalen of de computer defect is of dat de startblokkering hier de oorzaak van is. Op het dashboard verschijnt geen melding van de startblokkering oid.
Foutcode geeft hij wel op ontsteking cilinder 1. P1300.
Wie weet hier iets meer van?
Geplaatst door Robbie Jensema (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden
Al met een andere sleutel geprobeerd
arjenhofstra (0) PRO, 8 jaar geleden
Slaat ie wel meteen weer aan daarna?
Parameters mbt de startblokkering zijn over het algemeen wel uit te lezen.
Robbie Jensema (0) PRO, 8 jaar geleden
Slaat wel weer gelijk aan. Zal eens vragen naar de reservesleutel.
Robbie Jensema (0) PRO, 8 jaar geleden
Reservesleutels geprobeerd en zelfde resultaat. Zal vermoedelijk een andere ECU worden. De startblokkering zit in de ECU nl.
Robbie Jensema (0) PRO, 8 jaar geleden
Dankzij een geweldige hulp van "robbie f", Toyota specialist, ook hier op de site, kregen wij deze gouden tip.
De foutcode heeft betrekking op een defecte bobine 1. Advies was om deze eens om te wisselen en te kijken of de foutcode mee verhuist. Dat was het geval en een defecte bobine zorgt ervoor dat de injectie wordt uitgeschakeld. Logisch zeggen wij nu, maar vanwege onregelmatig stationair lopen was er 2 weken geleden voor gekozen om 4 nieuwe bobines te monteren, dus een defecte bobine werd uitgesloten. Onterecht blijkt nu.....
Iedereen bedankt voor het advies jongens!
arjenhofstra (0) PRO, 8 jaar geleden
Bleef de aansturing op die bobine aanwezig? Heb je ook een afwijkende primaire stroom of weerstand gemeten op deze bobine?
Vreemd dat de ecu besluit om in dit geval alle injectoren uit te schakelen, maar mooi dat de storing is opgelost!