close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Corolla Verso: Slaat na 3 tellen af

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Klant belt op want auto blijft niet doorlopen na starten. Ontsteking blijft het wel doen, maar de injectoren worden na een paar tellen niet meer aangestuurd. Ook bij de computer gemeten en daar hetzelfde.

De vraag is eigenlijk hoe je nu kunt bepalen of de computer defect is of dat de startblokkering hier de oorzaak van is. Op het dashboard verschijnt geen melding van de startblokkering oid.

Foutcode geeft hij wel op ontsteking cilinder 1. P1300.

Wie weet hier iets meer van?

Geplaatst door

Robbie Jensema (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al met een andere sleutel geprobeerd

jan5047 0
badge

9 jaar

Slaat ie wel meteen weer aan daarna?
Parameters mbt de startblokkering zijn over het algemeen wel uit te lezen.

Slaat wel weer gelijk aan. Zal eens vragen naar de reservesleutel.

Reservesleutels geprobeerd en zelfde resultaat. Zal vermoedelijk een andere ECU worden. De startblokkering zit in de ECU nl.

Dankzij een geweldige hulp van "robbie f", Toyota specialist, ook hier op de site, kregen wij deze gouden tip.

De foutcode heeft betrekking op een defecte bobine 1. Advies was om deze eens om te wisselen en te kijken of de foutcode mee verhuist. Dat was het geval en een defecte bobine zorgt ervoor dat de injectie wordt uitgeschakeld. Logisch zeggen wij nu, maar vanwege onregelmatig stationair lopen was er 2 weken geleden voor gekozen om 4 nieuwe bobines te monteren, dus een defecte bobine werd uitgesloten. Onterecht blijkt nu.....

Iedereen bedankt voor het advies jongens!

Bleef de aansturing op die bobine aanwezig? Heb je ook een afwijkende primaire stroom of weerstand gemeten op deze bobine?
Vreemd dat de ecu besluit om in dit geval alle injectoren uit te schakelen, maar mooi dat de storing is opgelost!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.