close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Carina I I: startproblemen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 xli

Beste Foremleden.

Ik heb het volgende probleem met een Carina II 1.6 XLI

De 1e koude start moeizaam aanslaan( wel aanslaan na goed doorstarten), als ik een 2e keer de startmotor in beweging zet direkt aanslaan, en dan verder geen problemen meer, niet eerder dan bij de eerstvolgende koude start.

Wie heeft er een suggestie?

Geplaatst door

hobbyist1699 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat heb je zelf al gedaan ?

Bougie's in goede staat ?

En rotor en rotorkap niet uitgesleten ?

Stekkertje vast van de inlaattempratuursensor ?(op het luchtfilter)

daandc 0
badge

12 jaar

Beste daandc

Standaarddingen reeds kortgesloten, en als er bougies en of verdeelkapproblemen waren geweest dan merk je dat gelijk, en is het probleem er continu
Het is echt aleen maar de eerste start.
Als ik de eerste start lang aanhoud, dan slaat ie uiteindelijk moeizaam aan.
Doe ik de koude start een eerste keer kort en daarna gelijk een tweede poging, dan slaat ie gelijk aan.
Ik zou eerder zeggen brandstofaanvoer.
Stekker temperatuursensor zit er op.
Stel dat deze sensor defekt is, wat geeft dat voor klachten?

hobbyist1699 0

12 jaar

Ten eerste opgebrande bougie's die kunnen het aanslaan in koude toestand ook verslechteren .

En als je zelf denkt dat het de brandstof aanvoer is moet je dit dan controleren op flow en druk .

Zit je brandstoffilter niet verstopt ?

Als de tempratuursensor slecht werkt dan kan de ecu geen fatsoenlijke berekening maken voor de koude start en opwarmings process .

Deze wordt gedaan door het koudestartventiel onder het gasklephuis .

Bij het op contact zetten wordt er naar gelang de koude een wolk brandstof ingespoten .

Op het luchtfilter die kun je opzij zetten was mijn eerste gedachte .

Deze berekend hooguit de ingelaten lucht .

daandc 0
badge

12 jaar

Beste daandc

Bedankt voor je uitleg, ik moet het gaan zoeken in het koudstartgebied.

Weet je met dit type auto heb je nooit problemen, gaan meestal volledig functionerend naar de export en of sloop.

Ik laat weten van hoe of wat

gr
Ed

hobbyist1699 0

12 jaar

Beste daandc

Deze auto heeft een drietal sensoren rond de thermostaat zitten, weet jij toevallig welke van de drie via de comp de koudstartinjektor aanstuurt?

Ik heb helaas geen apparatuur om de sensoren te testen, en in de praktijk vervang je de sensor, maar ja om er nou 3 te gaan vervangen ter diagnose, dat gaat me een beetje te ver.....kosten al genoeg per stuk.

hobbyist1699 0

12 jaar

Klopt je hebt er drie op zitten eentje voor je dashboard (motortempratuur) een voor het stuurapparaat en er zit nog iets van een thermoschakelaar op.

Dit kun je uitvogelen door de stekkers los te trekken dan kun je zien of de tempmeter in het dashboard terug valt deze moet je dan ook niet hebben .

De andere thermoschakelaar kun je loshalen terwijl je fan loopt dan weet je gauw genoeg of deze voor de fan is of voor de ecu .

daandc 0
badge

12 jaar

Beste daandc

Ik moet nog even laten weten omtrent koudstartprobleem van mijn Carina, ben er inmiddels achter dat het om de thermotijdschakelaar(aan de voorkant van het thermostaathuis gaat, deze haalt zijn waardes niet, daardoor werd het koudstartventiel(via ECU) niet aangestuurd( ventiel zelf werkt wel met direkt stroom erop), onderdeel rechtstreeks in Japan besteld, sensor kost hier in Ned. € 210,-- incl, als het goed is heb ik hem binnenkort binnen voor € 85,-- scheelt even een beetje. Als het goed is is hiermee het probleem straks opgelost.
Zoniet, dan meld ik mij weer.

Gr
Ed

hobbyist1699 0

12 jaar

Bedank in ieder geval voor je feedback !!

De thermotijd schakelaar dus !

Ik weet wel dat deze soms te lang te lang inblijft waardoor de motor verzuipt of te rijk loopt .

Wel gunstig dat je deze in japan besteld hebt scheelt nogal niet wat , wel te hopen dat er niet teveel inklaringskosten bij komen.

Maar laat de afloop eventjes weten .

daandc 0
badge

12 jaar

Beste daandc as promised laatste nieuws gisteren thermotijdschakelaar binnengekregen, kwam nog wel € 36,-- extra kosten bij inklaring en belasting e.d.....maar goed nu totaal € 121,-- kwijt i.p.v. € 210,-- scheelt serieus geld, terwijl het onderdeeltje in Azie te koop aangeboden wordt voor usd dollar tussen de 11,-- en 19,-- hoe bedoel je gaat nergens meer over. Okay deeltje getest waarde's okay....deeltje erin koud starten en direct lopen.
Bij deze problem solved als nog bedankt en tot het volgende probleem.

Gr
Ed

hobbyist1699 0

12 jaar

Bedankt voor je feedback .

Tja daar zitten ze dichter bij het vuur he dus goedkoper !!

Maar je auto doet het weer zoals die moet doen .

daandc 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.