close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Starlet: Toyota starlet slaat niet aan

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Ben al een aantal uren bezig aan deze starlet waarvan ook de achteruit wisser..
Dat gaat nu wel lukken alleen hij wil niet aanslaan :s

Heb al een aantal dingen vervangen o/a Bougiekabels ( oude waren 11kOhm )
Bougies nu denso erin
Rotor en verdelerkap
Contactpunten vervangen en afgesteld op 0.4mm en condensator
Bobine
De vonk van de bobine naar de verdelerkap is blauw en best krachtig alleen die er weer uitgaat naar de bougies lijkt wel minder..

Hebben jullie misschien een goed idee?? Brandstof krijgt die wel want na een tijd starten zijn de bougies vochtig.

Mvg, Marcel

Geplaatst door

Marcel378 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is nog een model met carburateur neem ik aan.
Als je het luchtfilter wegneemt en met de hand gas geeft wordt er dan benzine in gespoten?
Is de benzine niet oud?
Als je met startpiloot in de carburateur spuit slaat hij dan wel aan?
Staat de ontsteking goed op tijd? Geen ploffen?
Draait de nokkenas/ distr riem op tijd?

Highway 670
badge

15 jaar

Ja met carburateur is het.. ja als je met de hand ff gas geeft dan spuit er benzine.
Benzine is in orde volle tank 95.. met startpiloot heb ik nog niet geprobeert zal ik nog eens proberen.
Heb de ontsteking afgesteld als volgt.. cilinder 4 bdp dan contactpunt 0.4mm open..

Heb de distibutie niet gechecht verder maar heb door de krukas te draaien de contactpunten afgesteld en later nog eens gecheckt.

Word er gek van haha.. anyway bedankt voor je support alvast ;)

Mvg Marcel

Marcel378 0

15 jaar

Waarom heb je dit allemaal vervangen? Liep de auto daarvoor wel? Heb je de nieuwe contactpuntjes wel vervrij gemaakt voor het monteren? Je moet de afstand tussen de puntjes meten als zij volledig openstaan. Moet 0,45 mm zijn (=tussen de 48 en 56 graden met de contacthoekmeter). Vervolgens moet je de ontsteking nog afstellen. Dit moet je doen met een stroboscoop. Moet zijn 5 graden v.b.p. bij 950 t/min met losgenomen en afgedopte vacuumleiding.
Nieuwe bougiekabels wel in de juiste volgorde aangesloten 1-3-4-2?


vr.gr. Theo Sparenburg

Hallo Theo
Nou hij deed het helemaal niet meer en een hoop onderdelen waren echt slecht. Rotor zat veel speling in en de bougie kabels hadden een weerstand van 11 k Ohm..
De contact puntjes heb ik met een heel licht schuurpapiertje opgeschuurd en afgesteld of 0.4mm zou dat erg zijn?
De ontsteking heb ik verder niet losgehaald moet die dan nog wel afgesteld worden?
Je laatste tip is het meest van waarde want ik heb met me stomme kop 1-3-2-4 aangehouden en geen 1-3-4-2 ik schaam me diep :(
Ga waarschijnlijk morgen of overmorgen eraan verder en dan laat ik weten of het is gelukt..

Alvast enorm bedankt allemaal.

Mvg Marcel

Marcel378 0

15 jaar

Umh, tja het kan de beste overkomen.

Highway 670
badge

15 jaar

Ook ik heb je niet helemaal juist ingelicht. In de vraagbaak staat uitdrukkelijk dat je niet de contactpuntafstand moet meten maar de afstand tussen een platte kant van de as en het nokje van de onderbrekerhamer (noemen het ook de onderbrekerhamerafstand 0,45 mm). Als je het echt goed wil doen moet je daarna de onsteking afstellen bij draaiende motor zoals ik reeds eerder heb aangegeven. Ik neem aan dat je weet hoet dit werkt. Het heel licht opschuren van de contactpuntjes is niet erg maar heeft ook geen effect. Bij gebruikte puntjes zie je op het ene contact een puntje en op het andere een kratertje. Met een voelermaat kun je dus nooit tussen de puntjes de juiste afstand meten. Dit geldt ook als je meet tussen de as en de contacthamer. Daarom wordt er een contacthoekmeter gebruikt. Als je die niet hebt en ze nu op 0.4 staan moet dit geen groot probleem zijn.


vr.gr. Theo


vr.gr. Theo

Nog even type foutje. Dit geldt NIET als je meet tussen de as en de contacthamer.



vr.gr. Theo

Heren,

Hij doet het inmiddels probleem was als volgt.

In een beetje vage gedachte gang heb ik de bougiekabels als volgt aangesloten..
1324 en ook zo van de distributie zijde richting verdelerkap. 1324 klopt al niet maar de cilinders lopen natuurlijk niet zoals de ontstekingsvolgorde.
Dus kabels opnieuw en goed;) aangesloten en hij draaid weer als een zonnetje.

Bedankt voor de support.

Mvg Marcel

Marcel378 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.