Toyota Avensis: 'tringel' in motorblok

Bouwjaar: 1999

iets uitgebreider is het een avensis wagon linea sol 1.8 automaat; 150 k op de teller
Ik praat over een geluid gelijkend een ringetje dat wat los om een boutje zit.
het probleem doet zich voor bij een koude/iets opgewarmde motor tussen stationair en ongeveer 2500 toeren.het lijkt te verdwijnen op bedrijfstemperatuur.
al een tijdje lig ik regelmatig met koude motor te beluisteren en het lijkt te komen uit de omgeving tussen de distributiesnaar en inspuiting.

tis mij een raadsel op dit moment en ik had gehoopt dat iemand dit zou herkennen

bij voorbaat dank

tony_manero

Geplaatst door tony_manero (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Michiel7811 (0), 19 jaar geleden

Ik denk dat jij het hebt over het lager van de geleider van de multiriem. Zoja? Ik heb een paar weken terug een corolla 2.0D uit 98 gekocht met 147k en deze had namelijk een piepje uit de geleider bij koude motor.
Ik heb hiertoe de geleider losgehaald en de lager blootgelegd. Vervolgens voorzichtig met een mesje de vetkering van de lager aan 1!! kant loshalen (Aan de andere kant zit deze ring achter een rand in het lagerhuis). Vervolgens met wasbenzine de lager gespoeld van vuil en nieuw vet toegevoegd. Speling controleren, onderdelen terugplaatsen (voorzichtig met de vetkering!) en geen piepjes meer.
Onderdeel vervangen kan natuurlijk ook.
Probeer dit maar.
Groetjes,
Michiel

tony_manero (0), 19 jaar geleden

thx.daar ga ik m'n zaterdag is aan besteden..

Michiel7811 (0), 19 jaar geleden

Ok, ik hoop dat dit het probleem is. Even nog voor de duidelijkheid. Wees echt voorzichtig met de vetkering van de lager. Deze buigt erg makkelijk.
Betreffende schoonmaken. Wasbenzine in bakje doen en lager met open kant (waar de vetkering eruit is) naar beneden in bakje doen en beetje weken en bewegen zodat alle troep eruit komt. Dan nieuw vet erin (ongeveer zoveel als ze in de tandpastareclame op de tandeborstel doen) en kering er weer op.
Denk er ook om dat je de riemspanning een beetje goed hebt. Te licht gaat 'ie slippen en te zwaar belast je de lagers onnodig. Beetje moeilijk te omschrijven maar een stevige duim waarmee je de riem 2 cm kunt indrukken is ongeveer goed.
Leuk dat je dit gaat doen. Spaart toch weer een hoop Euris.
Groetjes,
Chemiel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.