Hij staat er wel niet bij maar het gaat hier om een laatste model van toyota (de IQ),op
mijn vraag voor een automaat te kunnen hebben op dat model heb ik gekregen als antwoord
dat het een (variomatic) van daf zou zijn !! (verbeterde versie) !! met metalen riemen !!
Mijn zoons buurman is een gepensioneerde ford dealer,en heeft bij ford ook dergelijke
versnellingsbakken geweten !!(niks dan miserie jongen) was de man zijn antwoord,véél verbruiken
en weinig vooruitgaan en om de 30.000km kosten die naar een gespecialiseerd center moesten met
die boite de vitesse !!
Er zit wel wat waarheid in,daar ze een meerverbruik van 1 liter per 100km geven,en hij een uitstoot geeft die de waarden overschrijden om alhier de 15% te halen die wij krijgen voor de aankoop van een milieuvriendelijke wagen !!
Ik wil mijn smartje wel inruilen voor een (beter) wagentje ruimte:: 3 pers. + 1kindje en slechts 40 centimeter
groter,maaaaaaarrr ik heb zo mijn bedenkingen over die versnellingsbak èn de prijs 15000 !!!!!!!!!!!
en dan moet ik nog zonder cruisecontrole (daar moesten ze nog wat op vinden !)
Graag lees ik wat jullie er van vinden !!
Ressort
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Echt top en betrouwbaar.. Toyota weet wel wat het maakt en die versnellingsbak rijdt al 9 jaar in Japan en die gasten snappen het wel.. Overigens heb ik ermee gereden en rijdt echt maar ook echt super goed!
toyota 11662,
Thancks voor de reactie ,ik ga er oooook een keertje mee rijden,ik hoop dat er nog
meerdere(onafhankelijke reacties komen) !!
In ieder geval een dikken bedankt
Ressort
15 jaar
Met de variomaat van Toyota is niets mis, werkt goed en de auto trekt ook goed omdat de motor op zijn ideaal koppel/toerental wordt gehouden.
CVT duwband automaat. WAT is daar over te vertellen.
Rijdt al JAREN rond begonnen als ik me niet vergis in de subaru ECVT ( Electronic Continuous Variable Transmission). Rijdt super, werkt fantastich en het concept wordt nog steeds doorontwikkeld voor zwaardere modellen ( hogere vermogens). Jappen nemen de banden met bakken tegelijk af, en worden in diverse modellen met uiterste tevredenheid toegepast.
Doorontwikkeld uit de eerste serie Dafjes 33/66 ( Trutteschudder met jarretelaandrijving) en latere volvo's.
Getest in de Formule 1, een aantal jaren geleden ( +/- 1995), en mag NIET gebruikt worden omdat de motoren er te lang heel van blijven, en het verschil met teams die de ontwikkeling niet konden betalen te groot werd ( Oneerlijke concurentie volgens de FIA ).
Al met al een geweldig systeem. Motor komt op optimaal toerental, en BLIJFT DAAR, omdat de transmissie de rest van het optrekken/afremmen voor zijn rekening neemt. Met andere woorden, bij ELKE snelheid optimaal koppel/vermogen en minimaal brandstofverbruik tot beschikking.
BRON. Een kameraad van me werkt op die fabriek. Van Doornes Transmissie in Tilburg. Tegenwoordig onderdeel van Bosch.
Groeten Marcel
Met dank aan de profs van deze site !! ik ben al een héél eindje op weg nu,en zeker met HELLBAT zijn uitgebreide uitleg !!
Alles klinkt positief !!! nu ff de rijtest,en het vergelijk maken met mijn smartje,die hoe dan ook een mercedes product is !!
Thancks boy's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ressort
15 jaar
Hallo,
Misschien wel leuk om ff te zien hoe het werkt, de eerste link (copy pasten) is het origineel, de tweede hoe het nu ongeveer werkt. Die verhalen van onbetrouwbaarheid zijn ontzettend achterhaald.
http://www.youtube.com/watch?v=R8Azqtomw...
http://www.youtube.com/watch?v=8VYPsrOyI...
15 jaar
Michiel,
Merciekes voor de link buddy,nu is alles ook veel duidelijker !!
Tot schrijvens
Ressort
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar