Toyota : Zoveelste keer kromme schijven met nieuwe klauwen

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2AD-FHV, Motorinhoud (cc): 2300, Vermogen (kw): 110

Tijdje terug heb ik hier een probleem gemeld over telkens weer kromme remschijven. Op zoek gegaan naar de oorzaak. Kwam er achter dat 1 van de zuigers van de remklauw vastzat. Uiteindelijk besloten beide klauwen te vervangen van de voorzijde.

Vervolgens gelijk de geleidepinnen vervangen en gesmeerd, nieuwe remvloeistof en laten ontluchten bij een garagebedrijf.

Daarna nieuwe remschijven en blokken erop (Brembo) en de naaf van te voren extra goed schoongemaakt.

Bij de eerste rit merkte ik gelijk dat het remmen een stuk beter was. Eerder was het rempedaal heel stijf en gevoelig. Nu moest je hem iets dieper intrappen, dus het doseren ging veel beter na het vervangen.

Nu 1,5 maand later is het weer hetzelfde probleem. Rempedaal voelt weer heel stijf aan en de remschijven zijn weer krom. Bij remmen trilt de auto haast onder je vandaan.

Beetje ten einde raad. Wie kan me helpen aan een oplossing of wie weet waardoor dit komt?

Remgedrag is niks mis mee. Hou nooit de rem ingedrukt bij stilstand en probeer zo weinig mogelijk te remmen.

Hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen.

MauricevanM

Geplaatst door MauricevanM (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1595) PRO, 5 jaar geleden

Zijn de naven netjes vlak , is het pasvlak van de velg glad en vlak , worden de velgen op het juiste moment vast gezet ?

MauricevanM (0), 5 jaar geleden

[quote=kaleido 1]Zijn de naven netjes vlak , is het pasvlak van de velg glad en vlak , worden de velgen op het juiste moment vast gezet ?[/quote]

Jaa. Is ook al een keer gecontroleerd door de garage toen hun de schijven opnieuw hadden vervangen. Gebruik voor de velgen altijd een momentsleutel.

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Waarschijnlijk toch een of beide rem klauwen die niet goed terug gaan en lichtjes aanlopen.Kromme schijven komen veel al door verschillen in warmte. Om die reden zie je het nog al eens bij automaten.Men is geneigd om de voet op de rem te houden tijdens stilstand in drive.Een natuurkunde wet ,bij het toenemen van de massa treden er verschillen op in het afvloeien van de warmte.Laat daar toch eens naar kijken.Er zitten toch geen kromme velgen onder?
Ferry

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Daarbij,is er ook gekeken hoe het gesteld is met het onderstel.Stuur en/of fuseekogels,draagarmen,motor/bakophanging,stabilisatorstangetjes etc.
Ferry

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Erg scheutig met antwoorden geven ben je niet.De bedoeling van deze site is ,dat je laat weten of het opgelost is ,of er vorderingen zijn enz.
Ferry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Overig of stel zelf een nieuwe vraag.