close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Triumph Spitfire 1978: Spitfire heeft Co van 7,3

Bouwjaar: 1978, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1500 cc

Mijn spitfire is afgekeurd omdat de CO te hoog was. deze mag maximaal 4.5 zijn maar was 7.3.
iemand een idee hoe dit omlaag te krijgen voor niet te veel kosten ? ik rij met de wagen maximaal 2000 km per jaar dus wil daar niet veel geld insteken.

De motor was goed warm bij de keuring, ook de keurmeester heeft de wagen flink lang laten draaien maar helaas CO nog te hoog.

ik hoor graag jullie oplossingen

Geplaatst door

Sniperjp (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dan staat het mengsel te rijk.
Laat eens iemand die nog wat weet van SU carburatoren er eens naar kijken, zorg eerst dat de ontsteking in orde is en op tijd staat.

Hendrik4290 0
badge

11 jaar

Hendrik,

goede tip ga ik eens naar laten kijken. overigens staat de ontsteking perfect, maar dat mengsel zou het wel eens kunnen zijn.
ik merk namelijk dat de bumper zwart wordt na een tijdje rijden. kan het ook zijn dat de zuigerveren versleten zijn ?
de spitfire gebruikt ongeveer 1 liter olie op 1100 kilometer

Sniperjp 0

11 jaar

Kan de lucht nog wel makkelijk door dat filter.(s). Dat gebruik verstelt zich niet zelf .
Dat oliegebruik is nog netjes.
Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

Dat gebruikt stelt zich wel zelf want carburateurs verslijten.

Wat voor carburateurs zitten er op? zijn het SU's? die zijn gewoon af te stellen. Alle trouwens uit dat bouwjaar.
Post anders even een foto.

Mausx 0

11 jaar

Jij kent die carburateurs ,dus weet je ook dat die naald gecentreerd staat . Juist om slijtage door schuren te voorkomen. De naald zit vast in die gasschuif.
Dit was de makke bij stromberg vooral als de motor op gas draaide. Teflon gecote naalden boden dan uitkomst.

Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

Als je op zondag 10 november naar Houten komt op de Triumph onderdelendag neem dan kontakt op met mij : Henk Meijerink,Woordvoerder Technische Advies Commissie ,Triumph Spitfire Club,ik kan dan je dan duidelijk uitleggen hoe je de SU carburateurs moet afstellen.

Vriendelijke groet.

Henk.T.A.C. 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Triumph Spitfire of stel zelf een nieuwe vraag.