auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen GTI: 18 turbo motor code AGU/ Vermogen tekort en stotteren

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18turbo AGU

hallo, ik ben philippe en heb hier thuis al 1jaar een gti golf 4 staan.

het is het volgende de wagen trekt langs geen kanten op, het is net alsof de turbo niet werkt. en dan nog als je optrekt tot 4000tr/min en dan zachtje het gas verminderd dan gaat hij knikken en in houden.

Ik heb de N75 klep vervangen. een nieuw gasklep( deze is nog met kabel) en nogaltijd geen resultaat.

Ik heb wel de vacuum leiding van de N75 naar de turbo voor de waste gate los gemaakt en afgestopt en eens getest.
Dan trok hij als een beest. Maar happert nog. Dit zal wel niet aan teraden zijn zeker om zo altijd te rijden? Maar wat kan ik hier nu uit besluiten???

Bedankt al opvoorhand. K'ben ten einde raad................

Geplaatst door

philippe81 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat voor storing/en staan er in?

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

wel ricky als ik alles normaal laat staan. Zijn er geen storingen.

Als ik de leiding naar de turbo waste gate afkoppel. dan krijg ik mixture edmittend en iets van lamda waarde. Maar dit niet altijd. Daarvoor moet ik al kei hard doorrijden.

philippe81 0

17 jaar

ik moet ook vermelden dat de koppeling dan doorslipt. als ik de waste gate dicht laat staan.

philippe81 0

17 jaar

Misschien is je dumpvalve (zwart plastic T stuk met 3 koppelingen, bij Golf van boven te zien) kaduk waardoor hij turbodruk verliest bij optrekken en gaat schokken. Vervangen is niet de hoofdprijs. Anders is je luchtmassameter misschien stuk, die gaan vaker stuk, er is een origineel vervangingsonderdeel van Bosch voor. Hij zit in je luchtfilterhuis. Maar probeer eerst je dump valve. Test ook al je drukslangen, ook die naar de dumpvalve lopen, incl. de vacuumslang op de top van de dumpvalve.

gerard3569 0

17 jaar

de lucht massa meter is vernieuwd dat had ik nog nietvermeld denk ik.
De lucht leidingen van en naar de turbo zijn getest met perslucht en nergens een lek tevinden.

Maar moet dus ook vertellen met de waste gate dicht op de test bank is er maar een top turbo druk gemeten van 1bar.

De dump valve daar kan ik nog een ander voor halen en proberen.
Maar denk dat dit ook tevergeefs is.

Wat mij op gevallen is als ik rij en bij het verleggen hoor ik iets fluitend afblazen???? dit is wel met de waste gate dicht.

philippe81 0

17 jaar

test de dumpvalve nu maar, dat is overigens iets anders dan de waste gate...Succes! Als iets afblaast dan is het wrs. een open dumpvalve, en dat is niet handig bij een 1.8T motor aangezien de luchtmassameter dan voor de gek gehouden wordt en er teveel/te weinig brandstof wordt geinjecteerd etc, etc. Kortom de open dumpvalve z.s.m. vervangen voor een originele dumpvalve van de dealer of eentje (gesloten) dumpvalve:
(www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMCL007PAve) van Forge uit Engeland (zie hun site met toelichting en uitleg bij bv een Audi TT met dezelfde motor).

gerard3569 0

17 jaar

ik ga morgen nog om zo'n dumpvalve van volkswagen. Dat zal wel zo veel niet kosten zeker.
Maar je moet wel weten dat er nu ook een originele op zit, ik heb nog nooit een blow off valve gemonteerd.
Alles is nog origineel aan de wagen.







[quote=gerard3569]test de dumpvalve nu maar, dat is overigens iets anders dan de waste gate...Succes! Als iets afblaast dan is het wrs. een open dumpvalve, en dat is niet handig bij een 1.8T motor aangezien de luchtmassameter dan voor de gek gehouden wordt en er teveel/te weinig brandstof wordt geinjecteerd etc, etc. Kortom de open dumpvalve z.s.m. vervangen voor een originele dumpvalve van de dealer of eentje (gesloten) dumpvalve:
(www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMCL007PAve) van Forge uit Engeland (zie hun site met toelichting en uitleg bij bv een Audi TT met dezelfde motor).[/quote]

philippe81 0

17 jaar

Succes ermee, laat even weten of het heeft geholpen, anders gaan we verder zoeken (temp. sensor, injector, brandstofpomp/filter,koppakking). Ook al basisinstelling gasklep opnieuw ingeleerd?

gerard3569 0

17 jaar

ok dank u al voor de reply.

De gasklep is vernieuwd en opnieuw in geleerd.

Ik heb hier thuis ook vagcom. En vanmiddag na uw voorstel van de originele dump valve te controleren.
Heb ik de valve er af gehaald, en heb gezien dat de kant waar de turbo druk tegen duwt door blaast naar het vacuum leidingetje.
Zal niet juist zijn zeker???

En in vagcom was geen duty cycle van de N75 tezien.
Nu heb ik de klep eens goed bekeken en ik denk dat die verkeerd gemonteerd was.
K'heb ze nu gemonteerd met de gesloten zijde van de klep naar de turbo actuator, en de andere twee pijpjes staan in stilstand verbonden met inlaat manifold en pers zijde van de turbo. Denk dat dit de juiste positie is.

En nu heb ik bij traagloop een duty cycle van 53% daar voor was het 0%

Gevolg nu heb ik in eens heel veel kracht, maar bij goed door geven (hoge turbo press) en daarna gas los laten gaat hij terug knikken. Dit doet hij niet meer bij lage belasting (lage turbo druk).

Dat zal dan de blow off valve van VW zijn zeker? Morgen gaat er zeker een nieuwe op.

En mag al dringend kijken om een nieuw koppeling want vandaag trok die wel keihard door. Zeker in z'n 4de met plankgas vanaf 2800tr/min







[quote=gerard3569]Succes ermee, laat even weten of het heeft geholpen, anders gaan we verder zoeken (temp. sensor, injector, brandstofpomp/filter,koppakking). Ook al basisinstelling gasklep opnieuw ingeleerd?[/quote]

philippe81 0

17 jaar

Bij een originele dumpvalve of eentje van Forge past het kleine vacuumslangetje alleen bovenop, de andere twee kan je willekeurig aansluiten. Het schijnt dat als je deze 2 grotere slangen tegenovergesteld aan de fabrieksmontage doet er nog een betere regeling van de DV ontstaat, zie discussies hierover op Internet. Nogmaals, kijk maar goed op de Forge site naar het voorbeeld bij de TT...

gerard3569 0

17 jaar

De originele dump valve is besteld. Morgen is ze binnen.

De leidingen van de dumpvalve zaten goed. Maar die van de N75 zaten volgens mij nie goed.







[quote=gerard3569]Bij een originele dumpvalve of eentje van Forge past het kleine vacuumslangetje alleen bovenop, de andere twee kan je willekeurig aansluiten. Het schijnt dat als je deze 2 grotere slangen tegenovergesteld aan de fabrieksmontage doet er nog een betere regeling van de DV ontstaat, zie discussies hierover op Internet. Nogmaals, kijk maar goed op de Forge site naar het voorbeeld bij de TT...[/quote]

philippe81 0

17 jaar

Voila dumpvalve OEM zit er op motorke draait weer goed. Maar kan toch bij goed optrekken nog eens zijn kuren krijgen.

Zou da van die slippende koppeling nog kunnen zijn?






[quote=philippe81]De originele dump valve is besteld. Morgen is ze binnen.

De leidingen van de dumpvalve zaten goed. Maar die van de N75 zaten volgens mij nie goed.







[quote=gerard3569]Bij een originele dumpvalve of eentje van Forge past het kleine vacuumslangetje alleen bovenop, de andere twee kan je willekeurig aansluiten. Het schijnt dat als je deze 2 grotere slangen tegenovergesteld aan de fabrieksmontage doet er nog een betere regeling van de DV ontstaat, zie discussies hierover op Internet. Nogmaals, kijk maar goed op de Forge site naar het voorbeeld bij de TT...[/quote]
[/quote]

philippe81 0

17 jaar

Ik had een audi a3 agu motor erin. Ik had zo een beetje hetzelfde probleem.
Na wekenlang onderzoek en zo een beetje alles vervangen wat er te vervangen valt, bleek dat er een haarscheurtje in mijn turbo zat waardoor er alleen bij hoge druk (vol belast) een minimaal verlies van druk was.
Hierdoor schokte hij ook en reed hij heel vreemd maar waren geen foutmeldingen van te vinden in de computer.

Bij mij was de oplossing dus een nieuwe turbo.

randy1982 0

17 jaar

[quote=philippe81]Voila dumpvalve OEM zit er op motorke draait weer goed. Maar kan toch bij goed optrekken nog eens zijn kuren krijgen.

Zou da van die slippende koppeling nog kunnen zijn?






[quote=philippe81]De originele dump valve is besteld. Morgen is ze binnen.

De leidingen van de dumpvalve zaten goed. Maar die van de N75 zaten volgens mij nie goed.







[quote=gerard3569]Bij een originele dumpvalve of eentje van Forge past het kleine vacuumslangetje alleen bovenop, de andere twee kan je willekeurig aansluiten. Het schijnt dat als je deze 2 grotere slangen tegenovergesteld aan de fabrieksmontage doet er nog een betere regeling van de DV ontstaat, zie discussies hierover op Internet. Nogmaals, kijk maar goed op de Forge site naar het voorbeeld bij de TT...[/quote]
[/quote]
[/quote]
Zuigt de tank niet gewoon vacuum?? Haal de dop er eens af....

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.