Op dit forum kwam ik meerder keren het probleem tegen van een warme start van een golf van 1999. Ook de oplossingen heb ik uiteraard gelezen.
Afgelopen weekend heb ik wat metingen (laten) verrichten. De accu dipt naar ca 10v bij het starten en de startspanning zakt ook ongeveer naar 10V. Ik weet niet of dit binnen de marge is of niet, m.a.w. of mijn probleem aan de accu ligt of toch aan iets anders.
Wat me ook opvalt is dat als ik de motor na een lange rit (150km) uitzet en meteen daarna weer start, de motor vrijwel gelijk weer aanslaat. Na enkele minuten wachten duurt het een seconde of 2 tot 3. Kan dit op iets anders wijzen? Brandstof?
Alvast bedankt voor de reacties, Etienne
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kunt even storing uit laten lezen,maar probeer eens de stekker van de temp.sensor (zijkant cyl.kop) los te halen op het moment dat de motor slecht zou aanslaan.
Slaat hij dan wel goed aan,dan zit het probleem in de startmotor (starttoerental is dan te laag door versleten startmotor).
Ricky,
Ricky,
uit je antwoord maak ik op dat het dus niet aan de accu ligt. 10V is dus een acceptabele waarde?
Waar zit de temp.sensor precies? Kan ik er zo bij of moet ik de afdekplaat eraf schroeven? Enig idee wat het vervangen van een startmotor ongever kost?
Gr, Etienne
17 jaar
Temp sensor zit links zijkant cyl.kop onder de vacuumpomp.
Zou je zo niet kunnen vertellen wat het gaat kosten.
Ricky,
Zowat een jaar geleden had ik hetzelfde probleem.
Als ik me goed herinner is de klemspanning van 10 V te laag. Ik heb er toen uitvoerig op dit forum over bericht.
Uiteindelijk heb ik toen een nieuwe, iets zwaardere en vooral accu met hoge startstroom in gezet.
Tot op heden geen probleem meer
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar