Hoi allemaal,
Mijn 1Z TDI motor heb ik 110 pk verstuivers geplaatst, roetkat verwijderd, EGR afgesloten en powerbox geplaatst. Rijd al een jaar zo zonder problemen. Motor heeft ca 300.000 km gelopen. De laatste tijd begint ie veel te verbruiken. Een jaar geleden reed ik nog 1:18 op lange afstanden( continu 130-140). Nu rijdt ie op lange afstand 1: 14.7. Tevens heb ik het idee dat ik de brandstofpomp iets hoor brommen( alleen bij stationair).
Herkennen jullie dit en weten jullie wat er evt aan de hand kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar zou dat nou door komen??
(denk dat je hem gewoon eens origineel terug moet bouwen, dan is het verbruik wel weer normaal)
zou kunnen, echter 90 pk schiet niet echt op. De motor heeft ook voldoende vermogen( geen afname ineens) en verbruikt ook niet echt olie ofzo.
Wat ik nog vergeten ben is dat 2 maand geleden ie ineens niet wou starten, hoorde alleen een relais tikken. Bleek dat er op de + pool van de accu een kabel loszat( zo'n kabel welke met een moertje op de accuklem vastzit). Na dit weer goed vastgezet te hebben startte ie weer normaal. Kan het zijn dat de ECU hierdoor in noodloop is geslagen?
20 jaar
Ik kan me niet voorstellen dat een ECU in noodloop een hoog verbruik veroorzaakt. Meestal ben je dan een deel van het vermogen kwijt.
Ik zou als eerste bekijken hoeveel luchtmassa de LMM afgeeft samen met de powerbox. Mogelijk is dit te veel, waardoor het motormanagement besluit extra diesel in te spuiten.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar