Bij het afremmen voor een stoplicht/kruising, slaat de motor spontaan uit; vangt het stationair niet op. Dit gebeurt zowel warm als koud. De motor is daarna weer gewoon te starten en loopt normaal stationair.
Verder blijft de motor vaak nog even gas geven bij het overschakelen. Ook is bij het uitlezen bij de garage een fout gevonden, nl. 00587 (Adaption limit exeeded). Deze foutmeding betekend:
- Slechte massa ECU, valse lucht in inlaat of injector lek (valse lucht).
Deze punten heb ik al gecontroleerd, maar niets gevonden. Eveneens heb ik de stationair toerenstabilisator schoon gemaakt en getest. Deze werkt goed.
Waar zou ik nog meer kunnen zoeken, want ik weet het niet meer?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vacuumslang controleren op lekkage tussen motor en regelapparaat tegen schutbord....
Motormanagement is KE-motronic. Volgens mij zit er geen vacuumslang tussen motor en de ECU (regelapparaat).
Er gaat alleen een vacuumslang naar de boordcomputer voor het bepalen van het brandstofverbruik. Verder gaat er een vacuumslang van het inlaatspruitstuk naar het gasklephuis, van het gasklephuis naar de seizoenstandklep en van gasklephuis naar een magneetklep t.b.v. het actief koolstoffilter.
Deze slangen had ik al gecontroleerd, voor zo ver mogelijk op lekage, maar niets gevonden.
Verder loopt de motor trouwens goed.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar