Bij het afremmen voor een stoplicht/kruising, slaat de motor spontaan uit; vangt het stationair niet op. Dit gebeurt zowel warm als koud. De motor is daarna weer gewoon te starten en loopt normaal stationair.
Verder blijft de motor vaak nog even gas geven bij het overschakelen. Ook is bij het uitlezen bij de garage een fout gevonden, nl. 00587 (Adaption limit exeeded). Deze foutmeding betekend:
- Slechte massa ECU, valse lucht in inlaat of injector lek (valse lucht).
Deze punten heb ik al gecontroleerd, maar niets gevonden. Eveneens heb ik de stationair toerenstabilisator schoon gemaakt en getest. Deze werkt goed.
Waar zou ik nog meer kunnen zoeken, want ik weet het niet meer?
Geplaatst door NiekG60 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Corrado? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
2 Reacties
zundappgek12406 (0) PRO, 19 jaar geleden
vacuumslang controleren op lekkage tussen motor en regelapparaat tegen schutbord....
NiekG60 (0), 19 jaar geleden
Motormanagement is KE-motronic. Volgens mij zit er geen vacuumslang tussen motor en de ECU (regelapparaat).
Er gaat alleen een vacuumslang naar de boordcomputer voor het bepalen van het brandstofverbruik. Verder gaat er een vacuumslang van het inlaatspruitstuk naar het gasklephuis, van het gasklephuis naar de seizoenstandklep en van gasklephuis naar een magneetklep t.b.v. het actief koolstoffilter.
Deze slangen had ik al gecontroleerd, voor zo ver mogelijk op lekage, maar niets gevonden.
Verder loopt de motor trouwens goed.