auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : 2e motor slaat na een tijdje uit onder het rijden

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2e

als ik met de auto bijv. op de snelweg rijd rond de 120km/h
dan begint hij na een paar minuten te stotteren.. En ala ik dan gas wilt geven houd hij zich in en valt hij na een tijdje helemaal uit????

ik ben nu echt ten einde raad...Ik heb de temp. sensor vervangen maar was niet het probeem..
nu zag ik dat hij een plussluiting had met de diagnose tester op de temp. sensor...
blijk dus dat er 2kabels niet waren aangesloten...en hij heeft er eigenlijk 4..
heb ze dus alle 4 aangesloten en nu loopt hij nog slechter...ook met stationair schommelt hij tussen de 700 en 800 toeren...

het probleem kreeg ik pas bij dit koud weer en ik weet niet of dat het probleem erger maakt...

ben echt benieuw na reacties

Gr Leroy

Geplaatst door

GolfeR-GTI (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als ze de 2 kabels hebben afgeknipt, dan neemt de ECU een vaste waarde aan..

Heb je de kabels weer aangesloten zoals het hoort ? Zo ja, is die storing nu verdwenen en wat geeft deze voor een temp in de meetwaardeblokken aan ? Staan er verder nog storingen in ? En is het probleem van het uitvallen spontaan ontstaan of is dit gebeurt na reparatie o.i.d. ?

Je moet eens controleren of de bougie's nog vonken op het moment dat hij niet meer aanslaat..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

ik heb de 2 kabels aangesloten zoals het hoort...en gaf daarna geen storing meer aan en de motortempsensor gaf weer de juiste waarde aan...
toen de 2 kabels niet aan waren gesloten gaf die constant -40 graden aan...

het probleem kwam spontaan...ik had er nog niks aan gedaan en werd steeds erger..
bougies vonken perfect..

is dit probleem niet in combinatie met lamda en luchtmassa meter? snap er echt niks meer van...

GolfeR-GTI 0

14 jaar

Wat geeft de temp sensor nu aan bij koude en bedrijfswarme motor tijdens het uitlezen ?

Je kan de gasklep eens schoonmaken en in de basisstand zetten..

Voor de rest kun je de inlaat eens nalopen op lekkage, met name de vacuumslangen, ook kun je de benzinedruk eens meten.

Indien je lambda een probleem vertoond zal hij dit ook aangeven, je kan deze ook controleren in de meetwaardeblokken..

stefan84 0

14 jaar

zou relais 30 eens vervangen.

peter139 0

14 jaar

Lijkt wel op een bevriezings verschijnsel. Controleer de slangen van je luchtfilter eens en controleer ook of er een slang op je uitlaatspruitstuk aangesloten zit voor warme lucht voor je inlaat. Als de slang niet op je uitlaatspruitstuk schildje vast zit krijg je beviezings verschijnselen waar deze motoren zeer veel last van hebben.

Sucses Passatje

Passatje 0
badge

14 jaar

Brandstofpomp zoog valse lucht. Na vervangen reed hij weer als een speer. No bedankt iedereen

GolfeR-GTI 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.