auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III: Diverse vragen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste forum leden.

Zal mij zelf allereerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben.
Mijn naam is Xander en ben 20 jaartjes jong.
Ik ben sinds zondag de trotse bezitter van een Golf III 1.6
Aangezien ik een tijdje met een oud, maar fijn peug 205je in de ronte heb gereden, weet ik niet zo veel af van een golf.

Even over de golf:
De golf ziet er goed uit,maar heeft bij zijn vorige eigenaar wat liefde gemist en dus technisch moeten er wel een paar dingen aan gebeuren omdat de vorige eigenaar dit nooit heeft laten doen :S.
Ook aan het interieur moeten er nodige kleine dingen gebeuren.

Zie het als een uitdaging dus we gaan proberen het wagentje een 2e kans te geven en er een leuk wagentje van te maken.

Nou heb ik een paar vragen.

1.Centrale deur vergrendeling werkt niet, als je de deur van slot haalt gaat alleen je eigen deur van slot af, soms als je de deur weer op slot doet gaat de centrale deur vergrendeling motor aan en blijft zo even aan staan.
Wat kan daar de oorzaak van zijn?

2.Groot licht brand aan 1 kant bij het voeren van dim licht, we denken dat het verkeerd aan zit gesloten...

3.Vandaag wou ik mijn eerste rondje doen, en bij moment van weg rijden sloeg de toeter ineens aan en die wou niet meer uit (stekker van de toeter onder de motor kap los getrokken) maar ik moet natuurlijk wel weer een toeter hebben.

4.Als je de schakelpook in neutraal zet, valt deze door speling gelijk richting de 1 en de 2, bij het schakelen van 2 naar 3 wil je dus nog wel is mis schakelen omdat je dan tegen de wand tussen 1 en 3 aan loopt te douwen, is niet zo een groot probleem, maar als ik het op kan lossen dan doe ik dat, ik zat zelf te denken aan het schakel pook mechanisme rubber?

5.Is het gewoon dat golf 3 geen verlichting heeft op de console?
Ik zie snachts namelijk niet op welk stand de kachel staat en de rest van de midden console.

Ik ben bereid alles wat ik tegen kom aan te pakken aangezien de auto het waard is gezien de staat van de koets . (nergens krokant dus de body is nog kei hard)
En handig ben omdat ik als auto monteur leer, maar goed in problemen raden ben ik nog niet.

Alvast bedankt!

Mvg Xander

Geplaatst door

RenX (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Xander,

Zo te horen een paar kleine mankementjes.

1) 99% Een lekke slang, controleer deze in het doorvoerrubber van de portieren, als het pompje blijft brommen is er ergens een lekkage, vandaar dat de rest dan niet werkt, als het pompje bromt, luister dan eens goed bij de deuren, vaak hoor je lucht ontsnappen.

2) Zijn dat originele koplampen of van die heldere ? Wellicht een kabel van Dim en Groot licht met elkaar verwisseld, als je het groot licht aanzet, gaat dan aan die ene kant het Dimlicht branden ?

3) Kan aan de bedienging bij het stuur liggen ( Kabel tegen massa en toetert vrolijk verder )

4) Laat eens iemand aan de pook bewegen, dus alleen de vrije slag / speling die aanwezig is, en kijk dan zelf onder de motorkap bij het mechanisme.

5) Hier zit wel verlichting in, waarschijn is het lampje stuk, even de unit los halen en de lamp vervangen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Stefan, allereerst bedankt voor je reactie.

Het zijn idd wat mankementjes, kom overigens steeds weer meer kleine mankementjes tegen.
De auto is van een jongen geweest , die hem dus nog al mishandeld schijnt te hebben.
Allerlij gebeunde kabels, schakelaars zonder werking, dingen die andersom werken. Conclusie: Dr uit met die zooi! alles dat stuk is en beun is trap ik uit de auto.
Ook technisch is er het 1 en het ander gaande, wielagers voor, rubbers voor en achter, schijf remmen en blokken voor, distributsie riem. kost me bij elkaar 144 euro om weer op te lappen.
Er zal nu wel gedacht worden weg met die auto, maar nee.
Ik zie dit als een zeer aantrekkelijke uitdaging om van zogezegd "een wrak", een zeer leuk wagentje te maken.
Als hij klaar is dan rijd hij gewoon weer alsof hij net de showroom uit komt, dat is mijn doel tenminste.

1)Ik kwam, vandaag met een onwijs goeie suggestie in mijn hoofd, ik zat vandaag dus is te denken,wat betreft de Centrale deurvergrendeling, als je het rechter portier van slot haalt gaat de CV motor loeien, dit heeft ie bij het linker portier soms of zelfs nooit.
Lijkt mij dat ik het dus misschien bij het linker portier moet zoeken?
Als daar een breuk zit lijkt me dat als je het slot opend hij geen vacuum via dat slot trekt.
Corrigeer me als deze theorie niet klopt

2)Het zijn orginele koplampen, want zijn heldere waren er bij de vorige eigenaar uit gejat.
Vandaag even de zaak bekeken, en wat blijkt, ja lees, de stekker die op de koplamp hoort ligt los en er zijn van af de koplamp kabels getrokken en in die stekker gestoken.
Tjah, wat moet ik hier nou van denken...

3)Hier ben ik nog niet helemaal over uit, een collega gaf als suggestie mijn sleepring die niet lekker meer is..

4)Vandaag hebben mijn collega en ik even na 5 uur ons geconcentreerd op de speling van de pook, wat doe je dan? Juist, auto de brug op en kijken.
er steekt uit de bak een klein stangetje waar de schakelstang op zit geschroeft
Het probleem zit dus in de bak, dit hebben we op gelost door op de schakelstang een veertje te plaatsen zodat de pook weer netjes in het midden staat.
(oke ik geef toe dat het niet DE oplossing is) maar hij schakelt nu veel lekkerder en niet meer als een natte krant.
Dr zal in de toekomst vast wel , indien het carrosserie dan nog steeds roest vrij is, een nieuwe motor en bak in komen.

5)Oke dan maak ik daar dus nog even een aandachts puntje van wat betreft de console verlichting, dan wel pas als de wagen technisch in orde is.

Er zit veel werk aan maar dat maakt het alleen maar leuker.:)

Mvg xander

RenX 0

14 jaar

Hoi Sander,

Wat betreft de verlichting van je middenconsole is in 1 minuut waarschijnlijk op te lossen.
Ik heb het zelf ook gedaan.
Neem een dun stevig slangetje dat net over een klein (DashBoard) lampje past, ongeveer een cm of 10 lang.
Trek de middelste bedieningsknop er af.
Duw het slangetje over het lampje in de console, kan zijn dat je het een paat keer moet doen, eventueel even vacuumzuigen.
Trek het lampje er uit.
Nieuw lampje in het slangetje steken en in de lamphouder duwen.

Als je het op deze manier doet hoef je niets te demonteren.

Gr. Ron

Ron10288 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.