close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II: 2E2 carburateur:bij warme motor op versneld stationair

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: EZ 1600

Hallo beste mensen,

Mijn Golf 2 1600 van 1983 gooit sinds kort de motor zo maar naar de 3000 toeren.

De grote metalen vacuumdoos zet de stang die het stationair toerental regelt dan
op versneld stationair.DE stang staat dan behoorlijk ver uit de vacuumdoos.
Normaal bij koude motor start de motor met ingetrokken stang van de vacuumdoos.
Het versnelde toerental wordt dan geregeld met de wasthermostaat.En dan zakt het
stationair toerental naarmate de motor warmer wordt.Als de motor dan op temperatuur
komt, gaat de grote vacuumdoos hem op versneld zetten.
Dus.de stang van deze vacuumdoos komt gewoon te ver uit de doos.

Wat kan dit zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties

vrgr
Henk

Geplaatst door

ebeltjes (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op de duitse site van Ruddies Berlin .de is daar alles over te lezen. Had ik die gegevens 20 jaar geleden maar.
Maak er studie van en schaf zo´n klein vacuumpompje aan. Ik denk dat ze bij VW nog wel zo´n setje vacuumslangetjes kunnen verzorgen.. Gaatjes in de carb. die voor het vacuum moeten zorgen raken door lekkage op de verkeerde plaats vaak verstopt. Ook die vacuumpotjes voor de choke heb ik veel vervangen. Kijk/meet of het membraam niet lekt.
Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Waarschijnlijk een vacuumlek of een de thermo-tijdklep die niet open gaat. Bij stilstaande motor duwt de veer in de grote doos de gasklep naar de startstelling. Een paar seconden (afhankelijk van de temperatuur) na het starten wordt het vacuum door de thermo-tijdklep doorgelaten en wordt de regelstang van de grote doos naar binnen getrokken. De gasklep sluit dan iets tot hij tegen het waselement valt.
Dus waarschijnlijk een vacuumlek, of de thermo-tijdklep die defect is of geen spanning krijgt van het contactslot.

gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

12 jaar

Hallo Paul en Punt,

Ik zat zelf ook al te denken aan de thermotijdklep of ergens een lek.De magnetische klep doet
het wel goed.
De Duitse site www.ruddis-berlin.de ken ik.Maar hier kom ik ook niet echt verder mee.
Vandaag kom ik er niet aan toe,maar morgen ga ik eens even alles testen.
Ik hou jullie op de hoogte.

vrgr
Henk

ebeltjes 0

12 jaar

[quote=Paulus8636]Waarschijnlijk een vacuumlek of een de thermo-tijdklep die niet open gaat. Bij stilstaande motor duwt de veer in de grote doos de gasklep naar de startstelling. Een paar seconden (afhankelijk van de temperatuur) na het starten wordt het vacuum door de thermo-tijdklep doorgelaten en wordt de regelstang van de grote doos naar binnen getrokken. De gasklep sluit dan iets tot hij tegen het waselement valt.
Dus waarschijnlijk een vacuumlek, of de thermo-tijdklep die defect is of geen spanning krijgt van het contactslot.

gr.
Paul[/quote]
Hallo Paul,

Bij draaiende motor staat de regelstang van 3-trapsdoos inderdaad in de starterstand,dus de stang komt helemaal naar buiten
en blijft ook in die stand staan.De motor draait dan zo,n 2500 toeren en blijft ook met dit toerental draaien.
Ik heb nu een aantal controles uitgevoerd maar kom er niet uit.
Het thermoventiel blijft boven 15 graden dicht en onder de 4 graden open.dit gaat allemaal prima.
Vervolgens het elektroomschakelventiel getest.Het ventiel zelf werkt goed.Wanneer ik er spanning opzet gaat hij open.
Maar bij draaiende motor moet de motor afslaan wanneer de stekker van het ventiel wordt getrokken.En dat gebeurt nu
juist niet.
Maar wat is de oorzaak? Lekkages zijn er ook niet,alle slangetjes zijn potdicht(heb ik recent nog vervangen).

Wie,o wie kan mij helpen?

vrgr
Henk

ebeltjes 0

12 jaar

Henk heb je afbeelding 18 bij de hand ????????? De routing is dan toch duidelijk. Of er is een lek of er is geen vacuum vanaf de carb.voet. Als de stang zich eenmaal heeft terug getrokken toerental afstellen met de messing 6 kant kop. Zo moeilijk kan dit niet zijn. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Het thermoventiel moet bij lage temperatuur na een paar seconden sluiten als het contact aanstaat. Zo niet, dan blijft hij in startstelling staan.
Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

12 jaar

Paul,

Het thermoventiel werkt op zich goed.Heb dit ventiel gedemonteerd en toen spanning opgezet.

Ik moet vandaag even testen of het thermoventiel wel spanning aangeleverd krijgt.

Ik hou jullie op de hoogte.

gr
Henk

ebeltjes 0

12 jaar

[quote=Paulus8636]Het thermoventiel moet bij lage temperatuur na een paar seconden sluiten als het contact aanstaat. Zo niet, dan blijft hij in startstelling staan.
Gr.
Paul[/quote]
Hallo Paul,

Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden.De thermotijdklep krijgt geen spanning.Heb 1 van de slangetjes afgaande
van deze klep dichtgeknepen en de stang van de 3-trapsdoos schiet naar binnen in de stationairstand en de motor loopt
netjes stationair.
Maar ja,hoe nu verder,waarom komt er geen spanning, breuk in de bedrading en waar,Misschien de schakeleenheid,of een
zekering?Ik moet dit allemaal nog even uitzoeken en even het schema bekijken.
Krijg nu zo visite en vanavond ook.Dus,ik kan niet eerder dan morgen weer aan de slag.

Ik hou jullie op de hoogte.

vrgr
Henk

ebeltjes 0

12 jaar

Voila. De voeding van het thermo-tijd ventiel wordt geschakeld door het contactslot. Je kunt eventueel een aftakking maken op de plus van de bobine als alternatieve voeding.

Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

12 jaar

Paul,

Probleem opgelost.De voedingdraad net binnen in het rubber beschermkapje van de stekker was gebroken.
Draden afgeknipt,vervolgens nieuwe stekkertjes en karren maar.Hij doet het weer als vanouds.

Bedankt voor je goede tips.

vrgr
Henk

ebeltjes 0

12 jaar

Graag gedaan.

Nog vele km's!

Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.