Ik heb links voor de homokineet stuk, nu heb ik de as los van de versnellingsbak en de centrale moer eraf.
Maar de krijg met geen mogelijkheid de as uit de naaf, heb al aardig met een dikke hamer en een stuk aluminium op de as geslagen maar hij komt niet los.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Adri dat slaan is niet meer nodig . De homokineet zit toch vast met een bout . Draai de bout in het gat tegen de as aan , als de lengte niet goeg is verleng hem met een stevig stukje bout. Er zijn daarvoor speciale afdruk bouten te koop voor beide types. Succes.
Hoop dat je niet de spiebaan van de as hebt beschadigd door erop te slaan.
Hij kan idd heel erg vast zitten en daar hebben wij een speciaal stukje gereedschap voor die hem eruit perst.
Anders idd de bout erin draaien en daar op slaan,maar pas op dat je niet het schroefdraad beschadigd.
Weet niet wat jullie met die bout bedoelen! ik heb de nieuwe ook en die homokineet is voorzien van een deel schroefdraad en een dan een deel spleen.
Of word word hij nog ergens anders geborgt? normaal is het toch zo dat je hem aan de bak los haalt en de centrale moer los en dan er gewoon uit tikken?
14 jaar
Ohh w8 jij hebt een centrale moer ipv een bout,eroverheen gelezen,normaal kan je dan die bout er een stukje in draaien en dan slaan,maar dat gaat bij jou niet op,denk dat het dan toch eruit worden geperst.
gewoon heel de veerpoot eronderuit pakken anders sla je je wiellager kapot
14 jaar
Kan hem op het werk wel eruit persen, maar dan moet ik de hele naaf eraf halen.
Dat betekend dat ik de fusee en stuurkogel en remklauw er allemaal af moet halen zodat ik de naaf mee kan nemen.
Misschien is het verstandig om gelijk maar nieuwe lagers in te zetten, heb er al aardig op geslaan en weet niet of dit wel bevordelijk is voor de lagers.
14 jaar
Zo'n trekker is dat ongeveer :
[url=http://img517.imageshack.us/i/31104530.p...][img]http://img517.imageshack.us/img517/6154/...[/img][/url]
14 jaar
komplete veerpoot eronderuit pakken hoef je niks te persen kun je toch zo je as van de andere kant uit je homokineet pakken en homikineet laten zitten,sterker nog als je je onderste fuse kogel losmaakt kun je zo je veerpoot vergenoeg naar buiten trekken dat zo je as uit je homokineet komt
14 jaar
Die homokineet daar zit de as al aan, en er zit een nieuwe centrale moer bij.
Dus die as die ik er uit tik die zit vast aan het huis van de homokineet.
Ik heb de aandrijfas al los van de bak dus ik kan hem er zo tussenweg pakken zonder dat ik iets los hoef te maken.
14 jaar
Die trekker kan ik zelf wel maken, zit in de metaal dus misschien is dat de oplossing wel.
Ga er maandag wel even 1 maken, en probeer hem dan zo wel los te krijgen.
14 jaar
De homokineet en het stukje waar de moer opkomt is 1 geheel, Robby bedoelt dat je aandrijfas dan van de homokineet kan als je de fusee los maakt, dus de as tussen homo en bak..
14 jaar
Met een grote pulley trekker op de remschijf gaat het ook prima. Wel even de schijf met wielbouten met tussenstukjes vastzetten.
14 jaar
Ga het maandag proberen bedankt voor de hulp zover! als het gelukt is laat ik het even weten.
14 jaar
Heb de homokineet los gekregen op het werk, met een brander en een pullytrekker.
Zat echt goed vast! ga het wiellager ook maar gelijk vervangen heb de boel toch los nu.
14 jaar
Dat is inderdaad wel verstandig..
Als je de boel er helemaal afhaald, denk dan erna ook gelijk even aan het uitlijnen..
14 jaar
Ga hem ook laten uitlijnen omdat er ook nog 2 nieuwe stuurkogels op moeten, dus dan moet het.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar