close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2004: aanhaalmomenten aandraaimomenten 1.6 fsi

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: BAG, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 85

hallo.

moet het einddeksel van de versnellingsbak loshalen en vastzetten.

en bij dit type zit er een moer op de as die achter het einddeksel zit ( 1.6 fsi motor )

kan iemand mij voorzien van het aandraaimoment van de deksel bouten en het aandraaimoment van de moer die achter het einddeksel zit van de versnellingsbak?

alvast heel erg bedankt.

ps : een account aanmaken en inloggen is voor deze website een fluitje van een cent

.

Geplaatst door

golf 1.6 fsi 2004 6-bak (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hij is trouwens handgeschakeld.

fase 1 : 40Nm.
fase 2 : 60 Nm
fase 3 : +180 graden.

Aanhaal volgorde:
10 4 2 6 8
7 5 1 3 9

kan iemand eventueel uitleggen wat fases inhouden en volgordes ,het bovenstaande zijn aandraaimomenten voor cilinderbouten van een golf 2

De kopbouten worden aangehaald in fases, oftwel in stappen.
De eerste fase is dat je alle bouten aandraaid op moment 40NM.
Daarna volgt het 2e rondje, alle bouten aandraaien op moment 60Nm.
Als laatste rondje fase 3, alle bouten 180 graden verder draaien. (dat is een halve slag)
De aanhaal volgorde moet je volgen zodat de kop gelijkmatig aangehaald wordt en zodoende niet krom trekt.
De aanhaal volgorde heb je zelf al geplaatst hierboven; de nummers korresponderen met de plaats van de bouten, dus de eerste die aangehaald moet worden is nr.1, dan nummer 2 enz..
Elke fase houdt je deze volgorde aan.

Succes.

Hans4040 1205
badge vip badge

2 jaar

ha die hans ! : ) allereerst bedankt voor het reageren.

de fases en aandraaimomenten voor de cilinderbouten van een golf 2 motor had ik als voorbeeld geplaatst omdat ik niet wist hoe het zat met de fases . heel erg bedankt voor de uitleg.

Echter, is mijn oorspronkelijke vraag met hoeveel nm ik de bout die op de foto zichtbaar is moet vastdraaien, dit is de bout die aan een as zit achter het einddeksel van de versnellingsbak. een draaiend deel. de bout is te zien op de foto omdat die bout los was gekomen en een gat in het einddeksel heeft gemaakt.

Ook moet ik weten met hoeveel nm ik de bouten van het einddeksel die ook zichtbaar is op de foto mag vastdraaien.

misschien moet ik even een dealer raadplegen , bedankt voor de respons en een goed weekend toegewenst : )

oeps lang verhaal was vergeten op enter te drukken

om even erop terug te komen,ik kan bijna niet voorstellen dat die bout is losgekomen is het niet zo dat als jij aan die bout draait dat dan alles meedraait? als jij die bout vastdraait is hij dan op een gegeven moment dan ook vast? voel jij een aanslag om het zo maar te noemen?

Dag meneer monteur Senior : )

ik kan het zo uitleggen waardoor ik zeker weet dat de bout los zat (heb heb hem nu naar binnengedraaid totdat ik niet verder kon en daarna geen kracht gezet omdat ik niet weet hoe vast ie moet.. )

als ik het wiel wat in de lucht hing draaide, dan draaide de moer samen met de as .

Toen ik de moer draaide stond het wiel stil en bewoog de as niet mee.

U ook een goed weekend toegewenst. ( heb nu de aandraai momenten van de deksel bouten nodig en het aandraaimoment van de asbout achter het einddeksel)

Ik zou me over het moment van die bouten niet heel erg druk maken, ongeveer gelijk en niet overdrijven doet het altijd wel op zoiets.

Beunhaas 1035
badge vip badge

2 jaar

Rekbouten deze dienen vervangen te worden
Dikste bout 75nm / + 45 graden
Dunste bout 30nm /+ 90 graden

hallo bert, heel erg bedankt voor deze informatie.

de bouten van het deksel zijn niet zo spannend dat was 5nm geloof ik.

nogmaals bedankt. een nieuw deksel is onderweg.

weet alleen niet hoe ik het 90 of 45 graden krijg... dacht dat de momentsleutel die onderweg is gewoon afslaat bij 30/75 nm. ik kom er "vast" uit :P

het is een m8 bout en een vervangend exemplaar daarvan is ook onderweg.

snap het al m.b.t de graden. eerst met de momentsleutel en dan met normale ratel 90 graden verder

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.