Volkswagen Golf 2004: aanhaalmomenten aandraaimomenten 1.6 fsi

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: BAG, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 85

hallo.

moet het einddeksel van de versnellingsbak loshalen en vastzetten.

en bij dit type zit er een moer op de as die achter het einddeksel zit ( 1.6 fsi motor )

kan iemand mij voorzien van het aandraaimoment van de deksel bouten en het aandraaimoment van de moer die achter het einddeksel zit van de versnellingsbak?

alvast heel erg bedankt.

ps : een account aanmaken en inloggen is voor deze website een fluitje van een cent

golf 1.6 fsi 2004 6-bak

Geplaatst door golf 1.6 fsi 2004 6-bak (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

golf 1.6 fsi 2004 6-bak (0), 1 jaar geleden

hij is trouwens handgeschakeld.

golf 1.6 fsi 2004 6-bak (0), 1 jaar geleden

fase 1 : 40Nm.
fase 2 : 60 Nm
fase 3 : +180 graden.

Aanhaal volgorde:
10 4 2 6 8
7 5 1 3 9

kan iemand eventueel uitleggen wat fases inhouden en volgordes ,het bovenstaande zijn aandraaimomenten voor cilinderbouten van een golf 2

Hans4040 (305) PRO, 1 jaar geleden

De kopbouten worden aangehaald in fases, oftwel in stappen.
De eerste fase is dat je alle bouten aandraaid op moment 40NM.
Daarna volgt het 2e rondje, alle bouten aandraaien op moment 60Nm.
Als laatste rondje fase 3, alle bouten 180 graden verder draaien. (dat is een halve slag)
De aanhaal volgorde moet je volgen zodat de kop gelijkmatig aangehaald wordt en zodoende niet krom trekt.
De aanhaal volgorde heb je zelf al geplaatst hierboven; de nummers korresponderen met de plaats van de bouten, dus de eerste die aangehaald moet worden is nr.1, dan nummer 2 enz..
Elke fase houdt je deze volgorde aan.

Succes.

    ha die hans ! : ) allereerst bedankt voor het reageren.

    de fases en aandraaimomenten voor de cilinderbouten van een golf 2 motor had ik als voorbeeld geplaatst omdat ik niet wist hoe het zat met de fases . heel erg bedankt voor de uitleg.

    Echter, is mijn oorspronkelijke vraag met hoeveel nm ik de bout die op de foto zichtbaar is moet vastdraaien, dit is de bout die aan een as zit achter het einddeksel van de versnellingsbak. een draaiend deel. de bout is te zien op de foto omdat die bout los was gekomen en een gat in het einddeksel heeft gemaakt.

    Ook moet ik weten met hoeveel nm ik de bouten van het einddeksel die ook zichtbaar is op de foto mag vastdraaien.

    misschien moet ik even een dealer raadplegen , bedankt voor de respons en een goed weekend toegewenst : ) - golf 1.6 fsi 2004 6-bak (0), 1 jaar geleden
    oeps lang verhaal was vergeten op enter te drukken - golf 1.6 fsi 2004 6-bak (0), 1 jaar geleden

Monteur Senior (625), 1 jaar geleden

om even erop terug te komen,ik kan bijna niet voorstellen dat die bout is losgekomen is het niet zo dat als jij aan die bout draait dat dan alles meedraait? als jij die bout vastdraait is hij dan op een gegeven moment dan ook vast? voel jij een aanslag om het zo maar te noemen?

    Dag meneer monteur Senior : )

    ik kan het zo uitleggen waardoor ik zeker weet dat de bout los zat (heb heb hem nu naar binnengedraaid totdat ik niet verder kon en daarna geen kracht gezet omdat ik niet weet hoe vast ie moet.. )

    als ik het wiel wat in de lucht hing draaide, dan draaide de moer samen met de as .

    Toen ik de moer draaide stond het wiel stil en bewoog de as niet mee.

    U ook een goed weekend toegewenst. ( heb nu de aandraai momenten van de deksel bouten nodig en het aandraaimoment van de asbout achter het einddeksel) - golf 1.6 fsi 2004 6-bak (0), 1 jaar geleden

Beunhaas (500) PRO, 1 jaar geleden

Ik zou me over het moment van die bouten niet heel erg druk maken, ongeveer gelijk en niet overdrijven doet het altijd wel op zoiets.

check

Beste antwoord, geplaatst door bert klein (85) PRO, 1 jaar geleden

Rekbouten deze dienen vervangen te worden
Dikste bout 75nm / + 45 graden
Dunste bout 30nm /+ 90 graden

    hallo bert, heel erg bedankt voor deze informatie.

    de bouten van het deksel zijn niet zo spannend dat was 5nm geloof ik.

    nogmaals bedankt. een nieuw deksel is onderweg. - golf 1.6 fsi 2004 6-bak (0), 1 jaar geleden
    weet alleen niet hoe ik het 90 of 45 graden krijg... dacht dat de momentsleutel die onderweg is gewoon afslaat bij 30/75 nm. ik kom er "vast" uit :P - golf 1.6 fsi 2004 6-bak (0), 1 jaar geleden
    het is een m8 bout en een vervangend exemplaar daarvan is ook onderweg. - golf 1.6 fsi 2004 6-bak (0), 1 jaar geleden
    snap het al m.b.t de graden. eerst met de momentsleutel en dan met normale ratel 90 graden verder - golf 1.6 fsi 2004 6-bak (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.