Volkswagen Golf III GTi 16v: aankoopadvies

Bouwjaar: 1996

Ik heb mijn belangstelling uit laten gaan naar een Golf III GTi, 2.0 16v uit 1996. Km stand 115000, gezegd wordt: 150 pk, ABS, ESP. Waar moet ik op letten, Heeft deze uitvoering bekende gebreken, distributieriemen die breken of andere van zulk soort kwaaltjes?? Bvd

roykejanssen

Geplaatst door roykejanssen (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Dollar (0), 19 jaar geleden

Als je echt een wagen met pit zoekt .
Zou ik deze niet kiezen .
Ik rijd er zelf mee , en ben totaal niet tevreden kwa prestaties .
Waar ze die 150 PK halen snap ik niet .
Verder heb ik er geen grote kosten aan gehad , zodus denk wel dat de motor zeker goed is .
Let zeker op olie verbruik enz.

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

let ook even op roest aan de achterklep. ook de achteras rubbers is een bekend probleem bij de ze auto's. verwacht echter geen race auto. ze kunne goed meekomen maar bloedsnel zijn ze niet. de vorige generatie golf was stukken sneller met minder pk's. maar verder zijn het goede auto's

roykejanssen (0), 19 jaar geleden

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Heb laatst in een Mini Cooper S gereden met 168 pk. Nou waar ze die hebben gemeten??
En de 2.0 8v dan met zn 120 pk? Maakt die deze dan wel waar? Wat weegt zo'n Golf trouwens??

vr6men (0), 19 jaar geleden

Gewicht zal rond de 1150Kg liggen denk ik. De 16V is inderdaad niet geweldig snel, rijdt gewoon goed. Dat ESP zal wel EDS zijn, een vorm van traction control d.m.v. het ABS systeem. ESP is er nooit geweest voor de type 3.
Wellicht een optie om naar een (mooie) VR6 te kijken, die gaat wel behoorlijk "van z'n plaats" en rijdt nog eens erg fijn ook nog.

Eric.

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

ben met vr 6 eens, een heerlijke auto om mee te rijden die vr 6 van vw. een pracht geluid onder de kap en genoeg kracht om snel weg te zijn. pak je voor een klein beetje meer geld dan een 16 v maar dan heb je wel het neusje van de zalm.

roykejanssen (0), 19 jaar geleden

Zeker kan ik mij daar in vinden maar is het niet zo dat er vrij moeilijk een goede VR6 te vinden is? Hoe zit het met gewicht en verzekeren? Zijn er bij de VR6 dingen waar ik op moet letten? Is er trouwens na een paar jaar type 3 geen 'facelift'geweest? ZO ja wat is er aan veranderd? Bvd

vanzanten (0) PRO, 19 jaar geleden

er is wel kleine verandering geweest, maar stelt niet zo veel voor. stuur met airbag en ovale zijknippers in spatbord(was vierkant). dit is vanaf modeljaar 96 als ik het goed heb.

vr6men (0), 19 jaar geleden

De VR6-en vanaf '96 zijn een stuk verbeterd, vooral op electrisch gebied. Zoals met iedere snelle wagen even letten op de älgemene" staat van de auto, daar valt een hoop uit af te lezen. Olieverbruik komt nog wel eens voor bij de mishandelde exemplaren, maar verder zijn ze motorisch erg sterk.
Succes met je keuze.

Eric.

roykejanssen (0), 19 jaar geleden

thanks

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.