na vernieuwen wikkel achter stuurwiel ivm airbag probleem, moest het stuur gecalibreerd worden.
dit lukte op geen enkele manier met een steeds terugkerende foutmelding 1044 ( ecu verkeerd gecodeerd)
Maar ABS/ESP ecu valt met testkasten Gutmann en ook met VAG/COM niet te coderen. Deze valt steeds weer naar 00000 ( code zou moeten zijn 04255 ). Parameters geven wel stuuruitslagen dwarsversnelling etc. aan. Deze blijkt de ecu dus wel te begrijpen. Ook een expres aangebrachte storing werd direct herkend en na wissen ook daadwerkelijk gewist te zijn.
Onze gedachte gaat toch richting ECU maar kan deze defect raken door het wisselen van de wikkel zonder dat de auto tussentijds op contact heeft gestaan?
vr.gr.
Swonnie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, nog maar even niet een nieuwe ecu plaatsen, heb namelijk hetzelfde meegemaakt met een audi a4.Het is een heel gedoe en je kunt er gerust een uurtje of tweevoor gaan zitten. Als je namelijk de stuurhoek sensor los hebt gehad moet je deze eerst opnieuw calibreren voordat hij de codering weer aanneemt, tevens moet je bij het coderen wel een dealer en importeur nr. invoeren anders pakt hij hem niet. Hoe het calibreren in z'n werk gaat kun je weer vinden bij b.v. rosstech .com.
Johan
stuurhoeksensor opnieuw inleren lukt dus niet vanwege de foutmelding " ECU niet gecodeerd ( 1044)". Dus ik zal toch eerst de ECU moeten coderen? of zie ik dat verkeerd? Trouwens, twee testkasten die er niet aankomen te coderen is toch wel apart.
vr.gr.
03 abs
11 inlogprozedur
code ingeven; handgeschakeld 09555
automaat 09557
hierna 07 regelapparaat coderen met de juiste codering van het oude apparaat!!!!
vervolgens wederom inlog prozedur 11
code 40168 ingeven
basisafstelling voorbereiden 04
groepsnummer 001
als er rechts in beeld ok staat is alles klaar
succes
na doormeten van spanningen etc. (welke in orde zijn) nog steeds abs esp probleem. alle zekeringen etc. in orde. ABS werkt ook echt niet (gladde ondergrond). ABS-ecu geeft ook parameters als wielsnelheden etc. af en herkend storingen die dus ook weer te wissen zijn. 2 storingen blijven evenwel aanwezig 0778 (stuur calibreren) en 01044 ( ecu coderen ) wat dus niet mogelijk blijkt. Een defecte Ecu lijkt mij raar gezien het feit dat hij storingen herkend en wist en wielsnelheden, remdruk, remschakelaar etc. wel herkend.
Wie heeft er een oplossing voor deze overduidelijke PROBLEMCAR.
actuatortest ( wielblokkeringen pomp etc.) allemaal ook in orde.
vr.gr.
was dus wel de ecu van ESP/ABS. We hadden het vermoeden al snel omdat er met geen van de 2 kasten gecodeerd kon worden.
Wel opvallend veel airbag, ecu motormanagment, startblokkeringen etc. van het V.A.G. concern die heel vroegtijdig de geest geven. Zou dit een nieuwe manier van geld verdienen zijn voor de V.A.G.
Voor de prijs van zo'n ECU koop je een complete PC met een TFT-scherm en printer erbij.
vr. gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar