auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Lupo 2003: Accu loopt leeg

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BBY, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Na enige tijd in bezit te zijn van een Volkswagen Lupo heb ik een probleem. Ik heb denk ik een lekstroom of iets wat mijn accu leeg trekt.

Na meten met mijn handige hulp de multimeter krijg ik de volgende waardes:

*bij stilstaande auto 12,76V
*bij lopende motor 14,41V
*meter tussen -pool en -kabel zetten 0,10A

Na verwijderen van de zekeringen gaat het niet omlaag. Echter bij het openen van één van de deuren (of beide) springt tie naar 0,0 wat mijn argwaan opwekte. Mijn interieurverlichting gaat niet aan als ik de bestuurderskant open, wel als ik de bijrijderskant open doe, dan hoor ik ook een soort gezoem, welke ik niet hoor als ik de bestuurderskant open doe.

Verder beschikt mijn auto niet over een Centrale deurvergrendeling en heb ik geen kofferbak verlichting. Denk misschien handig om er bij te benoemen gezien iemand op een ander forum mij benoemde dat ik dit wel had, heb ik dus niet.

Iemand die mij kan helpen?

Geplaatst door

loradm (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Maar eerst de accu testen, met een multimeter kun je geen accu testen
Bij het openen van een portier als alles is aangesloten zal de weerstand hoger moeten zijn dus meer amp, gaat deze naar beneden draadbreuk in de A style

Het is een gloednieuwe accu van denk 6 maanden oud dus aan de accu zal het niet liggen.

Draadbreuk in de A style? Doe even alsof ik een leek ben hahaha misschien begrijp ik je dan :)

loradm 0

3 jaar

Let wel wij proberen je te helpen om een oplossing te vinden,om een vraag om een accu te testen zal wel nieuw zijn of een jaar oud,is een zinloze uitspraak als je deze niet hebt getest,een nieuwe accu die langere tijd bij een leverancier in opslag heeft gestaan zal [ sulfateren] zelfontlading gevolg
Aangezien jou meetwaarden vrij hoog zijn duidt dit op een slechte of onvolledig geladen accu.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.