Volkswagen Golf GTS-2: accu plat 2e keer !!

Bouwjaar: 1986

Ik heb op mijn Golf, (die altijd in een droge garage staat), een alarm sys.Sparkrite SR130. Hoe kom ik erachter waardoor hij soms ( nu na 1 1/2 mnd)leegloopt. Accu laadt goed bij, dat is gecheckt bij de garage, accu is 2 jr oud. Accu door laten meten misschien? Motor is 18.00 cc benzine. Alvast bedankt

vw-hobby

Geplaatst door vw-hobby (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jerry®5419 (0), 20 jaar geleden

Het kan zijn dat je accu inwendige kortsluiting maakt maar ik denk zelf dat je auto een lek-stroom heeft. D.w.z dat als de auto uit staat en alle verbruikers uit er toch nog ergens teveel stroom naar toe gaat waardoor de accu leeggetrokken word. (het zelfde idee als je vergeet je lichten uit te doen). Een bepaalde reststroom is normaal bv: klokje. Ik zag dat er een alarm is ingebouwd, met ingeschakeld alarm trekt deze ook wat stroom weg. Je kunt dit controleren door de massa van je accu los te nemen en een ampére-meter tussen de accupool en massakabel te zetten. Let op: wel als alles uit staat en deuren dicht. Als de gemeten waarde ver boven de 0.2 ampére is dat teveel en trekt dat je accu leeg. Vanuit daaruit kun je weer gaan meten wat de oorzaak is.

Thijs11395 (0) PRO, 20 jaar geleden

Roland Eric,

Als ik goed begrijp dat je Golf anderhalve maand stilstaat, is het misschien beter de accu aan een lader te hangen. De accu verliest niet alleen capaciteit door lekstromen, maar ook door zelfontlading. Gemiddeld vloeit ongeveer een procent per dag weg, dus na anderhalve maand heb je nog maar goed de helft over.

Succes, Thijs

H&k (0), 20 jaar geleden

Ik zou zeker de accu checken. Is het een A-merk of een goedkoop exemplaar? Is het vloeistofniveau ALTIJD hoog genoeg geweest? 1X een te laag vloeistofniveau en de platen kunnen krom zijn. Ook hier geld weer is het een A-merk of kwantumhallen. Een A-merk kan iets meer hebben....Ook krijgt een accu op zijn donder als hij een keer te ver ontladen is geweest. De kwaliteit loopt dan vreselijk terug. ( weer verschil tussen A-merk en rommel)
Na een dieponlading moet je de accu een keer opladen met de acculader, de alternator zal hem niet 100% vol krijgen, ook niet wanneer de accu de dieponlading overleefd heeft.
Let wel: de vorige tips spreek ik niet tegen! Beide heel nuttige info!

vw-hobby (0), 20 jaar geleden

Bedankt heren, de buurvrouw heeft gezien dat het licht van de knipperlichinstallatie bleef branden bij het op het alarm zetten. Zit in het relais, het probleem !! Werkt weer TOP !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.