Ik ben bezig met mijn golf, want deze start niet meer.
Nou is het zo dat wanneer ik de stekker van het hall element aansluit dat mijn benzinepomp onregelmatig en continu gaat pompen en dat de bobinekabel vanzelf gaat vonken, dit stopt wanneer ik de stekker loshaal. Duidt dit op een defect van het hall element of op een kortsluiting ergens anders.
09-12-03 aanvulling
Hall element vervangen. Deze geeft geen sluiting meer, maar mijn auto start nog steeds niet.
Bogies zijn nat dus er komt brandstof en bobinekabel geeft vonken bij starten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij hebben jullie allebei gelijk: bij stilstaande motor met contact aan moet de pomp enkele sec draaien, maar bij een lopende motor draait de pomp constant.
Mischien het moduul stuk of de bobine stuk
gr jan
Ontstekingsmoduul, zit in waterbak. Vervang die eens..
Update: 09-12-03 21:10
vanavond, na ong 500 meter slepen sloeg de motor weer aan.
Deze heeft geen vermogen bovenin de toeren en loopt ook niet stationair.
Maar hij loopt weer, en nu verder zoeken naar deze andere problemen.
Ik moet de stationairschroef geheel opendraaien wil de motor een heel klein beetje blijven lopen.
20 jaar
staat de ontsteking wel op tijd?
gr jan
Volgens mij is deze ontsteking niet te stellen.
Hallo Jornt,
Ik heb min of meer hetzelfde probleem gehad bij m'n Golf I GTI, wel starten, niet op toeren willen komen, en geen vermogen bij hogere toerentallen, en niet stationair willen lopen. Alles vervangen van de ontstekeing, probleem bleef. Totdat ik een hulpje tijdens het lopen van de motor op de brandstofpomp (vlakbij de tank) met een rubber hamer liet slaan, met ingedrukt gaspedaal. De motor kwam weer normaal op toeren, en liep ook weer staionair.. dus brandstofpomp vervangen, en probleem opgelost!
Groeten Jeroen
20 jaar
ik heb een stroboscoop kunnen regelen dus de ontsteking ga ik ook nog ff nakijken. Na verder onderzoek bleek dat er ook 2 bougiekabels lekken, dit helpt ook wel bij rot lopen.
Jeroen: Dat klinkt erg bekent wat jij omschrijft. Hier moet ik zeker ook even naar gaan kijken.
Alvast iedereen bedankt, en verdere ideeën blijven welkom.
20 jaar
Je brandstofpomp moet zoemen, het verschilt per type, maar de ene zoemt continu en de andere stop er al na 3 seconden mee als je het contact aanzet.
Heb je ook je verdeelkap vervangen?
20 jaar
Nee,dat klopt niet " Vlambak " iedere electr.pomp moet na drie seconden stoppen,is dit niet het geval dan is de relais defect of er is iets doorverbonden.
Dit is bedoeld uit veiligheids overweging bij bv een ongeluk,als de brandstof leidingen stuk gaan en de auto zou op contact blijven staan zou de hele tank leeg pompen.
Dit hebben ze opgelost door de pomp aan te sturen door de ontsteking. ( via een relais) Dus als de motor stopt, maar hij zou nog wel op contact staan houdt de pomp er na drie seconden mee op!!!!
gr.E.Tempel
Klinkt vreemd maar bij m'n vorige GTI bj. 14/02/1984 zoemde die toch echt constant.
D'r was tevens een gloed nieuwe brandstofpomp ingezet door de garage. Die had tevens ook alle bedrading had gecheckt + nieuw relais erin gezet.
20 jaar
Toch hoort het niet zo!!!!!!!
gr.E.Tempel
hhmm wel vreemd...
20 jaar
logisch dat als je wagen gestart is dat 'ie dan constant moet zoemen anders heb je geen druk ;)
Maar vind het wel vreemd......maar bij deze wagen die ik nu heb doet 'ie het wel goed. :D
20 jaar
Bij mij zoemt hij toch ook constant. Als ik het contact aanzet is buiten de auto (1.6) duidelijk te horen dat de pomp draait. Bij mijn vorige golf (1.3) was het echter niet zo. Daar was wel een nieuwe brandstofpomp ingegaan. Het zou dus inderdaad op een defect kunnen wijzen.
19 jaar
Close topic.
Auto is niet meer in bezit.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar