close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat TDI 110pk: Achterruitwisser

Bouwjaar: 1999

Mijn achterruitwisser wist schokkerig. Hij komt wel in de ruststand terug.Hij blijft echt heel even ergens op de ruit stilstaan en gaat dan weer door.Weet iemand daar iets meer van?

Geplaatst door

graskees (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk de wissermotor die hapert

carmania2000 0
badge

20 jaar

Eerst de draden en connectoren controleren. Als dat goed is kun je de wissermotor er afhalen en openmaken. In het elektrische deel zit een overnamecontact welke nog wel eens een probleem kan geven.

dutch123 165

20 jaar

Kees,

Je probleem zal wel opgelost zijn inmiddels, maar toch voor anderen even aangeven wat een oplossing kan zijn.

De wissermotor is met drie bouten te demonteren. Vervolgens met een kleine torx-sleutel de ca. 7 boutjes van het deksel uitdraaien. Je ziet dan een groot kunststof tandwiel dat wordt aangedreven door de wissermotor via een worm. Er zijn gele en blauwe tandwielen. Ik weet alleen hoe het werkt bij de gele. Dit tandwiel is eruit te halen nadat de wisser-as uit het huis is getikt. Is dit apparaat wat ouder ga er dan vanuit dat die as (zwaar) is verroest binnen in het huis. Je zult behoorlijk moeten persen. Het risico bestaat dat het ashuis openbarst. Is de as eruit, neem dan het tandwiel eruit. Op de achterzijde ervan zitten twee messing contactbanen. Met polijstschuurpapier licht opschuren tot de spoorvorming is verdwenen. De contactpunten van de lopers die je in het huis zelf ziet zitten ook even reinigen. De loopbanen licht invetten met zuurvrije vaseline.

Is de wisser-as aangetast dan alle roest verwijderen. Daarna ruim met vet insmeren. Is het ashuis gebarsten dan is deze weer te lijmen met secondelijm. Laat de verlijming ruim de tijd om te harden. Je zult merken dat bij montage alles veel soepeler gaat. Breng de deksel weer aan met de boutjes. Monteer de unit weer in de achterklep. en sluit aan. De wereld gaat voor je open. Alles werkt weer zoals het hoort. Dit gebeurde in ieder geval bij die van mij.

olleke 0

18 jaar

Hoi olleke, ik heb zojuist de stoute schoenen aangetrokken en heb jouw advies gevolgd.De bekleding was nog een hele klus.
Met inderdaad grote moeite heb ik de as er uit ge kregen. Er ontstond een klein scheurtje in het huis.De as was erg verroest.Ik denk dat dat eigenlijk de boosdoener was en niet de kontakten. De as zit zo vast dat hij steeds slechter gaat lopen.
Goed smeren en het zaakje loopt weer. Bedankt voor jouw uitleg.

graskees3824 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.