Bij mijn Golf IV uit 1999 had ik altijd het probleem dat als
ik hem wilde starten en mn motor was afgekoeld van 90gr. naar
40gr - 70 gr. hij bijna niet te starten was,pas na een keer of 7. Als hij dan liep dan liep hij zeer slecht schokte en t leek of hij op 2 cilinders liep. Ik heb vorige week mijn koelvloeistof-temp.sensor vervangen en hij start in het bereik van 40gr - 70gr beter (lijkt t) maar een paar dagen terug kwamen er toch weer problemen. Gasklephuis pas gereinigd en teruggezet in de basisstand.
Ik denk zelf dat het probleem temperatuur gerelateerd is.
Ik blijf ook telkens de volgende storing houden:
00533
Stat.-toerentalregeling
19-10 Onderste aanslagwaarde
Golf IV - '99
Motor: AKL 1.6SR 16V
mvgr, Joost
Geplaatst door JoostD (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
LUPO6725 (0) PRO, 19 jaar geleden
Hoi Joost
Het kan zijn dat de stuurbekrachtigingsensor kapot is verbind de sensor door en dan starten. Sensor zit bij de stuurbekrachtigingpomp.
JoostD (0), 19 jaar geleden
Denk je dat het daaraan zou liggen.
Weet je welke link er ligt tussen die sensor en het startcircuit?
Ik ben heel benieuwd, bij voorbaat dank.
webro (0) PRO, 19 jaar geleden
sesor van de stuurbekrachteging is defect geeft de verkeerde waarde door komt meer voor de sesor geeft aan dat de stuurbekrachteging in werking is en laat het toerental verhogen de stat regeling regelt hem terug deze waardes komt niet overheen met de stand van de gasklep en gaat dan zoeken met als gevolg dat ie afslaat of hij verzuipt controleer eerst of alle stekker en gasklephuis goed zuiver zijn
gr paul
JoostD (0), 19 jaar geleden
is t de sensor die als je voor de auto staat links onderin ziet?
Kan anders iemand een duidelijke beschrijving geven?
En kan ik de connector dan loshalen en moet ik dan gewoon kunnen starten?
Bij voorbaat dank,
Joost
webro (0) PRO, 19 jaar geleden
sesor op de pomp
gr
JoostD (0), 19 jaar geleden
Ik heb na een paar weken weer het probleem gehad,
sensor losgehaald en doorverbonden, niks geen enkel verschil.
Wat kan ik nog meer controleren als het weer voorkomt?
Steker luchtmassameter!?
gr. Joost
webro (0) PRO, 19 jaar geleden
sensor nooit doorverbinden ensor vervangen alles resetten en onder controle houden
gr
JoostD (0), 19 jaar geleden
ow ok, iemand anders in dit topic zei dat ik hem moest doorverbinden.Jij denkt nog steeds de stuurbekrachtigings-sensor?
Enig idee van prijs!?
alvast bedankt,
gr.