close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2 Diesel: Afgebroken gloeistiften??

Bouwjaar: 1988

Een tijdje terug heeft mn broer een Golf 2 diesel gekocht. Het oliepeil was wat aan de lage kant, dus heeft ie er wat bijgegooit in de veronderstelling 'meer is altijd beter' dus giet ie er 4 liter bij in.
De dag erna op de snelweg begon ie onwijs te roken, en op olie te draaien. Wagen aan de kant gezet, contact om, maar motor bleef op hogetoeren draaien...(brandweer, politie, wegenwacht, alles erbij...)
Maargoed, teveel aan olie is afgetapt, en hij kon weer verder.
Sinds dien wil de motor niet meer koud starten, wij dus even de gloeistiften eruit gedraaid. We hebben er nu 3 uit, ze zijn allen geheel of gedeeltelijk afgebroken! :( De breukrand is echt hoekig en scherp...
Wat nu? Gewoon nieuwe erindraaien en rijden, of de hele kop etc. demonteren en de gebroken staafjes zoeken?

Geplaatst door

Sjaap (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de motor heeft op motorolie(damp) gelopen daardoor zijn de gloeistiften weggesmolten en hoogstwaarschijnlijk ook de voorkamers en de koppen van de zuigers beschadigd/gesmolten
cilinderkop demonteren en kijken wat de schade is

succes marco

rykmarco 0

21 jaar

Nou, we zijn gisteren naar een Garagebedrijf geweest met de gloeistiften. Die man beweerde in 30 jaar nog nooit zoiets gezien te hebben.
Zijn advies was demonteren verstuivers, en dan kijken wat er nog in de mengkamer ligt. Volgens hem was de motor al lang stuk gelopen als die afgebroken dingen op de zuigers terecht waren gekomen....
De laatste gloeistift kregen we er niet meer uit...m5 boutje van de draad wilde absoluut niet los...en het steeksleuteltje ligt nu ergens tussen de motor en de brandstof pomp....
Volgende week gaan we verder, op een locatie waar alle gereedschappen, en vooral veel licht aanwezig is.
Bedankt voor je reactie :-)

Sjaap 0

21 jaar

ik heb het zelf al een keer eerder aan de hand gehad met een deutz 1011 dieselmotor waar veels te veel olie in zat, de koppen van de zuigers waren gewoon weggesmolten

groeten marco

rykmarco 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.