auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: afstellen dubbele koppeling dsg

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: bkd

heb momenteel een dsg bak los gehaald omdat de koppeling defect is, nu hoor ik verschillende verhalen over het vervangen van de koppeling.
ik zou graag willen weten hoe ik de koppeling moet uit shimmen, en als ik bij de dealer een nieuwe set bestel, moet dan deze nog afgesteld worden
of kan ik deze zo monteren.

mark.

Geplaatst door

audivw (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ook een nieuwe set moet afgesteld worden dat komt heel precies heb het nooit zelf gedaan maar je kan het er niet zo in zetten.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Moet ook ingeleerd worden anders kun je zo weer een nw zetten

Hans4045 0
badge

13 jaar

oke, maar hoe stel ik dit dan af, bij de oude zijn geen shims te bekennen, en ik kan nergens een afstel iets vinden.
wat voor toleranties zijn er dit moet je waarschijnlijk met de meetklok meten.,
inleren kan dacht ik met vag.com

mark.

audivw 0
badge

13 jaar

Deze heeft een natte koppeling toch? (6 speed en met oliefilter bovenop). Die gaan eigenlijk nooit stuk dus weet je zeker dat die stuk is? Wat is het probleem?
9 van de 10x is de mechatronica de boosdoener of heeeelll soms te verhelpen met een update.

Droge koppeling moet je idd afstellen ivm de slag van de 2 schakelvorken, is makkie maar dat is nu niet zo 123 uit te leggen, als je droge koppeling hebt dan moet je even een uitdraai regelen.

ricky 10
badge

13 jaar

heb de oplossing al zie hier .

http://www.youtube.com/watch?v=nUMOt0u7J...

audivw 0
badge

13 jaar

Dus de natte koppeling. Maar wat is/was het probleem?

ricky 10
badge

13 jaar

Richard, de voorste plaat, heeft een stomp met spiebanen, deze waar het vliegwiel op komt.
van de spiebanen op deze stomp, zowel als in het vliegwiel is voor 50% weggeslagen, dit gaf tijdens het stationair draaien een redelijke geklapper. heb toen tevens de koppeling bekeken, hier waren op de buitenste platen set een aantal blokjes soort van weg gebrokkelt.
Vandaar.
de auto rijd inmiddels weer prima...
bedankt

audivw 0
badge

13 jaar

Oke mooi en thanks voor de uitleg.

ricky 10
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.