Volkswagen Passat: afstellen dubbele koppeling dsg

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: bkd

heb momenteel een dsg bak los gehaald omdat de koppeling defect is, nu hoor ik verschillende verhalen over het vervangen van de koppeling.
ik zou graag willen weten hoe ik de koppeling moet uit shimmen, en als ik bij de dealer een nieuwe set bestel, moet dan deze nog afgesteld worden
of kan ik deze zo monteren.

mark.

audivw

Geplaatst door audivw (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jan T (10) PRO, 12 jaar geleden

ook een nieuwe set moet afgesteld worden dat komt heel precies heb het nooit zelf gedaan maar je kan het er niet zo in zetten.

groetjes jan.

Hans4045 (0) PRO, 12 jaar geleden

Moet ook ingeleerd worden anders kun je zo weer een nw zetten

audivw (0) PRO, 12 jaar geleden

oke, maar hoe stel ik dit dan af, bij de oude zijn geen shims te bekennen, en ik kan nergens een afstel iets vinden.
wat voor toleranties zijn er dit moet je waarschijnlijk met de meetklok meten.,
inleren kan dacht ik met vag.com

mark.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Deze heeft een natte koppeling toch? (6 speed en met oliefilter bovenop). Die gaan eigenlijk nooit stuk dus weet je zeker dat die stuk is? Wat is het probleem?
9 van de 10x is de mechatronica de boosdoener of heeeelll soms te verhelpen met een update.

Droge koppeling moet je idd afstellen ivm de slag van de 2 schakelvorken, is makkie maar dat is nu niet zo 123 uit te leggen, als je droge koppeling hebt dan moet je even een uitdraai regelen.

audivw (0) PRO, 12 jaar geleden

heb de oplossing al zie hier .

http://www.youtube.com/watch?v=nUMOt0u7J...

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Dus de natte koppeling. Maar wat is/was het probleem?

audivw (0) PRO, 12 jaar geleden

Richard, de voorste plaat, heeft een stomp met spiebanen, deze waar het vliegwiel op komt.
van de spiebanen op deze stomp, zowel als in het vliegwiel is voor 50% weggeslagen, dit gaf tijdens het stationair draaien een redelijke geklapper. heb toen tevens de koppeling bekeken, hier waren op de buitenste platen set een aantal blokjes soort van weg gebrokkelt.
Vandaar.
de auto rijd inmiddels weer prima...
bedankt

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Oke mooi en thanks voor de uitleg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.