Hallo,
sinds vandaag krijg ik bij het contact maken de melding Airbag Fault in het display en blijft het airbag lampje branden. Ik de auto uitgelezen met VAG-COM. De foutmelding heb ik gereset maar deze komt direct terug, ook nadat ik de accu een keer afgekoppeld had en weer aangesloten. Ik krijg de volgende melding:
Address 15 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 909 605 A
Component: 27 AIRBAG VW51 01 0004
Coding: 12855
Shop #: WSC 01271
1 Fault Found:
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
De weerstand is dus te hoog. Heeft iemand enig idee waar ik dit probleem zou moeten zoeken. Is er gewoon een zekering kapot? Ik kan namelijk niet zo snel een zekering vinden die voor de airbags is. Alle hulp is welkom. Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je kan ook eens kijken naar stekkerverbinden misschien overbruggen greetz en ik denk dat het gaat om de passagierkant onder de stoel zit een stekker een gele overbrug die maar eens kabeltjes over solderen zijn 3 draden dacht ik greetz
Is dat stekkertje onder mijn stoel niet voor mijn stoelairbag? Ik denk dat het probleem zit in de passagiersairbag in het dashboard.
16 jaar
[quote=Leechman]Is dat stekkertje onder mijn stoel niet voor mijn stoelairbag? Ik denk dat het probleem zit in de passagiersairbag in het dashboard.[/quote]
Inderdaad de stekker van de pass.airbag dashbord controleren,(contact UIT en eerst dashbordkastje verwijderen om erbij te kunnen komen).
Mocht je er niets aan zien,dan gebruiken wij een vervangingsweerstand die je op de stekker kunt aansluiten(zelfde weerstandswaarde als de airbag),als je dan wel de storing kunt wissen,dan is de airbag zelf stuk,kun je dan alsnog de storing niet wissen,dan bedrading of regelapparaat defect.
Mocht het probleem in de airbag zitten dan zit ik er aan te denken om de airbag maar uit te schakelen omdat ik toch 9 van de 10 keer alleen in de auto zit. Als de airbag wordt uitgeschakeld kan ik de melding dan wel wissen?
16 jaar
Hoe hoog zou normaal gesproken de weerstand moeten zijn? Dan kan ik de boel eerst eens gaan doormeten.
16 jaar
[quote=Leechman]Hoe hoog zou normaal gesproken de weerstand moeten zijn? Dan kan ik de boel eerst eens gaan doormeten.[/quote]
Ik weet niet wat de weerstandswaarde is,MAAR GA DIT NOOIT METEN AAN DE AIRBAG,GROTE KANS DAT IE ONTPLOFT OMDAT EEN OHM-METER ER EEN SPANNING OP ZET!!.
Die van jou kun je laten uitschakelen bij de dealer,dit gaat met de testkast en er wordt dan alsnog een weerstandje gemonteerd op de stekker plus je moet een formulier invullen.
De foutcode is dan wel weg.
[quote=ricky][quote=Leechman]Hoe hoog zou normaal gesproken de weerstand moeten zijn? Dan kan ik de boel eerst eens gaan doormeten.[/quote]
Ik weet niet wat de weerstandswaarde is,MAAR GA DIT NOOIT METEN AAN DE AIRBAG,GROTE KANS DAT IE ONTPLOFT OMDAT EEN OHM-METER ER EEN SPANNING OP ZET!!.
Die van jou kun je laten uitschakelen bij de dealer,dit gaat met de testkast en er wordt dan alsnog een weerstandje gemonteerd op de stekker plus je moet een formulier invullen.
De foutcode is dan wel weg.[/quote]
Is het wel veilig en/of aan te raden om de accu los te koppelen en alle stekker verbindingen de controleren? Of heeft dit weinig nut?
16 jaar
[quote=Leechman][quote=ricky][quote=Leechman]Hoe hoog zou normaal gesproken de weerstand moeten zijn? Dan kan ik de boel eerst eens gaan doormeten.[/quote]
Ik weet niet wat de weerstandswaarde is,MAAR GA DIT NOOIT METEN AAN DE AIRBAG,GROTE KANS DAT IE ONTPLOFT OMDAT EEN OHM-METER ER EEN SPANNING OP ZET!!.
Die van jou kun je laten uitschakelen bij de dealer,dit gaat met de testkast en er wordt dan alsnog een weerstandje gemonteerd op de stekker plus je moet een formulier invullen.
De foutcode is dan wel weg.[/quote]
Is het wel veilig en/of aan te raden om de accu los te koppelen en alle stekker verbindingen de controleren? Of heeft dit weinig nut?[/quote]
Dat is geen probleem,officieel moet je jezelf ontladen aan iets van metaal voordat je met het airbag systeem bezig gaat.
Vandaag maar even de stekkerverbindingen gecontroleerd. Zowel die op de controlunit als op de airbag zelf. Niets vreemds aan te zien. Tja dan toch maar even naar de dealer. Wat kost een nieuwe airbag en een controlunit? Zal niet goedkoop zijn denk ik. Hopelijk is het iets heel lulligs.
16 jaar
Airbag is niet goedkoop,maar je zult toch eerst een diagnose moeten laten doen om erachter te komen wat er daadwerkelijk stuk is.
17 juni gaat de auto naar de dealer voor een diagnose. Ben benieuwd wat het wordt, ik laat het wel weten.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar