Volkswagen Caddy: Airco compressor Caddy 2006 draait maar geeft geen druk

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Ik heb nu een probleem waar ik niet meteen raad mee weet.
De airco van de Caddy was leeg (ik weet niet hoe lang al). Deze weer gevuld met 525 gr. R134a maar ik krijg geen drukverschil op de meters als de motor draait. De stekker achter op de compressor heeft wel 12V maar dit is een compressor zonder magneetkoppeling, dus die draait altijd mee.
Ik weet niet of bij dit type de ventilatoren van de condensor meteen gaan draaien zodra de airco inschakelt maar ze draaien niet mee.
Je zou zeggen dat de driukschakelaar het probleem is maar als ik deze doorlus (+ naar middelste contact) verandert er niets.
De aanjager staat op stand 1 en de econ-knop is uitgeschakeld. Wat ook nog zou kunnen is het airco paneeltje op het dashboard. Ik heb helaas geen diagnose apparaat.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt of heeft er iemand een suggestie?

Groeten, Peter

Cooldrive

Geplaatst door Cooldrive (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (5) PRO, 14 jaar geleden

ja we hebben al zat mee gemaakt dat de pomp stuk was.
deze zou ik eerst controleren.

groetjes jan.

Passatje (0) PRO, 14 jaar geleden

We hebben dit meegemaakt met een Caddy van 2006. De aircopomp was lek net achter de poelie waar de multiriem over heen draait. Daar zitten verschillende boutjes die los waren gelopen. Deze aangedraaid en de airco gevuld, maar geen resulaat. We hebben daarna een nieuwe pomp gemonteerd en het aircosysteem afgevuld. En alles werkte.

Sucses Passatje.

Roy10511 (0) PRO, 14 jaar geleden

Kijk eens of je spiebanen binnenin de aandrijfpoeli niet zijn uitgeslagen! Laatst ook een gehad waarvan het boutje was losgelopen in het midden waar de poeli mee vastzit!! ff losdraaien en poeli eraf nemen. Ps kijk ook eens naar de massadraad in de kabel boom bij startmotor, toevallig niet helemaal verbrand??? Aan de buitenkant zie je er niks aan maar haal hem maar los, en dan zie je het wel!
Succes

Gr Roy

Cooldrive (0) PRO, 14 jaar geleden

Nou,
Toch maar even laten uitlezen, mede omdat er wel spanning op de draad naar de compressor stond maar de ventilatoren draaiden niet mee. Er stonden een aantal foutcodes in waaronder die van systeemdruk te laag. Alles gereset en toen deed ie het gewoon weer!!
Ik ga toch maar eens overwegen om een diagnoseapparaat aan te schaffen. Scheelt een hoop zoekwerk.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten, Peter

foklop (0) PRO, 14 jaar geleden

De compressors die VW monteert op de Golf V, Touran en Caddy zijn bekende probleem veroorzakers. Vooral de Zexel is een beruchte. De compressors hebben een externe regeling en geen magneetkoppeling zoals gesuggereerd wordt. De compressoras wordt dus continu aangedreven met alle gevolgen van dien als er te weinig koudemiddel aanwezig is. Smeerproblemen.

Bij deze compressors altijd systeem onderzoeken op metaaldeeltjes in de olie. Is eigenlijk altijd raak en als je over gaat tot het monteren van een nieuwe compressor systeem eerst grondig spoelen. Doe je dit niet kun je meestal na korte tijd weer een nieuwe compressor bestellen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.