In een foldertje van VW lees ik dat de dealer de druk kan meten. Bij navraag doen ze dat via een sensor welke al aanwezig is. (dus niet met een sensor op het testapparaat wat rechtstreeks de druk meet van de R134)
Wie kan iets vertellen van welke waardes gemeten moeten worden? Dus b.v. welke druk hoort bij welke spanning o.i.d. en wat is de gewenste waarde?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de druk in het systeem moet bij niet draaiende airco 4 a 5 bar zijn. Bij het opzetten van de airco moet de hoge druk snel stijgen naar ongeveer 10 bar en dan terug afzwakken naar 7 a 8 bar. De druk in het lage drukleiding moet bij het opzetten zakken naar 2 a 3 bar. Dit is wel gemeten met het aircovulapparaat en niet via de druksensor.
Behoorlijke drukverschillen blijkbaar in de verschilende situaties.
Ik heb met VAGCOM nog even gekeken, maar zie nergens in de groepen meetwaarden voor de druk.
Er zit wel een drukschakelaar op het systeem. Hij heeft 4 draden. Voor zover ik begrijp 2 over max. druk en 2 voor min. druk. Wie heeft informatie van deze schakelaar? Schakelt deze simpelweg aan/uit of kun je de werkelijke druk meten hiermee?
20 jaar
ik had laatst een audi modeljaar 2003 en die gaf aan dat de druk te laag was en ook hoeveel er te weinig in zat dus het kan wel wat jij zegt maar ik denk dat je dan wel een van de latere modellen moet hebben.
je kan met vas 5051/5052 ook het koppel zien van de compressor als deze volbelast is.
wat ook kan ik heb een losse druk meter die ik zo op een van de servicenippels kan drukken en je ziet veilloos de druk in het systeem.
succes max.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar