Volkswagen : TDi AGR motor

Bouwjaar: 1997

We hebben een wagen binnen gekregen met als klacht tikken van de motor. Bij het uitlezen van de comp. Vermeld hij niets abnormaals als ook staat de inspuit timing goed.
Zodus besloten we de hydrolische kleppenstoters te vervangen alsook oliefilter en olie. Bij het warm draaien bleek het niet op gelost te zijn.Heb je dit lawaai gelijk aan tikkende hydrolische kleppen al gehad en dat het toch van ergens anders van komt?

D.K.CARS1858

Geplaatst door D.K.CARS1858 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

D.K.CARS1858 (0) PRO, 19 jaar geleden

hallo,
we hebben het vast,na verdere contole en uit eindelijk de carther af te nemen zagen we dat de lagerschelpen van de vierde cyl te veel speling hadden . We waren net op tijd. Krukas niet geschonden en met nieuwe lagers erin rijd en draai hij terug zoals het hoort.

dutch123 (65), 19 jaar geleden

Uit nieuwsgierigheid: Hoeveel km had deze motor gelopen? Of weet iemand of dit iets is wat vaker voorkomt?

lightsomedog (0) PRO, 19 jaar geleden

een keer meegemaakt was ook de vierde cil.

D.K.CARS1858 (0) PRO, 19 jaar geleden

Hij had nu 106000km maar heeft in verleden eens een carther stuk gereden en heeft hij dan een tijdje droog gereden dat weet ik niet maar aan die km vind ik het wel vreemd .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.