Onze Golf 4 met climate control heeft in mei een airco beurt gehad bij de vw dealer. Nu met het warme weer gaat de airco om de 10 seconden aan en uit. De pomp schakelt in en na ongeveer 10 seconden begint de leiding naar het dashboard te trillen (dit hoor je ook in de auto) en dan schakelt hij uit om na 10 seconden dit weer te herhalen.
Wat kan dit wezen? Ik heb de dealer gisteren nog gebeld maar hij wist zo ook niet wat het kon wezen, ik moest maar langskomen maar de stek monteur had pas volgende week tijd.
De auto wordt wel koud maar ik wil liever niet dat de boel kapot gaat.
edit: Net even thuis geweest, en met koude motor en het koudere weer werkt de airco wel goed. Waarom werkt het dan niet naar behoren als het warm is of als de motor warm is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
weet je zeker dat het systeem niet lek is en goed op druk is? lijkt wel of die uitschakeld op lagedruk of miss wel te hoge druk...
ff laten meten .
succes
Gisteren kwam mijn vrouw uit haar werk (55 kilometer) en het was buiten erg warm (35 graden) toen had hij het probleem. vandaag met koude motor en een buiten temperatuur van 17 graden was er niets aan de hand, en de airco schakelde dus ook niet uit. De leiding naar het dashboard werd ook meteen erg koud dus ik ga ervan uit dat er koelmiddel genoeg in zit, misschien wel teveel zodat die met het warme weer uitzet en er teveel druk op het systeem komt.
Het viel me ook op dat het wel heel erg warm was onder de motorkap, en dat de rechterfan niet draaide (vanaf de voorkant van de auto gezien). Misschien schakelde hij daarom wel de airco uit om de temperatuur van de motor niet op te laten lopen? Alleen nu het probleem er niet is kan ik ook niet naar de garage, dus het mooie weer eerst maar eens afwachten.
13 jaar
Als 1 van de 2 koelvinnen niet werkt dan wordt de airco te heet omdat hij niet goed gekoeld wordt en dus de druk te hoog en slaat hij uit totdat de druk weer gezakt is en slaat dan weer aan enz. Dus ik denk dat het probleem die ene koelfan is, alleen wel raar dat het zo erg met de buitentemperatuur te maken heeft.
[quote=ricky]Als 1 van de 2 koelvinnen niet werkt dan wordt de airco te heet omdat hij niet goed gekoeld wordt en dus de druk te hoog en slaat hij uit totdat de druk weer gezakt is en slaat dan weer aan enz. Dus ik denk dat het probleem die ene koelfan is, alleen wel raar dat het zo erg met de buitentemperatuur te maken heeft.[/quote]
Nu was het gisteren wel extreem warm natuurlijk, ik zal eens kijken of de zekering (die volgens mij bij de accu zit) stuk is, en anders eens kijken of de fan zelf stuk is.
13 jaar
Dat zou idd heel goed kunnen die zekeringkast, kijk goed of je geen smeltplekken ziet of ingebrande plekken bij de contacten.
Hmmm, de zekeringen zijn allemaal nog heel, ik zal binnenkort eens kijken of de fan zelf niet stuk is.
13 jaar
De fan was dus stuk, deze is vervangen en het probleem is niet meer voorgekomen.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar