auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Airco probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Ventilatoren waren vastgelopen.
Beide fan's vervangen en meteen regelmodule
onder de accubak vervangen.
Fan's werken nu beide naar behoren echter de airco werkt niet.
Drukken zijn ok. Bij handmatig aansturen werkt de airco perfect.(en de fan's).
Drukschakelaar werkt ook goed.
Display van de ecc knippert een aantal seconden wat duid op een storing.
Systeem uitgelezen met VAGcom, 1 foutcode. Regelklep luchtverdeling
voeten werkt niet goed. Dit mag echter geen invloed op de airco hebben.
Zekeringen op de accu zijn allemaal ok en geen occidatie.
Bij handmatig de ecc uitlezen geeft hij geen fout.
Waarschijnlijk zit er ergens een kabelbreuk.
Iemand ervaring waar dit probleem kan zitten bij deze wagen?

Mvrgr, Pascal

Geplaatst door

Pascal Limpens (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dus de pomp slaat niet in?
Geeft de buitentemperatuursensor wel juist aan? (dus niet onder de -6)
Als je gaat meten op de pomp met stekker aangesloten (dus belast),hoeveel volt meet je dan als je de airco aanzet en uitzet?

ricky 10
badge

14 jaar

als het climatronic is kan ook het display stuk zijn, dat ook tegelijker tijd je regelapparaat. als die knippert is die meestal stuk

mark2-1980 0
badge

14 jaar

[quote=mark2-1980]als die knippert is die meestal stuk[/quote]
Als display knippert betekent dat er een storing in staat,wil dus niet zeggen dat display (regelapparaat) stuk is.

ricky 10
badge

14 jaar

wellicht zit het in de zekeringenkast op de accu toch niet helemaal goed.


gr john

Er staat ook een foutcode in en dat is de regelklep V85, die blijft terug komen.

Moest de regelmodule kapot zijn, krijg je normaal gesproken een foutcode te zien.

Pascal ik lees net dat je de regelmodule ook hebt vervangen, weet niet of dat van tevoren of achteraf heeft plaatsgevonden toen die is uitgelezen.
Wat me nu te binnen schiet is dat de codering van de regelmodul mogelijkerwijs op 00000 kan staan ? dan werkt de airco ook niet.
Hier is niet op gecontroleerd !
Met een auto-scan kan achterhaald worden of de codering juist is van de regelmodule..

TheoStek 0
badge

14 jaar

Theo jij bedoeld het regelapparaat maar als ik het lees bedoeld Pascal het regelmodule onder de accubak,dus het zekeringskastje onder de accubak.
Maar je zou evengoed de codering kunnen controleren is een kleine moeite.

Hallo,

Het display is niet uitgewisseld, alleen de regelmodule onder de accubak.
De zekeringen op de accu zijn ok, er is geen oxidatie aanwezig.
Het knipperen van het display duidt op een storing, alleen de vraag is welke?
Zelf vermoed ik ergens een kabelbreuk.
Op de versnellingsbak ligt een connector met 4 draden.
2 Van deze draden lopen naar de aircopomp. Op deze draden staat al geen spanning.
Ook de regelmodule onder de accubak krijgt maar 1 plus, dit moeten er volgens mijn schema 2 zijn.

Grtz, Pascal

Kijk ook even hier > http://www.xius.be/index.php?option=com_...

Gr. Harry

berendonck 0
badge

14 jaar

Pascal,

Heb je ook gekeken naar de 2-polige airco-temperatuurschakelaar koelvloeistof S151 op het schema...
Als daar een kabel breuk zit, werkt de airco ook niet ? ook als die temperatuurschakelaar kapot is.!!
De S151 is aangesloten op de 3 dubbele schakelaar (S341) als ik me niet vergis heeft deze de overhand op de 3 dubbele schakelaar.

TheoStek 0
badge

14 jaar

In de bovenste watertube zit een koelvloeistof sensor in denk ik.
deze heb ik al meermaals bij Bora moeten herstellen(bedrading kapot) omdat de airco niet werkte.
Groetjes Desire.

desire 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.