auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen POLO: Aircopomp slaat niet in

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: BAY, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 55

Hallo

Ik heb een probleem met mijn aircosysteem.

Het volgende:
Pomp slaat niet in, leidingen worden niet koud.
Scherm Climate Control knippert.
Aircopomp krijgt wel spanning en het systeem is opnieuw gevuld.
Aircopomp draait soepel rond als de m riem eraf is. ( of draai je dan alleen de koppeling en niet de pomp inwendig?)

Iemand enig idee. Hoor het graag.

Groetjes.

Geplaatst door

Joost1989 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zolang de magnetische koppeling niet geactiveerd wordt, draai je inderdaad alleen de as.
spanning is leuk, maar moet ook retour.
je kunt de pomp controleren door deze met een + draad te activeren.
stekker er af, stroom op de + van de pomp, wanneer de magneet werkt, wordt deze aangetrokken en klikt het pompmechanisme in.
probeer maar, het is een enkel of 2draads stekker, dan is er ook een - bij

low budget 0
badge

8 jaar

Als het een 1 draads systeem is , maakt de spoel massa via de pomp naar het motorblok , als er dus wel een goed 12v op de stekker komt , zal de massa er niet zijn , spoel defect of de massa van de spoel .
2 draads systeem , spoel doormeten.
Of hij soepel draaidt doe je dmv van plaat voorop de koppeling , daar hoeft de riem niet voor los , deze loopt over de magneetkoppeling en doet niets , de schijf is verbonden met het inwendige van de pomp.
Dat het scherm knippert is al niet goed .
De stekker op de hogedrukschakelaar is wel goed , als je de hogedrukschakelaar doormeet , wat meet je dan , 2 of 3 draads ?

Bedankt voor de snelle reacties.

Er zit een tweedraads stekker op waar ik + en - op meet. Dit heb ik gedaan met een spanningszoeker (brandde redelijk vel) dus weet niet zeker of dit de volle 12v is. Dit zal ik even proberen door hem direct op de accu aan te sluiten.
De magneetkoppeling met de riem erop zal ik ook even controleren.
Als ik de spoel doormeet enig idee hoeveel ohm ik zou moeten meten?
De hogedrukschakaar zal ik even moeten opzoeken (2 of 3 draads).

Dank alvast.

Joost1989 0

8 jaar

De hogedrukschakaar is 3 draads en krijgt 12v. De pomp krijgt echter 6.7v met stationaire draaiende motor. Lijkt mij niet oke??

Auto is ook uitgelezen en er kwamen geen storingen naar boven.

De plaat op de pomp kan ik overigens niet draaien als de riem er nog op zit, staat de pomp dan vast?

De pomp heb ik nog niet aan kunnen sluiten op de accu.

Groet.

Joost1989 0

8 jaar

De plaat moet kunnen draaien ook al zit de snaar er op .
gaat met lichte schokken maar moet je met de hand gewoon kunnen draaien .
Als dit absoluut niet wil , zit de pomp vast , er van uit gaand dat je een magneetkoppeling hebt en geen continue meedraaiende compressor met capaciteits regeling , waar zit de draad die je gemeten hebt , bij de poulie of op de zijkant/achterkant van de pomp , als hij niet bij de poulie zit , dan GEEN 12v op het draadje zetten.

Ik zal morgen nogmaals proberen te draaien maar denk niet dat het lukt.

Stekker zit op de achterzijde van de pomp.

Joost1989 0

8 jaar

Wat ik al dacht , je hebt dus geen losse koppeling , maar een continue meedraaiende pomp , daarvan kun je de poulie inderdaad niet draaien als de riem er nog op ligt.
En op het draadje mag je absoluut GEEN 12v zetten , dan is het meteen einde oefening pomp.
Het voltage dat je meet is variabel , er zit een schuif/stift in de compressor die heen en weer gaat en zo zal de pomp meer of minder koelvermogen afgeven , simpel gezegt.
Stift kan vast zitten bv.
Met een testkast is het systeem aan te sturen , ik zou even langs de dealer rijden en het systeem even laten testen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.