Volkswagen Passat: aircopomp vast gelopen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: afn

Ik heb hier al over bericht.
Graag nog een paar vragen.
Ik heb de pomp+olie en droger vernieuwd de orifice is verwijderd,
maar deze is zwaar vervuilt.
Iemand raden me aan ook de condensor te vernieuwen,
om dat deze niet schoon zou worden met spoelen, Is dit waar?
Kan ik niet beter de nieuwe orifice na het spoelen terug plaatsen.
al vast bedankt.
groetjes Marcel.

mnb

Geplaatst door mnb (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Pascal Limpens (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo,

De orifice zal waarschijnlijk zwart/grijs van kleur zijn (een beetje pasta-achtige substantie).
Deze smurrie komt af van de olie icm rubber delen in het systeem. Dit is een bekend probleem bij de passat diesel. wagens vanaf 2002 hebben hier vrijwel geen problemen meer mee
De condensor hoef je niet te vernieuwen, mits je het systeem goed en grondig gespoeld hebt.
Voor het spoelen heb je speciale apparatuur nodig, alleen doorblazen met stikstof is dus niet voldoende.
Nadat het systeem goed gereinigd is plaats je een nieuw orifice en laat je het systeem afpersen, vacumeren en daarna opnieuw vullen. Indien alle werkzaamheden goed gebeuren heb je weer jaren plezier van je aircosysteem.

Succes, Pascal

Santa (0), 16 jaar geleden

Orifice...?

ik weet wel dat het een vervelend pc programmaatje is, maar wat het in een airco doet..?

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Regelt de doorlaat van het koudemiddel.........

Gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.