Volkswagen Golf: alarm gaat af als je de sluit met afstandbediening

Bouwjaar: 2002

als je de deuren sluit met de afstandbediening gaat het alarm af , laat je de deuren toe zonder de centralevergrendeling te aktiveren gaat het alarm niet af , mijn vraag is , kan ik de meetwaardeblok verkrijgen waar ik de deursloten kan checken of het 2de slot van de gasche (deurslot ) werkt , (in de komfort ) kan er iemand mij helpen , marc

Geplaatst door

marc denuit (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is er iemand dat mij de meetwaardeblokken kan geven voor de sloten ???? Of bestaat het niet ?? Vriendelijk bedankt en hopend op antwoord

marc denuit 0
badge

18 jaar

Met de v.a.s. kast kun je dat wel zien.
46-comfortmodule
08-meetwaardenblokken
En dan 1 van de groepsnummers (weet niet welke uit mijn hoofd,zijn er namelijk heel veel,gewoon de nummers doorlopen en je komt hem vanzelf tegen)
Er verschijnd dan "open" of "dicht" per deur.
Probleem van u zit hem waarschijnlijk in 1 van de deursloten.
Zou eerst storing uitlezen in comfort.Grote kans dat 1 deur een storing aangeeft.
succes.

ricky 0
badge

18 jaar

Ricky heeft gelijk want dat is de beste manier om dit op te lossen.
Maar heb je die mogelijkheid niet dan zou ik beginnen met de achterklepbeplating te demonteren en kijken of je achterruitsproeier lekt in de achterklep want dan komt er water in je microschakelaar en heb je het probleem gevonden.

Benny1078 0
badge

18 jaar

Heb de fouten al opgevraagd , en geen fout in de komfort , de meetwaardeblok was ook goed ( open en toe ) had de draadjes van de overbrenging naar de achterklep ook al nagechekt de achterklepplaat heb ik nog niet gedemonteerd , zal dat morgen eens ondernemen.. Vriendelijk bedankt voor de oplossingen

marc denuit 0
badge

18 jaar

Zou graag weten hoe kan men de sloten controleren van iedere deur ?? Er was niets in de hayon , geen water inseipeling op de centrale vergrendeling van het kofferdeksel...

marc denuit 0
badge

18 jaar

Zoals al is beschreven in de meetwaardeblokken met een vas kast.
vergeet de motorkapschakelaar niet.

Benny1078 0
badge

18 jaar

alles ok , nu staat hij al 24u op slot en het alarm gaat niet af , is er een meetwaardeblok voor het alarm waar men kan checkken wat er is afgegaan van het alarm ??

marc denuit 0
badge

18 jaar

Dit kunnen ze ook uitlezen met die vaskast bij de dealer

Benny1078 0
badge

18 jaar

Benny bedankt al voor de raadgeving . ok , ik weet dat ze het kunnen uitlezen met vazkast , maar ik probeer te weten welke blok ik moet gaan met de mijne , want ik vind geen alarmblok . Nu heeft hij 2 dagen met alarm op slot geweest en geen vals alarm behalve deze morgen terug . Zal nogeens de sloten checkken met meetwaardeblok , kan zijn dat ik gechekt heb op het moment dat de sloten correkt waren.

marc denuit 0
badge

18 jaar

ik heb wel de spanning nagechekt en ik had 11v99 en ik denk dat het niet genoeg is ?? Soms had ik daarna 12v10 , zou het daarmee zijn dat het alarm afgaat ?? Batterij sanningverlies ?? Dank bij voorbaat marc

marc denuit 0
badge

18 jaar

Nou dat lijkt me sterk als het tenminste om een orgineel alarm af fabriek gaat.
Ik denk toch dat er een schakelaar ergens weigert.
Of motorkap of achterklep of één van de portiersloten.

Benny1078 0
badge

18 jaar

als de vaz de kontakten goed geeft , wat kan ik nog checkken , kan toch niet alle sloten vervangen ??

marc denuit 0
badge

18 jaar

Heb je de achterruitsproeier ook bediend terwijl je de beplating eraf hebt.
Het kan er nu wel goed uitzien maar als je de sproeier bediend lekt er water in de microschakelaar.
En werkt de binnenverlichting wel op alle portieren.
En motorkapschakelaar kun je volgen tot de stekker en deze doorverbinden of loskoppelen en dan weer proberen

Benny1078 0
badge

18 jaar

benny toch gelijk , er kwam water uit de acterruitsproeier , heb de fiche vande gasche (achterslot) ontkoppeld , moet ik de gasche veranderen of isoleren voor water ??

marc denuit 0
badge

18 jaar

Als de slang koppeling lekt kun je deze rep. of afsluiten
Maar meestal lekt de wissermotor zelf en moet je deze compleet vervangen of slang afsluiten.
Microschakelaar achterklepslot vervangen en stekker zal wel geoxydeerd wezen.
Ik behandel deze altijd met contactspray.

Benny1078 0
badge

18 jaar

zou het mogelijk zijn om dat alarm uit te schakelen ?? Het is een alarm af fabriek , bedankt al op voorhand

marc denuit 0
badge

18 jaar

Niet dat ik weet maar als je de microschakelaar vervangt ben je van het probleem af.
Schakelaar zit in het slot wat om de slotpen valt en is volgens mij los te verkrijgen en anders moet je slot compleet vervangen

Benny1078 0
badge

18 jaar

had het fische van het slot gehaald , en het alarm gaat nog af , kan dat ??

marc denuit 0
badge

18 jaar

Zou goed kunnen.
Eerst reparatie uitvoeren daarna uitproberen

Benny1078 0
badge

18 jaar

Heb er de fische afgehaald van de microschakelaar van de motorkapslot , het alarm is niet meer afgegaan , maaaaaaar , als hij toetert dan kommen de koplampen branden , ik denk een slechte massa , maar heeft dat iets te maken met het alarm ????

marc denuit 0
badge

18 jaar

in meetwarde blok 15 kan je zien waardoor het allarm is afgegaan als er 4 maal een 1 staat is het de achterklep dus 46.....15........1.1.1.1 groetjes roland ps het alarm kun je niet uit schakelen groetjes roland

roland10246 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.