Beste allemaal,
Heb al enige tijd het probleem dat mijn Golf niet overschakelt op gas.
Probleem komt af en toe voor, maar duidelijk merkbaar is dat het in de winter een stuk erger wordt.
Als ik enkele honderd meters gereden hebt schakelt de auto normaal gesproken over op gas.
Echter lijkt het of er dan geen gastoevoer is, omdat de motor afslaat (geen enkele ontbranding vind plaats)
In sommige gevallen is dit na enkele keren overschakelen van gas naar benzine en vice versa opgelost en loopt de auto wel op gas.
Echter met dit koude weer wil de auto niet meer overslaan op gas.
Op het moment van inschakelen van de knop om van benzine naar gas te gaan is hoorbaar dat de klep van de gastank open gestuurd wordt (tikkend geluid)
Op het moment dat overgeschakeld wordt op Gas, hoor je een relais schakelen die de benzine-injectoren omzijlt (uitschakelt)
In normale situatie zou dan de gasinspuiting plaats moeten vinden, echter lijkt het of dit niet gebeurd
Het lijkt me vrijwel zeker in de toevoer te zitten en niet in b.v. de ontsteking, omdat als ik terugschakel naar benzine de auto direct weer loopt!
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Het gaat om een Koltec Necam gas installatie (volgens mij VG....)
Had eerder het idee dat het met vacuum te maken had, omdat ik voorheen de auto veelal op gas kon laten lopen door terug te schakelen (hogere toeren). De auto sloeg dan meestal wel aan op gas (echter is dit de laatste tijd ook niet meer mogelijk)
p.s. de verdamper en verdeler zagen er nog goed uit en waren volgens mij nog niet zeer lang geleden gereviseerd.
Is toevallig iemand in het bezit van een elektrisch schema van de Koltec Necam installatie?
alvast bedankt
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien is dit wat je zoekt?
http://www.gebruikershandleiding.com/Kol...
je moet de koppeling kopieren naar je adresbalk.
of gewoon even slim googlen
vrgr ed
Vriendelijk bedankt voor de info;
Heb zelf nu sterk het idee dat de koeling (verwarming) van de verdamper niet goed is.
Bij koud weer heeft auto namelijk meer problemen.
Wellicht is proberen om grotere kvs slangen te monteren, of de slangen zuiver te spuiten
mvg
13 jaar
ik kan me herinneren dat ik (vroeger) ook een soort gelijk probleem had met mijn auto.
ik had een "lovato" verdamper (italiaans) en binnenin zit een plunjer en die was gescheurd.
nu heb ik via een lpg specialist een AG gekocht ( nederlands fabricaat) en die zelf erin gezet.
en toen was waren al die problemen verholpen. ( bij mij in ieder geval)
suc6
13 jaar
Kijk even of er foutcode's in staan
Geen foutcodes aanwezig,
Heb het weekend de kvs bijgevuld tot boven max niveau.
Valt op dat de auto nu wel aanslaat op LPG (temp -2 C)
Denk dat hier toch het probleem in zit.
Ga hier volgende week mee aan de slag.
mvg
13 jaar
Kijk even naar de warmten sensor op de verdamper ik denk dat dat het probleem is .
13 jaar
Waar kan ik deze warmte sensor vinden?
Is deze door te meten?
mvg
13 jaar
Deze kan op de verdamper zitten ,of op de water slang van je verdamper, er zitten twee draden aan de senor
als je ze door verbind moet hij over pringen op gas.
13 jaar
Schakelt de auto niet over naar gas of valt deze stil als er naar gas overgeschakelt wordt?
In het laatste geval zit het probleem mogelijk in een niet opengaande afsluiter of stappenmotor op het gasverdeelhuis.
Komt er wel voldoende gas uit de verdamper?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar