Ik heb een vw golf type III uit 1992 1.4 - 44 KW U9.
De auto slaat onder het rijden af nadat deze eerst begint te stotteren. (Vaak als de motor warm is.)
De motor houdt in, verliest snelheid en slaat uiteindelijk af.
Het starten gaat na het uitvallen moeizaam, vaak pas na 4 - 5 keer.
De ontstekingsmodule, de bougies, bougiekabels, de benzinepomp, de brandstofpomp, de hallgever en boubine zijn vervangen. Verbruik benzine hoger dan gangbaar.
Volgens de ANWB zou het hoofd(voedings)relais van de brandstofpomp een defect hebben!
Wie weet raad???
BvD Groet Richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dat we weer eens een stukkende temperatuursonde hebben, kost eurotje of 15 en gaat nog al eens naar de haaien van een VW.
(de sonde van de inspuitcomputer dus, is een blauwe bij jouw auto)
Gewoon vervangen dus, ookal zeggen ze dat ie goed is.
Bovenstaande in relatie tot jouw klacht en het extra brandstofgebruik.
Maar het BP relais kan natuurlijk ook te kampen hebben met verbrandde contacten. Relais trekken en opereren en je weet genoeg. Zit in de zekeringkast, is waarschijnlijk blauw en heeft 2 dikke en 2 dunne aansluitingen.
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar