close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Corrado: Auto stottert en houd in

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 G60

Hallo allemaal,

Ik heb een VW Corrado G60 uit '89 en ik heb een probleem. Mijn auto houdt behoorlijk in en stottert bij het gas geven.

Ik kwam terug van 2 weken vakantie, en wou een stukje rijden. Als hij stattionair draait en je geeft een tikje gas, dan borrelt hij even voor dat hij em pakt. En zodra je rijdt houdt hij best wel in en ook wat schokkend.

Iemand die een idee heeft wat ik zou kunnen nakijken? Bij voorbaat dank!!

Geplaatst door

GlennG60 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bougie' en je roter en je verdeel kap en kabels

haci 0

17 jaar

Net even mijn verdeelkap nagekeken en het rotortje. De contactpuntjes hebben een soort witte aanslag erop, soort roest neem ik aan?

Vanmiddag even een nieuwe setje kopen en erop zetten kijken wat dat oplevert, tips zijn nog steeds welkom..

GlennG60 0

17 jaar

Glenn,

Dit kan ook een brandstof probleem zijn. Het lijkt mij verstandig het brandstoffilter even te controleren en anders even een los tankje op de aanzuigslang aan te sluiten. Een ontstekingsprobleem is ook heel goed mogelijk.

M.v.g,

Harrie

Potlood 0

17 jaar

Vandaag nieuwe verdelerkap erop gezet, maar nog geen verschil..

Morgen de tip van Potlood proberen en een andere brandstoffilter kopen... Laat jullie het wel weten!!

Groetjes

GlennG60 0

17 jaar

Nou brandstof filter mocht ook niet baten... Ik heb ook de blauwe temperatuur sensor vervangen. Maar dat was het ook niet.

Dan toch waarschijnlijk de bougies, morgen bestellen en van de week maar proberem en vingers gekruisd dat dat het is...

GlennG60 0

17 jaar

weet iemand toevallig ook hoe je je Lambdasonde kan loshalen? Bij mij zit hij als het goed is in mn kat geschroefd.

Maar moet ik dan de auto opkrikken en de lambdasonde eruit draaien? Of is er een simpelere truc voor?

GlennG60 0

17 jaar

Glenn,

Je habt nu je brandstof filter vervangen, maar weet je ook zeker dat de rest van het brandstof circuit in orde is.

Is de opbrengst van de pomp nog wel voldoende, zijn de injectoren niet vervuild etc.

Daarnaast heb je ook niet de gehele ontsteking systeem uitgesloten en is het niet mogelijk om op één of andere manier storingscodes uit te lezen bij een dergelijke auto?

Ik denk dat het verstandig is om deze diagnose stap voor stap uit te voeren en niks over te slaan, willekeurig componenten vervangen kan lang duren en een kostbare grap worden.

Succes en we horen van je,

Harrie

Potlood 0

17 jaar

Volgens mij kan het wel, mn auto laten uitlezen maar is best wel prijzig en dan is het nog niet eens zeker of er wat uitkomt dus dat hou ik als laatste troef.

Ik liet de motor stationair draaien en haalde mn lambda stekker eraf. Maar de motor bleef het zelfde lopen, dus niet anders in toeren of uitvallen ofzo. Ik heb ook een stukje gereden en het stotteren blijft.

Kan ik er vanuit gaan dat dan de lambda niet helemaal 100% is of stuk is?


Alvast bedankt voor het meedenken!!!

GlennG60 0

17 jaar

PS

mocht het niet mn lambda zijn, kreeg ik ook van iemand de tip om mn brandstof pomp na te kijken, iemand hier suggesties over??

GlennG60 0

17 jaar

Glenn,

Over de brandstofpomp: Dit heb ik in mijn vorige reactie ook al opgemerkt, controleren dus.

De lambda sensor is prima te controleren, je moet dan een multi-meter aansluiten op de signaal draad van de Lamda sonde. De spanningswaarde moet dan keurig pendelen tussen twee waarden.

Verder denk ik dat uitlezen je verder gaat helpen met dit probleem.

M.v.g,

Harrie

Potlood 0

17 jaar

Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe controleer ik mijn benzine pomp? Op contact zetten en dan luisteren of hij klikt? Of kan ik hem doormeten dat er bijvoorbeeld 12v op moet?

Van mn lambda ga ik dan zo even proberen door te meten, dat zal wel moeten lukken.

Mocht het niet helpen dan ga ik een afspraak maken om hem uit te laten lezen.

Duim omhoog voor Potlood!

GlennG60 0

17 jaar

Glenn,

Brandstof pompm controleren is lastig. Ik zou idd eerst controleren of die wel spanning krijgt 12V. Daarna denk ik de aanvoer slang op de brandstof gallerij loshalen en controleren of de pomp wel voldoende druk en opbrengst heeft.

Vergeet niet de ontsteking uit het oog, dit is ook nog een van de mogelijkheden. Bougies kabels zijn bv te controleren door tijdens stationair draaien ze met een plantenspuit nat te maken. De motor mag daar niet op reageren.

Misschien heeft Paul Kelder wel een goede manier om één of ander te controleren, Paul?

Maar uitlezen kan ons misschien weer naar een hele andere richting duwen.

Succes en we horen van je,

M.v.g,

Harrie

Potlood 0

17 jaar

Hallo allemaal,

Nou het probleem is gevonden hoor. Het was mijn benzine pomp IN mijn tank deze had een scheurtje onderin, in een soort rubberen afdichting.

Hij stotter nu maar heel lichtjes maar dat komt waarschijnlijk door mijn afstelling waar ik aan heb lopen k*tten..

Iedereen bedankt voor het meedenken!!!

GlennG60 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.