auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Corrado: CORRADO G60 valt uit na 5min. rijden, geen stroom & accu leeg

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 g60

hey jongens ik heb een corrado g60 en heb het volgende probleem:

de auto start gewoon (wel met jumpstarter gedaan),
nadat hij gestart is loopt de auto netjes stationair...
ik ga ermee rijden en opeens stopt de auto ermee
wanneer ik nu de auto opnieuwd probeer te starten doet deze niets...startmotor gaat niet rond
wel hoor ik vaak een klikgeluid binnen achter het dashboard.

heb de accu vervangen, de bobine en bougiekabels etc nagekeken..niets aparts gevonden en er zit een nieuwe dynamo op.

ik weet dus echt niet meer waar te zoeken..en kan de auto ook niet laten uitlezen omdat ik de afstand naar de garage waar dit mogelijk is niet haal.. hopelijk kunnen jullie me helpen

Geplaatst door

stefan knaksel (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Contactblokje zou stuk kunnen zijn,maar als je de nieuwe VOLLE accu hebt gemonteerd,doet de startmotor het dan altijd? En brandt het accu lampje in paneel als je contact aan zet?

Ricky

ricky 10
badge

17 jaar

als ik de accu monteer start de auto wel eenmalig ofzo en dan is de accu na een tijd weer leeg...het lampje brand niet

[quote=stefan knaksel]het lampje brand niet[/quote]
Dan heb je een draadbreuk of een defect lampje in het paneel,daarom wordt de accu niet bijgeladen.

ricky 10
badge

17 jaar

nou ik heb de dynamo en accu kabels gemeten en hij laadt wel goed bij...maar heb nu een andere accu gemonteerd en hiermee bleef de auto een half uur stationair lopen dus dat is positief, nu nog testen onder het rijden. (als dit het probleem was heb ik gewoon een slechte accu gekocht)..hopelijk is het probleem opgelost

ik wil jullie wel bedanken voor alle hulp! ik heb er veel aan gehad

mvg stefan

Dat de auto stopt als de accu te leeg is, is logisch; er is geen stroom genoeg om de benzine te ontsteken (heb er ervaring mee, zelf ook gehad ;-) ). Maar het hoeft niet perse de accu te zijn. Dynamo kan ook slechte koolborstels hebben en niet altijd bijladen. Ook kun je nog draadbreuk hebben of een slecht contact. Maar dit is ff afwachten.

sjaak10918 0
badge

17 jaar

[quote=sjaak10918]Dat de auto stopt als de accu te leeg is, is logisch; er is geen stroom genoeg om de benzine te ontsteken (heb er ervaring mee, zelf ook gehad ;-) ). Maar het hoeft niet perse de accu te zijn. Dynamo kan ook slechte koolborstels hebben en niet altijd bijladen. Ook kun je nog draadbreuk hebben of een slecht contact. Maar dit is ff afwachten.[/quote]
dynamo zit net een andere op en met de oude had hij het ook...draadbreuk zou kunnen maar lijkt me sterk...
had vandaag namelijk het volgende:

gister de auto startte wel 10x achter mekaar..dus ik heb de hele nacht de accuklem eraf gelaten zodat de accu niet leeg kon trekken..nou ik die klem eraan gezet wilde ik de auto starten>>>deed ie t niet...wel gewoon lampen dashboard etc..ook de temperatuur meter etc..alles werkt...ik denk nou oke daar heb ik even geen zin vandaag...dus ik een andere voorbumper erop gezet...wilde de auto net aan de kant duwen..denk probeer nog 1 maal te starten..en toen deed de auto het 3x achter elkaar...en vanaf de 4e keer weer niet :(..ik weet niet meer waar te zoeken!

ps ik hoor wel soms een vreemd tikkend geluid achter het dashboard..iemand een idee wat dit kan zijn??

Het tikken achter het dashbord kan afkomstig zijn van relais die in en uitschakelen. Dit kan komen door slechte stroomaanvoer of slechte massa.

Is het electrische gedeelte van het contactslot wel in orde ? Ik weet dat het bij de Golf een onderdeel is dat nogal eens kapot gaat, en aangezien jou Corrado onderhuids veel overeenkomsten heeft met een Golf.......

sjaak10918 0
badge

17 jaar

start je auto eens,

zet het licht aan + grote licht en de aanjager op de hoogste stand,draai de - of + pool van de accu los en lijk wat er gebeurt..

als de auto blijft lopen met de pool los,weet je dat de dynamo in orde is,maar slaat de auto af is de dynamo kapot.

kun je zelf even snel en simpel testen.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

[quote=stefan84]start je auto eens,

zet het licht aan + grote licht en de aanjager op de hoogste stand,draai de - of + pool van de accu los en lijk wat er gebeurt..

als de auto blijft lopen met de pool los,weet je dat de dynamo in orde is,maar slaat de auto af is de dynamo kapot.

kun je zelf even snel en simpel testen.

Stefan[/quote]
Als je dit doet weet je zeker dat je dynamo kapot is,dit advies van iemand die zich als prof uitgeeft kan ik niet begrijpen.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Heb er nog nooit problemen mee gehad hans.

normaal gaat de laadstroom de accu in,maar met de lichten + groot licht aan en de aanjager op de hoogste stand verbruikt hij ook al het nodige amperage wat dan hier naar toe gaat.

en het gaat dan ook maar om een sec. of 2

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Stefan

Moet je eens meten hoe hoog de laadspanning op gaat lopen dan.De dynamo staat te laden in een open circuit.
De diodes sneuvelen en wat denk je wat er met de electronica in de auto gebeurd. Ik blijf erbij dat dit een verkeerd advies is

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

nou de dynamo is inderdaad gewoon goed..heb deze al gemeten en hij laad de accu gewoon bij etc.

,maar ik zit nu zelf te denken aan het ''contactblokje'' achter het stuur. had vandaag namelijk weer hetzelfde probleem dat de auto soms wel en soms niet wilde starten..maar dit kijk ik morgen even na.

ook heb ik nog een andere vraag....als ik aan de voorkant voor de auto sta...zit aan de linkerkant van het motorblok een buisje, links achter de cilinderkop...dit is een soort vacuumbuis ofzo..weet iemand waar deze naartoe moet leiden...een vriend van me heeft deze gewoon afgesloten maar dit lijkt me nogal onlogisch...men plaatst zoiets natuurlijk niet voor de show...het buisje loopt achter het blok richting de uitlaat..

kan op internet nergens een duidelijke foto vinden hiervan

hallo! daar zijn we weer...ik dacht het probleem opgelost te hebben maar na vandaag blijkt dit helaas niet zo te zijn!!!
ik heb de hele stuurkolom inclusief het stuurslot vervangen en ook een nieuw contactblokje erin gezet..gezorgd dat er een goede volle accu inzit en de DYNAMO nogmaals gecontroleerd en deze laadt de accu goed bij maar nu heb ik het volgende:

de corrado start gewoon achter elkaar zo vaak als ik wil....maar dan ga ik ermee rijden en wanneer ik ergens stop en daarna de auto opnieuw wil starten is opeens de accu leeggetrokken :(...wel hoor ik dat de benzinepomp blijft lopen ook al staat de auto van het contact af.
moet ik dit probleem nu zoeken bij de zekeringen of juist bij startmotor of een ander motoronderdeel.

zit er inmiddels wel aan te denken de auto gewoon weg te doen!! maar helaas krijg ik er zo niet meer voor dan 800 euro dus toch nog maar even sleutelen denk ik..:D

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.