Volkswagen Polo 2001: Auto valt uit

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AUD, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 44

Hallo,

Ik heb laatst een Volkswagen polo 2001 1.4 MPI gekocht en deze valt uit wanneer de olie temperatuur meter op 90 graden. De auto start dan ook niet meer. soms start de auto ook moeilijk als ik de auto net start, maar uiteindelijk start die dan wel. Op het dashboard brand er een auto management lampje en een EPC lampje als ik de auto op contant heb. Als ik de auto start gaat dit lampje weg. De fout code die eruit komt als ik de auto uit lees is P0321. In het uitlees apparaat komt dan motortoerental sensor in ontekingsregeling. Foutief regelbereik.

Wat moet ik doen???

Maxvwpolo

Geplaatst door Maxvwpolo , lid sinds 2 maanden geleden

6 Reacties

atte PRO, 2 maanden geleden

P0321 geeft een niet-logisch signaal aan, maar het signaal ligt wel binnen de minimum en maximum waarde. De foutcode kan ook ingegeven zijn door andere parameters en/of mechanische afwijkingen (bijvoorbeeld in de distributie). Vergelijk ook de live data

bert klein PRO, 2 maanden geleden

Diverse keren gehad axiaal lagers krukas,sensor krukas komt dan buiten bereik .
Als de moter wordt gestart met ingetrapt koppeling draait de moter zwaar omdat de krukas tegen behuizing
blok wordt geperst.

    Heeft dit er ook mee temaken dat de motor uitvalt als de olie op 90 graden zit? - Maxvwpolo, 2 maanden geleden

kukel, 2 maanden geleden

ik heb vandaag een passat 1.4 tsi laten chippen en kreeg ook foutcode P0321
die garagehouder zei tegen me dat toerentalsensor kapot was en deze moet ik dan laten vernieuwen

    Heeft het geholpen? - Maxvwpolo, 2 maanden geleden

kukel, 2 maanden geleden

Geen idee met het chippen stage 1 33 pk meer, maar die sensor moet ik nog laten vernieuwen, ik mag nu niet boven de 4000 toeren komen want dan stotterd hij

kukel, 2 maanden geleden

Nieuwe sensor erin laten plaatsen en nu gebeurt het bij 4500 toeren😠😡

bert klein PRO, 2 maanden geleden

Erg verwarrend allemaal auto gaat het nu eigenlijk polo of een passat zijn twee verschillende auto,s.
Er zijn verschillende tuner methoden,Powerbox, obd, en software aanpassing in het regelapparaat,meestal wordt er gekozen voor de goedkoopste wat veelvuldig problemen met zich meebrengt, bepaalde componenten worden soms uitgeschreven, wat bij diagnose storing niet meer zichtbaar en herkenbaar is.
Bij storing op hoog toerental zal je deze rijdend of op een vermogensbank weten te achterhalen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.