Hallo,
Ik heb laatst een Volkswagen polo 2001 1.4 MPI gekocht en deze valt uit wanneer de olie temperatuur meter op 90 graden. De auto start dan ook niet meer. soms start de auto ook moeilijk als ik de auto net start, maar uiteindelijk start die dan wel. Op het dashboard brand er een auto management lampje en een EPC lampje als ik de auto op contant heb. Als ik de auto start gaat dit lampje weg. De fout code die eruit komt als ik de auto uit lees is P0321. In het uitlees apparaat komt dan motortoerental sensor in ontekingsregeling. Foutief regelbereik.
Wat moet ik doen???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P0321 geeft een niet-logisch signaal aan, maar het signaal ligt wel binnen de minimum en maximum waarde. De foutcode kan ook ingegeven zijn door andere parameters en/of mechanische afwijkingen (bijvoorbeeld in de distributie). Vergelijk ook de live data
Diverse keren gehad axiaal lagers krukas,sensor krukas komt dan buiten bereik .
Als de moter wordt gestart met ingetrapt koppeling draait de moter zwaar omdat de krukas tegen behuizing
blok wordt geperst.
Heeft dit er ook mee temaken dat de motor uitvalt als de olie op 90 graden zit?
4 jaar
ik heb vandaag een passat 1.4 tsi laten chippen en kreeg ook foutcode P0321
die garagehouder zei tegen me dat toerentalsensor kapot was en deze moet ik dan laten vernieuwen
4 jaar
Heeft het geholpen?
4 jaar
Geen idee met het chippen stage 1 33 pk meer, maar die sensor moet ik nog laten vernieuwen, ik mag nu niet boven de 4000 toeren komen want dan stotterd hij
4 jaar
Nieuwe sensor erin laten plaatsen en nu gebeurt het bij 4500 toeren😠😡
4 jaar
Erg verwarrend allemaal auto gaat het nu eigenlijk polo of een passat zijn twee verschillende auto,s.
Er zijn verschillende tuner methoden,Powerbox, obd, en software aanpassing in het regelapparaat,meestal wordt er gekozen voor de goedkoopste wat veelvuldig problemen met zich meebrengt, bepaalde componenten worden soms uitgeschreven, wat bij diagnose storing niet meer zichtbaar en herkenbaar is.
Bij storing op hoog toerental zal je deze rijdend of op een vermogensbank weten te achterhalen
Vandaag de dag nog steeds niet gemaakt. Tot nu toe veel vervangen
- krukas sensor
- acu
- injectoren met rails
- bougies
- nieuw flexibel stuk
En nog meer onderdelen.
Auto blijft ineens uitvallen. Soms kan ik er een uur, mee rijden soms stopt die na 10 minuten, en soms start die geen eens. De startmotor blijft vollop draaien. Ik hoor de brandstof pomp vlak voor ik die auto wil starten. Maar weet niet wat het probleem kan zijn. Nu krijg ik wel 2 andere foutcodes
P0141 lambdasonde bank 1 sensor 3
P0261 injector 1 circuitspanning laag
Data lijst
LOAD_PCT 4.3
ECT 87
SHRTFT1 -6.0 4.2
LONGFT 4.7
MAP(kPA) 28.0
SPARKADV 17.0
IAT 21
TP 5.1
(Deze data is als die net gestart is en niet rijd, weet ook niet goed wat dat allemaal inhoud)
Auto valt dus niet meer ineens uit als die een bepaalde water temperatuur bereikt 90 graden.
3 jaar
Zou eerst eens uitlezen met een prof tester,bespaart je kosten en onnodig te vervangen onderdelen.
Meestal sensor die buiten zn waarde komt ,vooral gelijkend of niet originele sensors vragen om nog meer problemen.
Uitlezen en storing posten daar kunnen we je mee helpen.
Is dat apparaat dat ik heb dan niet professioneel genoeg?
3 jaar
Hall gever gaan ook regelmatig stuk bij deze polootjes en dan krijg je precies wat jij hebt, zodra motor op temperatuur is/komt valt ie uit.
Kan ik dit op een manier testen?
Deze week komt ook iemand met een uitlees apparaat naar mij dan kijken ik even verder. Degene dacht ook dat de distributie riem niet goed getimed was.
3 jaar
Ja, wanneer motor uitgevallen is controleren of je vonk op bougies hebt, daarna met een led tester meten op stekker van hall gever of deze tijdens starten gaat knipperen, zo nee is hall gever defect
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar