auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: automaat passat TDI 110Pk bak trilt bij 80km/1900-200rpm

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI 110

auto begint te resoneren(schudden) tussen het toerengebeid van 1900-2000 Rpm, vooral bij deelbelasting en een snelheid van 80 km/uur. In eerste instantie geconstateerd dat het probleem uit de 4 traps automaat zou komen, met name de converter, dit ivm de KM stand van 315dkm. Automaat is voorzien van revisie converter, nieuw "brein", sellenoids, verse olie. Olie uit kardan is gecontroleerd en bevatte geen slijpsel. Diff vertoonde geen overmatige speling. Na dit vertoond de auto nogsteeds hetzelfde gedrag. Wanneer wij deze simuleren door de auto op de brug rond het Rpm en de betreffende snelheid te brengen schud de bak en de motor zo erg dat niemansd onder de auto durft te staan. Homokineten buitenzijde zijn een half jaar geleden vervangen. Binnenste cycloiden vertonen geen overmatige speling, motorrubbers zijn heel en lijken in orde. Met diagnose apparatuur in de auto gereden en gaf geen enkele foutmelding of afwijking. Met andere woorden wij weten het niet meer...... Revisiebedrijf van de automaat blijft stellig aangeven dat dit NIET uit de bak komt ivm met de deellast en hetgeen vervangen en geconstateerd is.. Wie kan mij verder helpen....

Geplaatst door

Beusekom (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gaat de motor niet gewoon op 3 cylinders lopen,door een mogelijk defecte verstuiver of pomp?
Loopt ie stationair wel mooi rond?

Ricky.

ricky 10
badge

17 jaar

[quote=ricky]Gaat de motor niet gewoon op 3 cylinders lopen,door een mogelijk defecte verstuiver of pomp?
Loopt ie stationair wel mooi rond?

Ricky.[/quote]
Nee, het vreemde is dat de motor goed blijft lopen, zeker stationair. Wel valt het op als je in de vierde trap rijd bij vollast het verbruik volgens de boordcomp niet boven de 12Ltr/100Km komt en absoluut niet rookt

Beusekom 0
badge

17 jaar

IDD de verstuivers vervangen en probleem over.

Bedankt

Beusekom 0
badge

17 jaar

Mooi,weer een probleem verholpen...

ricky 10
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.